konemor med gutt+spire:) Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 fikk dere med dere nyhetene om hendelsen i sofienbergparken?? fikk ikke med meg alt da det hendte, men at det går an å si noe sånt! noe så så.....eh ja jeg finner ikke ord!! de måtte ha politiet med seg grunnet sikerheten??HVA? han var jo bevistløs jo!!! jøje meg...... hva er i ferd med å skje med norge??? jeg synest så synd på de. hun er ufattelig sterk samboeren hans. oj oj...måtte bare få ut dette jeg......
Monique72 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Ikke uttal dere om noe dere ikke har greie på sier nå jeg da.... Ikke for å være frekk altså, men tro ikke alt som står i VG og Dagbladet, og faktisk ikke heller alt som kommer på nyhetene. Det er lett å redigere sånn at saken får den innfallsvinkelen man vil. Jeg jobber selv i Politiet og får sett ting litt fra en annen side. Dere skulle bare visst.... PS. Les også det brevet/forklaringen fra han ene ambulansesjåføren som ble trykket i avisene for et par dager siden... En sak har alltid flere sider.
snurripåsnei Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Ehe...det er vel lite trolig at han var bevisstløs når han går mellom dem bort til ambulansen for så å dra fram snabelen og tisser på en av ambulansepersonellet og ambulansen. Men er helt enig med deg om at han skulle blitt tatt med med en gang ut i fra funn på stedet.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 9. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2008 nie det re klart. men man reagerer bare når det blir fremstilt sånn... jeg skal selfølgelig ikke dømme eller noe men det er jo vanskelig å ikke få sympati for de når det blir fremstilt på den måten det har blitt synst det er flott at du gir meg tilbakemelding om ting jeg tydligvis bør holde kjeft om hehe litt flau nå, men håper en sjønner enasjemanget sånn det blir fremstilt i media.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 9. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2008 HÆH??? var han ikke bevistløs da?? nei vet dere dette burde jeg faktisk holdt kjeft om dere har helt rett!!! gud så teit jeg er! lærte en lekse der ja.....det svir noe j*#%&%......men men min egen feil......
Monique72 Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Neida, jeg skjønner deg godt jeg. Media har stor innvirkning på oss, og man tror jo gjerne på det som blir sagt. Men bare husk å vær kritiske. Fikk et godt dikt i minneboka mi da jeg var liten. Skjønte ikke så mye av det da, men kanskje lurt å tenke på nå som man er blitt voksen... "Tro ikke alt det du hører, si ikke alt det du vet, så sparer du mange bører på sinn og samvittighet."
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Har du sett dette, påveimednummerto?
Monique72 Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 påveimednummerto er vel temmelig nær sannheten her ja...
*H* Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 ja jeg syns det var kjempedrøyt, at det er sånn i norge nå.. HUFF og skamme seg. sikkerhet for personale meg i rævva, han var jo bevisstløs jo! hva skulle han gjort? banka dem?? nei fysj. nesten så jeg "håper" at det "bare" var en dårlig dag for ambulansefolka, for det var drøye saker altså.
Monique72 Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Uff, som sagt... syns dere skal drite i å diskutere dette jeg......
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Javel, men uansett... Fyren har fått seg et skikkelig hardt slag i hodet, og så vidt jeg vet kan det føre til at man ikke er helt seg selv og kan gjøre rare ting! Syns uansett ikke det er en unnskyldning for å ikke ta han med! Rett og slett skammelig er det! Han kunne faktisk ha dødd av det her... Tror kanskje de ambulansefolkene hadde slitt en smule med samvittigheten (eller kanskje ikke, for det virker ikke som de har noen!) hvis han hadde omkommet... Fordi han tissa!!! Halloooo!!!!! SO WHAT?!?
Monique72 Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 De ambulansefolka vasser i dritt og spy dagen lang de, så det var ikke det som problemet her...
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Eh... de nektet jo faktisk å ta han med fordi han hadde tissa! Så jeg vet ikke helt...
nr 6 på vei Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 Faen ikke rart det er et helvette med rasister i det offentlige med rasister som deg i systemet Monique72, både politi og ambulansefolka beskytter hverandre, det var ikke vanskelig å se/høre. Når til og med de ringte fra legevakten og ikke fikk ambulansen til å hente vedkommende engang forteller det alt.... Slike som deg og de ambulansefolka er en skam for dette samfunnet. Og bare faen ikke prøv deg med piss preik du, og bare så du har det klart for deg du har faen ikke noe med hvem som diskuterer hva her inne.......
nr 6 på vei Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 ...og jeg er mannen til nummer fem på vei som skriver dette og så det er klart har sett både politi og andre korrupte tjenestefolk, så ja, det går an å se ting fra 2 sider....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 du vet du hva monique 72 eller hva du nå kaller deg, nå skal du jaggu rulle`n langt inn! er du heeelt snøvlefjern eller? selv om du så kry påberoper deg en stilling som politi skal du jaggu ta snøra av deg å fremstille deg og din yrkesgruppe på en mere ydmyk måte enn hva du gjør nå. skjerpings!! selvfølgelig er dette her en uhørt måte å håndtere en hardt skadet pasient på! uansett oppførsel eller andre omstendigheter, det er ingenting å legge skjul på at de gjorde grov tjenesteforsømming ved å a) forlate han begrunne det på den måten de gjorde c) faktisk innrømme at de var klar over skadene og d) faktisk ikke var villig til å hente han på legevakten SELV OM en lege der hadde beordret hastetur opp til sykehuset så du påstår at du som politi da, faktisk sitter inne med info om at han her pasienten var farlig for ambulansefolka, hardt hodeskadd hva gjør du da, om du mens du er på jobb kommer til et ulykkessted og der er det hardt skadde mennesker, noen er bevisstløse, andre er hysteriske, det fossblør fra halsen på han hystreriske, som fakrtisk løper rundt og er utilregnelig. skal attituden til redningsmannskapet være.. psssj la han bare blø ut til han roer seg, er ikke snakk om at jeg rører han når han driver på på den måten... skjerpiings! sånne holdninger hører IKKE hjemme noen sted les den tilsvarende tråden på dib, så får dere se en litt mere jordnær og NORMAL attitude til denne saken her
snurripåsnei Skrevet 9. april 2008 #17 Skrevet 9. april 2008 Fjomp! Legevakten er vel den etaten i helsenorge som har mest klager på seg av alle! Og dette har da vel for faan ingen ting med rasisme å gjøre!! Nå vet ikke jeg hvem av oss som er en "skam for samfunnet", men ambulansepersonell har klare retningslinjer å følge når pasienter er rusa/utagerende/voldelig eller på noen som helst annen måte opptrer på en slik måte at de føler seg ukonfortable/utrygge på å frakte pasientene selv. Det er derfor politi skal være med, ambulansepersonell kan ikke risikere livet,for da går det flere liv tapt.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 9. april 2008 #18 Skrevet 9. april 2008 åja, som den gangen jeg var døden nær og lå kollapset i en hotellresepsjon, og var nær ved å bli forlatt av ambulansepersonell fordi de mente jeg var rusa/dritings? heldigvis for meg var den ene av de to ambulansefolka ikke villig til å forlate meg, de krangla nermest inne på hotellresepsjonen om de skulle ta meg med eller ikke. da var jeg bevisstløs... kan være potensiellt farlig vettu,... herregud hvor er yrkesetikken i disse yrkene da? ikke så viktig å være sikker på om personen faktisk trenger hjelp. skulle tro det burde være første pri, ikke bekymring om du må vaske bilen og uniformen fordi noen har MIGA på dæ liksom... politibeskyttelse mot miging. så det er det purken skal bruke tia si på, å passe på at mishandlete hardt skadde pasienter ikke skal pisse på ambulansefolka, mens voldtektsforbrytere, voldsmenn, drapsmenn, ranere... you name it dessuten, er det så ille kan de vel altids "belte fast" pasienten og "gi han ei sprøyte" er du redd for pisset (politibeskyttelse pga frykt for urinering) så ta på han ei bleie da
Monique72 Skrevet 9. april 2008 #19 Skrevet 9. april 2008 ja ja... dere vet ikke hva dere snakker om, så jeg tar ikke de smålige utbruddene deres så tungt da. Jeg er forresten ikke politi. Jeg jobber I politiet. Og hadde dere sett mitt etniske utseende så hadde dere kanskje ikke kalt meg rasist. Selv om vi "svarte" kanskje kan være like rasistiske som dere "hvite" )
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. april 2008 #20 Skrevet 9. april 2008 Du veit tydeligvis ikke hva du snakker om du heller...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 10. april 2008 #21 Skrevet 10. april 2008 så flott for deg da Monique 72 hvis du synes det er digg å fremstille deg selv som en bedreviter har aldri så mye som hintet frempå engang at du er rasist, det er holdningene dine som kommenteres for min del. bedrevitere er jo kjendt for å være godt likt av folk flest, så om du finner trøst i det, er det jo fint for deg
lillefot Skrevet 10. april 2008 #22 Skrevet 10. april 2008 Helt enig med deg HI. Har fulgt med på saken siden den begynte og også snakket med venner som så det hele i parken. For det første Monique72, dette skal vi ikke drite i å diskutere, og for det andre så bør du ikke selv referere til avisartikler for så å rakke ned på det folk nevner som kommer i media. Alle som hørte nyhetene i går forstod at dette var rasisme, og alle som var i parken den dagen sier det samme. Idioti å påstå at det er redigert. Med en far og mann som begge er leger, tenker jeg å oppdatere litt på den faglige siden. Ambulansesjåføren sier at Ali miga på skoen og bilen deres. Men en mann som har fått hjerneblødning, kan ikke reise seg opp og pisse kontrollert! Symptomene er blant annet lysskyhet, talevansker, helt eller delvis bevisstløshet, halvsidig lammelser og vannlatingsbesvær. For å finne ut av denne diagnosen utføres en ct scanning, men en ambulanse skal ut fra disse symptomene ta en pasient raskest mulig inn til sjekk. De skal også vite at mange pasienter DØR hvis de ikke får behandlig tidsnok. Hvilken bil ville ikke ha tatt med "viktige" mennesker selv om de hadde tissa på seg. Har du hørt om noen som ikke er blitt med i en ambulanse etter en bilulykke fordi de hadde tissa på seg eller kasta opp? For ikke å snakke om alt blodet som til tider havner i en bil etter et oppdrag til et ulykkessted. Basert på fakta, så er det praktisk umulig at Ali har klart å reise seg opp å mige på hverken bil eller sko. Hvorfor har det tatt sååå lang tid å få opptaket fra amk sentralen hvis de ikke visste at det var noe å skjule der? Enkelte mennesker burde ikke jobbe i helsevesenet, og andre burde ikke være så påståelige når de ikke har den fjerneste anelse om hva de snakker om.
Monique72 Skrevet 10. april 2008 #23 Skrevet 10. april 2008 Jeg mener ikke at man skal slutte å diskutere viktige ting på et generelt grunnlag. Men en enkeltsak som dette må dere være forsiktige å være så bastante på, uten at dere faktisk var til stede og så hva som skjedde. Jeg har faktisk ikke sagt hverken det ene eller andre om denne saken, rett og slett fordi jeg ikke har sett situasjonen med mine egne øyne. Jeg har kun fulgt saken i media, og vet av erfaring at de ikke alltid er til å stole på. Jeg er selvfølgelig enig i at det er begått en stor feil her, men det gjøres i alle yrker. Det jeg ikke er enig i er at det blir så voldsomt fokus på at det var rasistisk ment fra ambulansefolka. Herregud! De jobber i Oslo, hvor en stor del av oppdragene involverer mørkhudede. Og det at dere tror de ikke tok ham med seg fordi han tissa på han ene + bilen er jo bare tull. Disse ambulansefolka vasser jo i urin, bæsj og spy hele dagen de....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 10. april 2008 #24 Skrevet 10. april 2008 men så var det jo akkurat det han brukte som forklaring på at de ikke gadd ta han med, at han hadde miga på makkeren hans og bilen. det var ambulansefyren(eller amk fyren) som sa det selv, ikke noe noen andre har påstått var grunnen. de sa det ordrett selv. og hvis saken kun skal diskuteres av de faktisk fysiske øyenvitnene trenger vi verken journalister, nyhetssendinger aviser osv. tror det er på tide du inrømmer du har drete på draget med uttalelsene dine og slutte så desperat å forsøke å ro deg vekk. om det er så å forstå at du mener vi kun skal uttale oss om saker vi selv har bevitnet vil du fort finne ut at hverken skole eller media er noe vi trenger å ta ibruk for å oppdattere oss om samfunnsdebatter og ting som skjer rundt i verden. du vil fort ende opp som en som ikke ser lenger enn til sin egen nestipp og betviler alt og alle, men samtidiig skal belære alle andre som hever blikket å ser utover horisonten, for å være noen som ikke vet hva de snakker om. Det er nettopp slik folk har forutsetninger til å vite hva de snakker om. og som en siste(?) kommentar vil jeg si jeg synest det var sjofelt gjort av deg å få HI til å nermest synest hun var stupid som uttalte seg om dette her, og få henne til å be om unnskyldning for at hun skrev det hun gjorde. det synest jeg var skikkelig ekkelt gjort
lillefot Skrevet 10. april 2008 #25 Skrevet 10. april 2008 Helt enig med tjukkebolla og Kine. Det var det han brukte som forklaring på hvorfor han ikke hadde tatt med fyren. Og har du i det hele tatt peiling på hvor mange mørkhudede som bor i Oslo? DET ER MANGE DET! Kanskje ikke på vest, men øst kryr det. Og de har jammen like mye krav på å bli tatt alvorlig som oss blekansikter. Greit at media ikke alltid er like pålitelige, men dette var faktisk amk sentralen og sjåføren som prata sammen. Det skreik rasisme i dette! Si unnskyld til HI for at du gir inntrykk av at det er hun som har driti seg ut her! Dette er et forum for å prate om alt, og du er ikke moderator her. Dessuten er dette en debatt som ikke er slutt enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå