Nit@™ Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Og ville ta med en venninne på et eller annet en helg. Hva hadde du gjort? 10 000 er inkl alt. Altså turen, mat, lommepenger...... Brainstorming på den. Vær så snill og hjelp meg her. Jeg har begrenset med penger å bruke og vil gjerne få mest mulig ut av pengene. Men vil gjerne gi noen en liten "settersåveldigprispådeg" helg. På forhånd tusen takk for hjelpen, og en nattaklem!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 ta hun med på en weekend tur til en storby, f.eks london, barcelona..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Invitert henne hjem hit og satt pengene på konto:-p Neida. Er så vanskelig når man ikke vet hva hun liker og sånn da. For noen hadde storbyen vært topp, andre ville hatt ei helg i Hemsedal. Konserter, teater, rafting, flatfylla, fisketur, shopping and so on. Er jo så masse! SÅ prøv å tenk deg hva hun hadde satt ekstra pris på. Hørtes forøvrig ut som en superkos ting å gjøre for en venn.
Nit@™ Skrevet 9. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2008 Tusen takk for gode forslag, sleng gjerne på fler.. Helg i Hemsedal er utelukket, for det er 3 mil fra der vi bor, så da kan vi egentlig bli hjemme og sette pengene på konto ;o) Kan prøve å sette opp litt holdepunkt. *Gjerne storby *Gjerne utlandet. *Hun er yngre en meg og liker og oppleve ting (museum f.eks. noe man kan lære av + nye ting. London frister VELDIG! Men kommer man noe særlig vei med 10 000, som skal holde til alt. Vi er glad i å "vindusshoppe" begge. Bare gå og titte, uten nødvendigvis å kjøpe noe. Så London hadde vært supert, eller en annen storby. Men det var det med 10 000 kroners grensen da.. Har aldri vært i London, så jeg vet jo ikke hvor noe er (forhold flyplass/hotell) Hva slags utgifter man må regne på transport osv. Pleas, hvis noen av dere har konkrete forslag, og kan hjelpe meg litt med dette er jeg dere evig takknemlig! Det betyr så masse for meg, og det ville gitt meg så masse og kunne spandere dette. Kan jo si, hvis dere lover å ikke si noe. Reisen er noe jeg har lyst til å gi min datter på 18 år. En siste tur med "mutter`n" før hun forlater redet, og en takk for at hun har stått ved min side, og vært min trofaste støtte OG en minimamma for småbrødrene sine i den lange tiden jeg har vært syk.... Huff, så sipper jeg her og... Men dere skjønner... det betyr så masse for meg akkurat dette her! Dere er kjempesnille som hjelper meg nå! Tusen takk. Mange klemmer legger jeg igjen her nå, så ta en alle som vil ha en!
The most famous Ludder Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Roma eller Reykjavik, men er dyrt begge to.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 hun er i hvertfall heldig som har deg som mor =)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 For en snill mamma du er da! Jeg var selv i London som 20åring, sammen med nettopp mamma. Og det er en av turene jeg virkelig setter pris på å fått oppleve. Er så utrolig mye å oppleve der som jo koster penger, men om dere unngår shoppefella klarer dere fint ei langhelg på 10.000. Bare å gå å vase på markeder eller se på gateutøvere på Camden er fantastisk. Det er enkelt å forstå undergrunnen der, så dere trenger ikke bo i sentrum. Og planlegger du litt finner du ok pensjonat, og kanskje biletter til et show eller noe på forhånd. Men det er dyrt der, så velg opplevelser med omhu.
Lillesnuppis Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Da hadde jeg reist til Budapest. Uten tvil. Reist med Norwegian å liggi på Eben hotel. Kort vei til buss, trikk og metroen. Å 200 meter fra ett kjempe shopping senter. Og 150 meter fra Ikea :-) Reist ned tom koffert og fylt den opp der nede av alt mulig. Spes hårprodukter, sminke, barnemat og masse klær. Å selvfølgelig brukt noen timer på Gellert bad :-)
Nit@™ Skrevet 10. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2008 Budapest hørtes spennende ut. Er det billig der? Tenker slik i forhold til å spise der, shoppe litt (vi må jo prøve å få til litt;o) Siden du nevner sminke, hårprodukter, er det billig der. Jeg skal prøve å spare noen kroner til, men siden jeg går på rehabiliteringspenger blir det liksom ikke så masse jeg får spart, men jeg prøver, men det blir slik en krone her og en krone der.. ;o) Hva er Gellert Bad? Badeanlegg? Google den jeg, så kanskje jeg finner noe. Tusen takk for fine ord. Hun har virkelig vært fantastisk nå, selv om jeg vet hun har hatt det kjempevondt selv, mange tanker. Jeg har vært masse på sykehus siste 2 årene, Først dette med livmorhalskreften, så magen, som aldri blir bra. 5 operasjoner har jeg hatt. Hun har hatt det tungt, men likevel trådd til på hjemmebane. Kan ikke forstå hvordan jeg skulle klart meg uten henne. Til og med lange daglige raporter via mail sendte hun meg. Hun har en dritt (beklager uttrykket) av en far. En far som ikke har stillt opp, hun har ikke sett han på 3 år! Enda, opp i alt dette kan hun nå gå ut fra 3 år på vgs med flotte karakterer, og hun har søkt seg videre til universitet. Jeg er så utrolig stolt av henne. Min eldste sønn har også trådd til, så når den tid kommer at han skal flytte ut skal jeg klare å spare opp til tur for han også, men da må jeg vel prøve med litt "røffere" saker ;o) Nå fikk fingrene diare her visst, men jeg vil så gjerne dele med der (som enda gidder å lese alt ;o) Og rope ut hvor fantastisk hun og broren er! Men spesielt hun har vært min klippe! Heldigvis har hun en fantastisk kjæreste, som har vært der for henne. Pratet og sikkert også trøstet når dagene hennes har vært tunge. Det kan ikke være lett og se mamma slite, bli tynnere og tynnere, ikke vite hva fremtiden bringer... Ikke mange mamma`r satt og gråt under russerevyen, men det gjorde jeg, jeg var så stolt at jeg kunne sprekke der jeg satt...
Nit@™ Skrevet 10. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2008 Takk for det ArabiskPrinsesse! Varmet godt i hjerte! Skulle gjerne gitt henne og broren, OG småbrødrene mye mer. Men jeg får prøve så godt jeg kan, med det jeg har!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Blir rørt av deg DEG jeg Nit@! Og da kan jeg tenke meg hvor rørt, stolt, glad ++ du er for å ha den datteren du har!!! Tiltross for sykdom både her og der, og sykehusinnleggelser og ++, så er det så godt å se familier som holder sammen og stiller opp for hverandre. Uansett hva. Og ikke minst: Å se at man gir tilbake:o) Tror datteren din kommer til å felle en tåre (eller flere) når hun får denne overraskelsen av mammaen sin. Og det tror jeg nok du også vil ;o) Jeg vet med meg selv at en London tur hadde vært supert. Madame Tussaud, alle de museumene som er der. Pluss en fantastisk musical. Gå i parkene der, utenfor slottet. Masse vindusshopping nedover gatene;) Gå inn på den store lekebutikken, husker ikke hva den heter nå da... Hmm.. Eller et annet land som er litt billigere hvor man får med seg flere ting hjem.. Begge deler er like morsomt, men husk det.. Om du tar med henne til Sverige, London eller Portugal tror jeg ikke hun bryr seg om HVOR dere skal. Tror heller hun er lykkelig over å ha den flotte mamman sin!!! ) Klem fra
januarsurprise Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Hva med spa-tur til et av landene i Baltikum; Estland, Latvia el Litauen. Vet at de har veldig bra og rimelig spahoteller. Du får kjøpt pakketur for en helg hvor dere vil ha penger til overs etter reise og opphold (med spa) er inkludert!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 tallin er veldig bra! billig shopping(ikke noe særlig billigere på kjedebutikker som vero moda og hm osv, men merker derfra), krystall og ullvarer er billig der. det er kjempe fint i gamlebyen(jeg var nesten ikke utenfor den da jeg var der i 3dager ca). det er billig spa der. billig mat. om dere reiser på sommern så var det en fin strand der også(om jeg husker rett). heldig hun er som har en slik mor!
yasmina Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 Hun er HELDIG som har deg som mamma Nit@, kjempe heldig og dere fortjener turen begge to Naar er det du oensker at dere skal reise. For en helg saa vil jeg paastaa at de fleste sstorbyer er verdt et besoek Hadde soekt litt paa biletter paa Norwegian, de har jo saa mye tilbud og er jo greit aa bruke minst mulig paa flybillettene. Og saa hadde jeg tatt kontakt med med et reisebyraa og sjekket om de hadde noen kampansjer, pakketilbud som kunne vaere verdt aa faa med seg.
Fire småtroll Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 Jeg skal til København med noen venninner til høsten, og den turen kommer på 2500,- pr pers inkl alt! Vi har surfet oss frem til billige flybilletter, og samme med hotell inkl all mat. Nå er jo ikke København så veldig spennede kanskje, men jeg synes det er en kjempekoselig by. Men dere kan sikkert finne billige billetter til de fleste storbyer i europa. Kan anbefale Amsterdam på det varmeste også, super mat, og supre shoppemuligheter.
Loyloy Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Dra til en av de østeuropeiske hovedstedene! Da får du mye for pengene hvertfall! spa tur til Tallinn eller Riga for eksempel, og det er heller ikke dyrt med hverken hotell eller fly...
MissAntrop Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Jeg har akkurat kommet hjem fra Budapest og jeg ble ikke imponert der. Ikke spsesielt fin by og langt fra billig, foruten mat da. Gellertbadet er et kurbad. Men på den andre siden så er jo hverken Roma, Paris eller London billige heller. Men, jeg ville likevel anbefalt London. Der kan dere feks ta en spasertur io Kensington Garden og mate de supertamme ekornene - det er gratis! Masse shopping og veldig billige flybilletter. Anbefaler deg å gå inn på www.reisefeber.no Jommen er datteren din heldig som har en så flott og snill mamma
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 10. april 2008 #20 Skrevet 10. april 2008 Tårene renner her når jeg leser det du skriver om din datter. Du er heldig som har en sånn datter og hun er heldig som har deg som mor. Det er du som har gjort henne sånn vet du. HUn har blitt den hun er i dag og det er din fortjeneste. Dere begge fortjener en fin helg sammen.
Nit@™ Skrevet 10. april 2008 Forfatter #21 Skrevet 10. april 2008 Etter å ha tenkt, søkt og hørt litt med kjæresten hennes (han vet om min lille plan) Ender jeg opp med London. Hun har vært i England før, og elsker dette landet. Vet hun drømmer om å få reise. Tenkte å dra fra Norge en torsdag, og hjem på søndag. Er det noen som kan anbefalle hotell i London? Som ligger i nærheten av seværdigheter, eller hotell som er i nærheten av buss/t-bane (er det t-bane i London? Har du vært i London? Hvilket hotell, og var du fornøyd. Tenkt og benytte Norwegian, hotell+fly pakker. Det ligger på mellom 4500 og 6000 kr. Men jeg er så veldig usikker på hva slags hotell jeg skal velge. Noen som kan hjelpe meg litt med det?
1liten&1små Skrevet 10. april 2008 #22 Skrevet 10. april 2008 Noen ganger er det billigere flybilletter hvis man drar fredag-mandag istedenfor torsdag-søndag. Har vært i London et par ganger, men husker ikke hvilke hotell vi bodde på... Man bor "sentralt" nesten overalt pga godt utbygd t-bane, så bare sjekk at hotellet ligger ved en stasjon. Er ellers en fordel med frokost inkludert slik at man slipper å løpe rundt i kioskene for å finne noe spiselig på morgenene. Mener de har en søkefunksjon for dette på Norwegian sine hotell-sider...
~Snublefot~ Skrevet 10. april 2008 #23 Skrevet 10. april 2008 Nit@! Bare ett tips: Mannen min skal til London til sommeren, og han fant ut at det ble faktisk halv pris på flybillettene om han bestilte tur og retur hver for seg. Hvis du bestiller "pakketur" er det jo ikke sikkert det har noe å si, men ville bare tipse deg om dette:-) Så flott med en sånn tur, håper dere får det supert:-D
Gjest irismor Skrevet 10. april 2008 #24 Skrevet 10. april 2008 Tickett.no restplass.no søk på nett du vil fnne billige london turer der =) Vi fant reise til 4 voksne og 1 barn (2år) langweekend for 12600.- Ikke dårlig det =))
Nit@™ Skrevet 10. april 2008 Forfatter #25 Skrevet 10. april 2008 Tusen takk for tips alle sammen! Som dere skjønner er jeg relativt grønn på dette, så alle tips kommer veldig godt med. Det med å bestille turen og returen hver for seg skal jeg sjekke ut! Men da må jeg bestille hotell for seg? Selv atlså? Det bør jo kunne ordne seg det også. Likedann det å reise fredag-mandag! Jo mer vi sparer på turen jo mer har vi å bruke som lommepenger. Skal passe på at det er med frokost, litt "luksus" må vi ha ;o) Kjempeflott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå