hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 8. april 2008 #28 Skrevet 8. april 2008 Tipp-oldemoren min lagde/oppfant denne bunaden. Jeg er ikke fra denne delen av fylket, men bor i andre enden. Men siden noen i slekten min oppfant denne bunaden synes jeg det var viktig at det ble den og ikke bunaden fra stedet jeg kommer fra. Verdens fineste bunad selvfølgelig:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. april 2008 #29 Skrevet 8. april 2008 Jeg syns det er naturlig at man har tilknytning til stedet bunaden kommer fra, det er jo en "lokaldrakt". Selv om det ikke er en selv som er født og oppvokst på stedet syns jeg familien bør ha en tilknytning. Jeg har bunad fra Rogaland selv om jeg er født og oppvokst i et annet fylke og familien min også er fordelt på andre fylker opprinnelsesmessig. men jeg har bodd her i 16 år nå, snakker dialekten, har giftet meg her og datteren vår blir innfødt
Surrehaude med to tette Skrevet 8. april 2008 #31 Skrevet 8. april 2008 ja er fra sunnmøre så da blir det sunnmørsbunad. Syns en bør ha bunad fra der en er født og oppvokst jeg da. Eller født eller oppvokst hihi. Ja dere skjønner..
Poteto Skrevet 8. april 2008 #32 Skrevet 8. april 2008 eg har sunnhordalands bunad.. grønn. å er derfra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå