chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 9. april 2008 Forfatter #26 Skrevet 9. april 2008 hmmm, her var det mange variable svar, morsommeste var vel eple=vin.. hehe. Jeg var ikke ute etter "slankefrukt" med tanke på det jeg skrev om karbo-banan. Har et svangerskap fra tidliger med enorm vekt økning, og vil være forsiktig med inntak av karbo grunnet frykten for å bli enorm igjen. Men all ære til bananen og det den gir oss om vi liker den=) Fruktsukker lurte jeg mest på om det er frukter som har mer/mindre fruktsukker i seg og om dette er noe en kan/bør tenke på? Går dette som vanlig sukker eller hva er forskjellen på fruktsukker og vanlig sukker? Av frukt for å virke som en som ikke henger med på "sunn mat" fronten så skylder jeg på at jeg har aldri brydd meg om hva jeg spiser, bortsett fra det som gjør at jeg kan bli diger i svangerskapet=)
loffmusa Skrevet 9. april 2008 #27 Skrevet 9. april 2008 jeg har fått beskjed av jordmor at frukt og grønt kan garvide få ete dt di vil av. bedre å spise 5 appelsiner/epler/pærer en 5 sjokolader:P
2 fine små Skrevet 9. april 2008 #28 Skrevet 9. april 2008 Ja, ikke sant? Har noen venninner som er veldig strenge med mengde mat, men slettes ikke noeye paa matINNHOLD og kaker det momser de nedpaa med, men da kutter de middagen....eh, skjoenner?? Helt malplassert og jeg mener naa en gang at det ikke er noen automatikk i at en slank kakespisende kropp noedvendigvis er noe sunnere og friskere enn en litt overvektig fruktspisende en! Men forstaar ogsaa hva HI mener, og kanskje hun vil spise annen frukt paa "fruktdosen" sin enn de fruktene med masse karbo, dersom dette stemmer? Det maa da vaere lov det. Hvis jeg skal fraatse frukt, saa legger heller ikek jeg meg paa bananer noedvendigvis, for aa si det saann, da er jeg mest opptatt av variasjon. Men en morsom debatt, det ble det jo.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 9. april 2008 Forfatter #29 Skrevet 9. april 2008 Femina skjønte hva jeg var på jakt etter:)
loffmusa Skrevet 9. april 2008 #30 Skrevet 9. april 2008 ja, jg å skjønner det, men jg mener atte hvorfor skal gravide tenke på hva slags frukt som er bra og ikke... syns at vi kan unne oss alt i frukt disken i denne tiden det håper jg jo fler er me på
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 9. april 2008 Forfatter #31 Skrevet 9. april 2008 Jo den er jeg også med på, nå snakker jeg for meg selv med tanke på bananen... ellers vil jeg spise all frukt, men hovedspm var hvilken annen frukt? Har fruktsukkeret noe og si?? Det var mest dette jeg tenkte på. At jeg legger på meg er jeg innforstått med, og det skal jeg takle fint, men jeg er ikke glad i banan generelt sett.
loffmusa Skrevet 9. april 2008 #32 Skrevet 9. april 2008 okey, me tanke på fruktsukker så er druer dt farligste, da kunne man tatt en sjokolade istedefor,men så har vi dt at fruktsukker er enda bedre og sunnere en vanlig sukker.. jeg har fått hekta på steinfrie druer i sånn eske, NAAAM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå