Vilhabebis:) Skrevet 10. april 2008 #26 Skrevet 10. april 2008 Jeg så nyhetene i går og ble fysisk uvel... Dette var virkelig trist og jeg håper det får konsekvenser!! Når dette er sagt vil jeg si at man skal være MEGET forsiktig med å slenge ut at andre mennesker er rasister! Det har nærmest blitt en trend å rope rasisme med en gang noen ytrer seg i slike saker. Monique har heller aldri sagt at hun er politi... Folk vet tydligvis ikke hva rasisme er og jeg har ikke lest noe av moniques innlegg som antyder det. Skjerp dere litt og tenk på hva dere slenger ut her.
HøstBaby <3 Elias Skrevet 10. april 2008 #27 Skrevet 10. april 2008 Monique72: Hvis du/dere mener at vi ikke skal tro alt vi ser å hører, så må for pokker politi og sykehus kommunisere bedre med media, for å nettopp få frem sannheten. Hvis det er som du sier, at det er mye usant og ting er blitt vridd på, så synes jeg det er kjemperart at ingen har reist seg å sagt, nei vettu hva, DETTE er feil! Det er deres egen skyld at dere blir fremstilt som dere gjør i media, når dere ikke kommer med saklig informasjon, når media må lage sakene sine utifra vitner på gata. Ikke kom å klag på at vi ikke skal snakke om noe vi ikke vet noe om, for dette er hva vi vet, det er hva vi får høre fra media! Å når samme historie går om igjen og om igjen så blir det mindre å mindre sjans for oss å tro noe annet !
Monique72 Skrevet 10. april 2008 #28 Skrevet 10. april 2008 Jeg er helt enig, men så er det dette med taushetsplikt da... Den hindrer dessverre mye saklig informasjon.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 10. april 2008 #29 Skrevet 10. april 2008 bare det at han amk fyren kalte det MIGING og ikke noe annet sier litt.. du hørte det i hele måten han snakket på.. ble seriøst kvalm av måten han la frem situasjonen på... han hørtes ut som en drittunge som ikke kunne jobben sin iallefall... forferdelig hendelse dette...håper amk folka får sparken så det suser.... de fortjener virkelig ikke å få jobbe etter dette...hvem vet hvem som de lar ligge for å dø neste gang... skummelt at slike mennesker jobber i en så viktig jobb...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 10. april 2008 #30 Skrevet 10. april 2008 Vilhabebis, jeg siterer monique: "Jeg jobber selv i Politiet og får sett ting litt fra en annen side." dette sitatet her gjør det naturlig å tro at hun er politi, at vi tolker det på den måten, men at det er tydeligvis ikke tilfellet at hun er politi, får hun ta på egen kappe. OG jeg sier det igjen: jeg har aldri så mye som HINTET til engang at hun er rasist. så jeg, som du Vilhabebis har heller ikke lest lest noen av moniques innlegg som antyder det. så jeg tenker på hva jeg "slenger ut av meg" her, har INGENTING med rasisme å gjøre det jeg sier til monique, det har med den bedrevitende holdningen hennes å gjøre
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 10. april 2008 #31 Skrevet 10. april 2008 helt enig tjukkebolla og kine... den bedrevitende holdningen om at hun jobber i politiet, men ikke I polititet da, eller hva hun nå enn gjør, og atr vi bør slutte å diskutere denne saken osv blir rart i mine øyne... kanskje hun vasker på kontorene til politiet.. hehe nei da... men enkelte snakker litt rundt seg selv bare og da tolker man det slikt det blir sagt..
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 10. april 2008 #32 Skrevet 10. april 2008 nå kommer det på nyhetene igjen
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 10. april 2008 #33 Skrevet 10. april 2008 det virker som at de som har gjort dette har sluppet unna all medie iallefall fordi amk gjorde som de gjorde... har de blitt tatt egentlig?
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 10. april 2008 #34 Skrevet 10. april 2008 "han skal ikke mige meg på beina, der går grensen.. uansett hvor hardt skadet han er eller tenna har gått" noe ala dette sa han... FYSJ OG SKAM SEG...
Monique72 Skrevet 10. april 2008 #35 Skrevet 10. april 2008 Enig... det går faktisk ikke an å si sånt..
Vilhabebis:) Skrevet 10. april 2008 #36 Skrevet 10. april 2008 tjukkebolla og kine: Nå nevnte jeg ikke navn heller da... Er noen flere innlegg her og de var ikke milde i kritikken av monique 72. Så ta det ikke personlig Det var ikke deg jeg siktet til
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 11. april 2008 #37 Skrevet 11. april 2008 men sånn seriøst, de som gjorde dette mot ali (?) er de blitt tatt eller helt glemt oppi alt dette kaoset? de påførte han jo alvorlig hjerneblødning, gjorde de ikke?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. april 2008 #38 Skrevet 11. april 2008 Hadde denne saken fått slik oppmerksomhet hvis det hadde vært en hvit som hadde opplevd akkurat det samme?
Vilhabebis:) Skrevet 11. april 2008 #39 Skrevet 11. april 2008 Det kan du si... Det er jo den storste grunnen til at dette er så mye oppe i media.. De skal ha det til å være rasisme, men som jeg sier så skal man passe seg for å beskylde folk for det. Så vidt jeg hørte så var det ingenting i denne samtalen som antydet rasisme overhodet! Helt forferdelig, men rasisme? Det vet bare ambulansepersonellet selv. Etnisk norske nordmenn blir også sendt hjem fra legevakta o.l saker... Vicky 1984: De visste ihvertfall da hvem gjerningsmannen var. Det var en mann. Også afrikaner. Vet ikke om de var bekjente eller noe men tror ikke det. Håper han får betale for det han har gjort! Desverre har gjerningsmannen blitt "glemt" i denne saken..
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 11. april 2008 #40 Skrevet 11. april 2008 mamma til 1 stor... nei det hadde ikke blitt like mye oppmerksomhet fordi amk folka hadde tatt med en hvit mann om det var snakk om at det samme hadde skjedd! virker for meg som gjerningsmannen har blitt glemt i denne saken også, virker også som at ali og familien heller velger å gå etter amk folkene og ikke han som utøvde skaden ... skjønner det veldig godt da, men gjerningsmannen må da få sin straff han også...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. april 2008 #41 Skrevet 11. april 2008 Hvordan kan du være sikker på at de hadde tatt med en hvit mann,ingen som nevnte(som jeg hørte) at det var fordi han var mørkhudet at de ikke ville ha ham med,men fordi han tisset på dem. Mener du at vi som er hvite aldri ville ha gjort noe sånt? Det er i alle fall rasistk hvis du mener det.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 11. april 2008 #42 Skrevet 11. april 2008 hadde det vært snakk om en hvit mann så hadde han blitt tatt med.... tror du han tisset på dem fordi han ville være rasshøl eller fordi han kanskje ikke hadde kontroll over hva han gjorde?????????? måten han snakket om ali på provoserer sterkt... hvem autorisert person kaller det å urinere MIGE????? skjønn litt a...
Guttemamma75 Skrevet 11. april 2008 #43 Skrevet 11. april 2008 Jeg har også fulgt med på denne saken på nyhetene, og må si at jeg ikke har fått inntrykk at dette skyldtes rasisme men heller inkompetanse av ambulansepersonalet.. Ingenting blir sagt om at pasienten er svart.. Men de sier faktisk en gang at disse symptomene han har kan skyldes cerebral påvirkning men ALLIKEVEL tar de ham ikke med " fordi han miga på seg"... I mine øyne er det DET som er virkelig sjokkerende - jobber i helsevesenet selv og har jobbet i akuttmottak, og man lar IKKE en person man mistenker kan ha en cerbral skade ligge igjen på et skadested.. Reagerer også på det om at amk vil ha med politi på transport fra legevakten, kunne skjønt det om han hadde vært utagerende/voldelig, men han TISSA på seg og det kan knapt kalles truende.. Om DET var et kriterium for politivakt ved transport så tror jeg ikke oslo politiet ville få gjort så mye mer enn å assistere ambulansepersonell... Til alle dere som skriver at han ville blitt tatt med om han var hvit - hvordan vet dere det???? Leser til stadighet om hvite personer som ikke får hjelp av ambulanse/amk så jeg kan ikke si at jeg har inntrykk av at amk/ambulansen i oslo eller landet forøvrig er spesielt rasistisk av seg.. I dette tilfellet tror jeg det er en tilfeldighet at pasienten var sort og ikke hvit, det som er sjokkerende er behandlingen han fikk UAVHENGIG av hudfarge..
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 11. april 2008 #44 Skrevet 11. april 2008 nei det er sant det at det ikke ble nevnt noe om hudfarge.. så greit skal kanskje ikke si noe mer om det.... men blir så engasjert i denne saken for hvordan en autorisert person kan si sånne ting som han sier... det er jo sjokkerende å vite at de faktisk lot han ligge igjen... og som om ikke de har opplevd verre ting er tiss liksom.... da burde de kanskje finne seg en annen jobb da... hva om en gammel dame hadde tisset på seg mens de hjalp henne eller en gravid kvinne hvor vannet gikk og de fikk noe på skoene sine, ville de nektet å tatt med henne/ de også da eller? ¨ syntes det er skummelt å vite at man ikke kan stole på amk ... nei skal ikke dra alle over en kam, absolutt ikke, men man vet jo ikke hvem som kan gjøre dette og ikke. tenk at de kan snakke så nedverdigende om de som trenger hjelp uten av de som får hjelp aldri vil finne ut av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå