Gå til innhold

Hva var det rareste noen sa til deg da du var gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest fjælosgrøt er fløyelsgrøt
Skrevet

Jeg fikk høre at om jeg hadde feber over 38 grader kom babyen til å koke over..

Og at jeg ikke kunne bruke annet enn helsekostsjampo fordi da kunne babyen få i seg uante mengder livsfarlige kjemikaler :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Men det går jo ikke an."

(Og nei, jeg er ikke mann. Jeg bare har ikke en heller, derav forvirringen).

Skrevet

Rart og rart... litt irriterende var det da jeg høygravid med eldsta var på seminar med medstudenter, og satte meg tungt ned i en dyp stol, ganske utslitt, med mage så svær at det så ut som en medisinball... da kom det finfine spørsmålet fra en av gutta: "du..... er det vanskelig å reise seg igjen?" NEI HVA F... TROR DU?!??

Skrevet

"jeg ser du har hatt deg en omgang på matten" fikk jeg vite fra en kunde av meg... jojo.

En annen, "jeg syns du blir finere og finere jo mer gravid du blir" halloooo, man blir ikke mer og mer gravid.

Man ER gravid.

Skrevet

at han kom til og bli homofil siden han kom til og vokse opp hos "bare" mammaen sin.

jeg svaret bare at det hadde ikke gjort noen verdens ting.

Skrevet

Hehe...var vel endel rart jeg fikk høre ja, bla at jeg hadde TYPISK jentemage da jeg gikk med nr 1 ( gutt(, og typisk guttemage da jeg gikk med nr 2 ( jente) og i hvertfall typisk guttemage da jeg gikk md nr 3 ( jente) at vi fikk vite kjønn på UL, det måtte jo være feil :-DDD

Dessuten så betød mye halsbrann at ungene fikk mye hår, vel alle tre var skalla da de kom til..så det så! :-DDD

Skrevet

Kanskje det var "gode" råd du mente, men en psykopatisk ex kakket meg i ryggen når han gikk forbi meg i butikken og sa: "så du virker altså..."

Skrevet

Hahaha supert supert! Kom med mer, syns sånt er så morsomt ;O)

Skrevet

"er du ikke litt ung til å bli mamma"? Dette fikk jeg høre når jeg var 8 mnd på vei,hehe.. Ikke mye valg da gitt ;)

Skrevet

"er du medlem av Smiths venner, eller har du tenkt å få barn annenhvert år til du er førti??"

(venta nummer 3 og var 20 år)

Og det var legen min som spurte meg...

Bytta lege ;o)

Skrevet

og storebroren min sa "hvordan fikk du til dette da?"

jeg hadde jo kjæreste og svarte "jeg falt av sykkelen"

og han lo og sa "men hvordan fikk du det til?"

og jeg sa "vil du ha en forklaring?"

men det ville han ikke... hehe

Skrevet

Neida, alt i ett, gode råd, etc etc. Hørte mye rare ting :)

Skrevet

At jeg ikke måtte kose for mye med magen eller massere når jeg fikk kynnere, for da kunne jeg sette igang fødselen (dette sa noen til meg i uke 18...)

Det verste var en gang jeg var hos legen å fikk høre hjertelyden. Jeg spurte han om det kom til å gå bra nå trodde han siden han hadde funnet hjertelyden og hjertet slo helt fint. Jeg var 9 uker på vei. Da svarte legen at et hjerte må slå før det kan stoppe, så det var ingen sikkerhet i det hele tatt. Det eneste jeg kunne vite sa han var at barnet har det bra akkurat nå... Ikke så lurt å si til nervøs førstegangs-gravid...

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke halsbrann, men frøkna kom ut med masse tjukt svart hår!

Skrevet

Hahah! lovlig sent ja: p

Skrevet

Tør du dette da?

Selvfølgelig med sistemann:)

Skrevet

Jeg hadde masse halsbrann, og fikk en hårete baby :)

Skrevet

Svoger: "ÆSJ! Dykkan har pult!"

Mannen min på nyttårsaften i - 30 grader: "E skal hente litt frostveske og bekke i're så'kje fostervatne frys."

Skrevet

Ved nærmer ettertanke så var det rareste mannen min som sa da jeg fortalte at jeg var gravid: "Jammen e vi'kje ha noko onge".

Skrevet

Rart og rart..synes det var passe teit spørsmål fra en dame jeg aldri hadde møtt før, da jeg var noe over halvveis i svangerskapet.

Hun: Har du vurdert abort?

Jeg: Nei..

Hun: Hvorfor ikke?!

Også satt hun å stirra på meg med et rart glis resten av kvelden....

Skrevet

"Har du pult eller?" (Og det hadde jeg jo ikke, Flisa er laget ved hjelp av IVF....

" Det ser ut som om du har svelget en basketball!"

" Du ser ut som en strikkepinne med garnnøøstet på midten"

" Bare bad du, jeg ringer greenpeace jeg!"

Skrevet

Heh, ja, det der med de grusomme farene ved bruk av sjampo og balsam, eller SPESIELT ved farging av håret, fikk jeg også høre. Det var ikke måte på hvilke deformiteter barnet risikerte å få...

Og så mente bestemora til samboeren min på at hun kunne se på meg at jeg var gravid, før vi fortalte det... greit nok det. Det rare var at hun kunne se det på NESA mi...

Skrevet

Kom på en ting til: Jeg var assistent for en gutt på 16 år på skolen når jeg ble gravid, og han fikk vite det når vi satt sammen med en skikkelig snerpete lærer. Gutten falt i tanker og etter en stund sa han: "Da pulte du i september" Både jeg og den andre mannlige læreren ble kjempe rød, og han møtte ikke blikket mitt på evigheter :)

Skikkelig teit i og med at både je gog læreren visste hvordan jeg hadde blitt gravid.

Skrevet

Tanten min trodde ikke på at jeg var gravid, bare at jeg hadde blitt litt "tykk", helt til hun så ultralyd bilde og en mage som hoppet til alle mulige slags kanter (var 5 mnd på vei)

Da utbrøt hun at babyen kom til å ligne er frosk i strl..

En annen ting var at jeg ikke burde bade i varmt vann for da ville babyen svette ihjel, og hvis jeg tok solarium så måtte jeg passe på at babyen ikke ble solbrent...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg skreiv i nicket mitt på msn JEG ER GRAVID!!!:-D da vi hadde vært på ordinær UL med vesla. Hadde UL-bilde som msn-bilde, og det var mange som gratulerte. Men det var en del som prestrete å spørre om jeg skulle beholde...også folk som visste at jeg var 19 uker på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...