Gå til innhold

Vesla ville ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men så alt for tidlig...For en uke siden ble jeg lagt inn på sykehuset med rier og 2 cm åpning..Livmorhalsen var heller ikke mye å skryte av da det ikke skillte mye fra hode hennes og veien ut. Ble satt på riehemmende drypp i 2 døgn og fikk 2 lungemodningssprøyter da de fleste var forbredt på at hun når som helst kunne komme.

Det har nå gått en uke, rietrafikken har dabbet veldig av og jeg håper jeg kan beholde henne i magen lengst mulig.

er i dag 29 uker, var 28 da jeg ble lagt inn.

Legene vil ha meg her minimum til uke 32, men må ærlig inrømme at det er supertøft å ligge på sykehuset.

Hadde noen dager hvor jeg ikke klarte annet enn å gråte.

Det var jo ikke slik jeg hadde sett for meg svangerskapet, og man lurer på hvorfor meg og hvorfor skjer det??? Men det viktigste er at hun ligger i magen min og ting kunne ha vært så mye verre .

Nå har jeg fått data og nett på rommet så det hjelper jo litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krysser fingerene for dere! Lykke til!

Skrevet

Vanskelig og si hvorfor slikt skjer.Har ei vennine som fødte i uke 27..gutten hennes er i dag 8år og en flott gutt.Men det beste er jo at de er lengst mulig inne i oss.Håper virkelig det går bra.Masse lykke til.

Skrevet

Det hørtes leit ut. Men hang on babyen har gode muligheter selv om hun kommer nå.

Bra for deg at du har fått deg data. Det hjelper sikkert masse.

Lykketil og håper du klarer å knipe igjen så lenge som mulig.

Skrevet

Hold ut, til slutt kommer det ut ett lite vidunder....

Lykke til å fokuser på det positive, det vil gjøre hverdagen lettere...

Stor klem og tusen tanker til deg :)

Skrevet

Skal krysse fingrene for deg, dette skal du klare! :-) Dette går bra!

Klem

Skrevet

ville bare ønske deg lykke til videre! hver dag teller og nå har hun fått enda en uke i mors mage og det er jo kjempe bra! skulle hun komme nå så går det nok bra skal du se selv om det er for tidlig.. legene er så dyktige nå.. eg e faddere til et tvillingpar født i uke 27 en gutt og en jente :) to herlige barn som vokst seg store å fine nå på litt over 6 mnd..

Skrevet

vær kjempe glad for at babyen har fått en uke ekstra:) akkurat 27-28-29 har mye å si:) trur det er 95 prosent sjangse for at alt går bra over uke 28..du har fått lungemodning sprøyter, trur dette kommer til å gå så fint så:) veldig kjipt å være på sykehus,rekner med du må ligg flatt også...ring din kjære å få han til å kjøpe: druer,blader,bøker(lettlest humor bøker) mp3 spiller og innviter gode venner på besøk i vistt tiden...håper du blir liggende noen uker til:) lykke til:)

Skrevet

Lykke til videre. Det er så mange som ønsker å føde veldig tidlig og det er forståelig at man lengter, men der ser du med deg at når det virkelig blir tidlig ønsker du helst at den skal være der lenger - håper du klarer det -lykke til!

Skrevet

Kjedelig når de ønsker og komme til verden så alt for tidlig. Jeg venter tvillinger og ble innlagt på sykehus i 1 og 1/2 uke fordi de allerede ville komme til verden da. Var da 28 uker på vei, men etter å ha holdt senga den tiden jeg var på sykehuset stabiliserte det seg så pass at jeg nå har fått lov å reise hjem. Men må selvfølgelig ta det veldig med ro her hjemme, er nå kommet til uke 30.

Men hadde det akkurat som deg, lå og gråt hver natt og ville bare hjem til samboeren min. Men er nå glad for at jeg holdt ut der, for ser litt lysere ut nå. Og håper på at de vil bli lengst mulig inni maven nå fremmover. Ønsker deg all lykke til, og håper du også får ha din baby lengst mulig inni maven:)

Skrevet

Takk for det Aurora.

Ja magen er jo den beste kuvøse som de sier. Og nå har hun holdt seg inne 1 uke siden vi kom..og hver dag som går er bra. Og hun får utvikle seg mere:)

Skrevet

Takk for dine varme tanker qleopatrice.

Er takknemmelig for hver dag hun holder seg i magen..Ble for ivrig til å se verden.

Men den etterlengtede jenta mi får bare være tålmodig litt til.

stor klem til deg også

Skrevet

Hei maria isabell. Ja er takknemmelig for hver dag hun holder seg i magen min. Også godt at siden det først skulle skje så skjedde det på et tidspunkt hvor hun har gode forutsetninger til å klare seg veldig bra. Er trist å ligge her, og så er det slik du sier at det blir mye av ligging. Men har hatt en del gode venner å familie som kommer så fort de har anledning.

Skal igjennom noen undersøkelser morgen, så det blir godt å bli oppdatert om det er noen forandringer..i så fall håper jeg på noen gode.

Skrevet

Hei Bien86.Godt å "møte" på andre som er eller har vært i samme situasjon som meg.

Ja det er utrolig tøft har vært dager hvor jeg ikke klarte å spise og bare gråt konstant.

Og når sambo måtte reise fra meg for å reise på jobb (han måtte siden han er selvstendig næringsdrivende) så trodde jeg rett og slett jeg ikke kom til å overleve natta..For natta og tidlig morgen er verst.

Ting går heldigvis litt lettere nå, ser litt mere positivt på ting.Og jeg må prøve å legge mine behov til side, da det er livet til mitt etterlengtet barn som står på spill.

Jeg regner å måtte være her en stund da livmorhalsen er så utrolig kort og hvis en fødsel starter så sier dem at det kan gå så utrolig fort at jeg ikke rekker til sykehuset før hun er ute. Og en hjemme fødsel eller fødsel i ambulanse vil være utrolig risikabelt på dette stadie.

Men hvordan forløp det seg med deg, når dine barn ville ut?

Klem til deg.

Skrevet

Takk lucky3 .Ja en så tidlig fødsel er virkelig ikke noe å lengte etter. Det var også utrolig sjokkerende og uforventet.. Var jo ikke slik jeg hadde sett for meg et svangerskap.

Men det er gullet som står i fokus nå, og jeg må presse meg igjennom de tøffe ukene fremover. Ville aldri ha tilgitt meg selv om jeg reiste hjem nå og det gikk galt. Skal igjennom undersøkelser i morgen, og hvem vet kanskje ting har forandret seg til det bedre.

Skrevet

Takk for det Kiki10

Skrevet

Takk Tirilill. Ja det var jo ikke slik jeg hadde sett for meg svangerskapet..En slik ting kunne jo ikke skje meg..Men jeg er i trygge hender og vesla har holdt seg inne i 1 uke nå,så man må sette pris på hver dag som går og hun er i min mage.

Skrevet

Tusen takk for det Nordlyspar :)

Skrevet

Takk mammalade4.

klem til deg

Skrevet

Føler med deg jeg da jeg er i nesten samme situasjon. Eneste forskjell er at jeg har min fantastiske mann sammen med meg hele tiden, og at jeg 31+ 5 uker på vei.For en uke siden begynte jeg plutselig å lekke fostervann, og da var det rett på sykehus (UNN-Tromsø). Her blir jeg værende til barnet er født, noe som mest sannsynlig vil skje ved igangsetting i uke 34. Grunnen til at jeg ikke får dra hjem er innfeksjonsfaren. Går på antibiotika samt blodprøver og temp.måling hver dag. Klart det er kjedelig å ikke få leve det normale liv, men jeg er veldig glad for å kunne føle meg trygg 24 timer i døgnet, og mannen min er veldig enig. Tiden går og før eller siden får vi en fantastisk belønning for strevet:-)

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Krysser fingre , og håper alt går bra med dere begge!!

Skrevet

Hei ruffina. ja det er jo akkurat det..at du har beredt fagpersonale rundt deg 24 timer i døgnet som er der på et blunk. Ser ut til at vi blir liggende på sykehuset sånn omtrent like lenge. Da jeg er i uke 29 og trolig ikke får reise før i uke 32 om alt er stabilt til da. Min kjære til tross for at han gjærne vil så har han ikke mulighet til å være hos meg mere enn noen timer om dagen. Han driver sitt eget firma og har det kjempe travelt i tillegg så er det sykemeldinger og går fra ansatte nå som han trenger dem mest.

Har heldigvis en del venner og familie som er innom så selv om det ikke er det samme så hjelper det.

Unner deg å ha din kjære hos deg hele tiden.

Ønsker deg også masse lykke til, og som du sier så venter det oss en stor gevinst for strevet. Vi må bare jobbe litt hardere for det:)

Skrevet

Hei lady :o) Hang in there!!!

Kommer til å tenke på dere hverdag, er selv i uke 29 å kan ikke forestille meg det du å vesla og din kjære går igjennom. Det høres tøft ut, men du høres enda tøffere ut som takler dette på din måte. Og heldigvis har du proffesjonelle til å se etter dere til en hver tid, så dette går nok bra med tiden håper jeg. Så lenge vesla di holder seg der hun skal være, er nok mye bedre for deg oxo. Forhåpentligvis lettere å holde ut :o)

STOOOR KLEM fra meg Stå på!!!

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til! Skjønner det er skummelt, og at tankene dine flyr. Men du er i trygge hender. :) Ei i juni klubben fikk barnet sitt i uke 26. (hun har fire barn.. født i ukene 32, 30,28 og 26. Og alle har det veldig bra) Han er liten men han klarer seg:) Bare sånn for å gi deg litt solskinn.

Håper hun holder seg fast der så lenge som over hodet mulig nå. Hver dag som går er jo bra nå.

Klemmer fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...