litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 10. april 2008 #26 Skrevet 10. april 2008 Nei, desverre så ble det stopp i ammingen da N var 4 mnd. Håper det går bedre en evt neste gang.
Tone73 Skrevet 12. april 2008 #27 Skrevet 12. april 2008 23 måneder idag, og ammer fortsatt flere ganger i døgnet. Storkoser oss begge to, og har tenkt å fortsette frem til sommer`n..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #28 Skrevet 12. april 2008 Så flott at du/dere har fått ammet så lenge!! Skulle ønske jeg kunne det også, men på grunn av sterk pollenallergi må jeg gi meg nå. Legen har sagt at jeg må ta "skikkelige" allergitabletter nå for å risikere at jeg ikke blir veldig syk, eller får astma:( Men har nå greid å amme i drøyt 17 mnd., og er jo bra det også Håper at hun skal slippe allergier senere i livet, så derfor ammet vi så lenge det var mulig.
Yo&La+spire Skrevet 12. april 2008 #29 Skrevet 12. april 2008 Kjempeflott for dere at du har mulighet og lyst til å amme så lenge:) Her gav snuppa seg når hun var 1 år, mot min vilje...hehe...synes det var greit at det var hun som slutta da, at eg slapp å avvenne, men skulle gjerne holdt på lenger!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. april 2008 #30 Skrevet 12. april 2008 Tulla som blir to år på sensommeren får seg en liten slurk med mm hver morgen og kveld. Kommer nok til å holde på...tja.. en stund til:)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #31 Skrevet 22. april 2008 Synes dere er flinke å tenke på fremtiden til barna deres. Det er utrolig viktig å amme lenge. Heldigvis flere og flere som skjønner langtidsvirkningen,og ikke bryr seg om hva de andre mener om saken (de som ikke synes noe om det).
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 22. april 2008 #32 Skrevet 22. april 2008 Jeg ammer datteren min enda og hun er 20 mnd. Er gravid igjen og har planer om å slutte i god tid før nestemann kommer slik at det det kan bli babyens pupp da. Vi koser oss, men jeg ser at "andre" synes det er rart. Det kan de jo bare synes;)
jabk Skrevet 22. april 2008 #33 Skrevet 22. april 2008 hei:) jeg ammer fortsatt og han er 23 mnd:) ammer 1-2 ganger om morgenen, før soving på dagen og til kvelds:) har planer om å slutte å amme til han er 2 år eller til sommeren. WHO anbefaler amming til 2 år...og det stemmer ikke som hun første svarte at det ikke har noe med ammingstida ang immunforsvaret. når barnet blir eldre og du har mindre melk så er den melka mette med antistoff og er en daglig vaksine i følge dr. gro nylander:) og jeg jobber på nyfødtintensiv og ønsker å få ammetid mer frem i lyset! folk føler jo de må slutte pga andre maser, har fått mange negative kommentarer. men legen min sa det beste jeg kunne gjøre for han va å amme iallefall vinteren over. han har vært lite syk og aldri hatt ørebetennelse;) va på kurs og da lærte vi dette: for mora har amming effekt mot brystkreft, eggstokkreft og leddgikt:) og for barnet mange gode ting. eks nedsatt sjanse for lufveising, mellomørebet og magetarminfeksjon. de får bedre syn, intelligens og motorisk bedre. motvirker allergi, fedme, diabetes, inflammatorisk tarmsykd, cøliaki, kreft( leukemi, mbhodgin, lymfomer), leddgikt, motvirker høyt blodtrykk:) ikke det at alle som ikke ammer får dette og de som ammer ikke, men dette lærte jeg på kurs og er basert på vid forskning over flere år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå