Gå til innhold

23 mnd og ammer fortsatt. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er faktisk stolt, jeg. Mini er 23 mnd og får fortsatt pupp morgen og kveld. Eldstemann fikk til han var 2 1/2 år og er omtrent aldri syk. Jeg er sikker på at det har med langtidsammingen å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kjempekoselig at du klarer å amme så lenge, men tror ikke det har så mye med hvor syke barna dine er. Utifra all forskingen som er blitt gjort, er det bare en kort kort periode med morsmelk som trengs for å fremme helsen/immunforsvaret til barnet ditt.

Men igjen; kjempekos at du har så mye melk. Jeg hadde gjerne ammet lenger, pga. kosen!

: )

Skrevet

Ammer også ennå, min er 22 mnd, og får morgen og kveld. Jeg tror også langtidsamming har effekt på lengre sikt:)

Skrevet

Fant dette på helsenett.no:

"Barnet mitt er snart 9 måneder - hvor lenge bør jeg fortsette å amme?

Verdens helseorganisasjon anbefaler amming i to år. I Norge ber vi nå mødrene om amme iallfall i et år. Lenge trodde vi at den lille koseskvetten mor ga på slutten ikke hadde noen betydning, men nå vet vi at ettersom volumet av morsmelken blir mindre, så øker konsentrasjonen av en del av de sykdomsbeskyttende antistoffene i melken igjen."

Skrevet

helt alvorlig, hva er vitsen? Slipp pappaen til! Nå er det hans pupp!

Skrevet

Ikke jeg heller, det er sånn at du tror det du vil tro på.

Skrevet

Stakkars barn...han er 2år, han er ikke baby lengre!

Og siden du er sååå stolt, hvorfor signerer du anonym da??

haha

Skrevet

På grunn av sånne som deg!!! (jeg er ikke HI)

Skrevet

Må bare si at jeg syns det er kjempe flott at du fortsatt ammer.. :o) stå på uansett hva andre sier, gjør det du syns er rett for deg og dine barn..Jeg mistet melken da mitt barn var ca 4 mnd. H*n er nå 2 år pluss, og vært veldig lite sjuk..

Skrevet

Jeg ammet til hun var 22 mndr, da ble hun så forkjøla at hun ikke klarte å suge mer. Jeg hadde tenkt til å holde på til hun ble 2 år:-)

Jeg tror også at det har hensikt å amme til de er 2 år.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen er så negative til amming til barnet er 2 år.

Jeg ammet førstemann til 20 måneder og har planer om å amme andremann like lenge. Lite sykdom i ammeperioden her også.

Skrevet

jeg ammet til hun var 13 mnd, og synes det var lenge nok. nå er hun 15 mnd, og kan ikke se for meg at jeg skulle ha ammet enda. synes egentlig det er ekkelt. jada jada, jeg er skrudd.

men, bra for dere da :)

Skrevet

Amming har ingen negative ulemper, dere som kritiserer burde holde tankene deres får dere selv.

Synes det er utrolig dumt at folk har så masse meninger om når ungen er får stor til å ammes, det er jo opp til moren å ungen det tid det er nok for dem.

Alle andre trenger ikke legge seg opp i det,

Stå på du, du får amme så lenge du vil, ikke bry deg om hva andre mener! De har jo ingenting med det å gjøre!

ps: jeg ammer selv og sønnen min er 15mnd

Skrevet

Så flott då!!! En bør jo amme så lenge etter who. Synes du er flink jeg som har orket å amme så lenge.

Hos meg sa barnet takk for seg når det var 11 mnd. Full ammet til 10 mnd, da måtte jeg kutte ned endel siden jeg skulle begynne å jobbe (lang vei så kunne ikke ha ammepause). Men skulle ønske jeg kunne holdt på lenger.

Ikke bry deg om de som mener noe annet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjør det du selv mener er riktig, å ikke hva andre her mener!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jada, 19 mnd her og ammer fortsatt og vi er kjempefornøyde med det her hoso ss :-)! Klart morsmelk gir helsegevinst, å påstå noe annet blir jo nesten litt dumt.

Skrevet

17 måneder her med ingen planer om å slutte:)

Skrevet

Syns det er litt ekkelt og amme en toåring jeg da.. Syns det begynner og bli drøyt når ungene kan spør om pupp selv.

Men men, opp til hver enkelt.. Jeg hadde nok stoppa en stund før..

Og jeg tørr signere med nick også:)

Skrevet

Jeg ammet eldstemann til han var to år, og ville gjerne gjort det med de to andre også hvis de ikke selv hadde gitt puppen på båten;)

For meg har det ingen betydning om barnet kan snakke eller ikke, de er da fremdeles små barn som trenger kos, nærhet, kroppsvarme og hvile i mors favn i tillegg til de fantastiske egneskapene morsmelk gir.

Skrevet

Synes det er flott at du amer så lenge jeg, ikke alle som får til det.

Nr 2 slutta da hun var 10 mnd, men da hun ble storesøster 19mnd gammel så kom hun på at hun også ville ha pupp igjen og jeg lot henne få litt pupp når hun selv ville og jeg hadde litt overskudd...

Skrevet

Storebror sluttet selv da han var 23 mnd. Jeg var da 6 mnd på vei med lillesøster. Lillesøster er 20 mnd og det ser ikke ut til at hun har lyst å kutte puppen med det første ;). Hun ammes ennå både dag og natt. Og nei, nattamming er ikke skadelig for rene tenner.

Skrevet

nei uff,1år holde i drøssehvis!!mamma vil ha kroppen sin tibake!nk om vi amme! åh tenk om vi kunne ammet bana opp til 20 åra da,ja da ville dem vel vært GODT rusta da!

noen kan ha godt av melk lenge mens for andre er d d samma.. moren min ble ammet, men fikk både astma OG allergier, den enste av 6 barn! en siste som ikke ble ammet har nesten aldri vært syk! så det er nok ikke bare melka alene som gjør det! dessuten er d slitsomt å tenke på dn melka heletida,skal man en uke på ferie uten barnet får man spreng og nei.. all respekt for dere som gjør det opp til 3 år omså..! hvorfor slutte der! jeg har valgt å slutte ved 1 års alder. ikke vill hun ha mer heller å guskjelov for det! endelig fikk mamma tilbake pippene sine! ehhh jo! nattamming er IKKE anbefalt når barnet får tenner/har fått mange fordi det søte i melka tærer på tennene! det vet jeg!

Skrevet

Hvis tennene er pusset før de legger seg skader ikke nattamming så fremt man ikke ligger med puppen i munnen hele natten:P

At din mor fikk astma mens søsteren er frisk som en fisk er neppe en erfaring som kan erstatte forskning på området:P

At du eller mannen vil ha puppene for dere selv er en annen sak;)

Skrevet

Hun er 18 mnd nå, men kommer til å fortsette til hun er 2 år. Synes det er kjempeflott at det er noen som ser verdien og viktigheten rundt amming, og ikke bare tenker på seg selv. Altfor mange gidder ikke mer etter en stund. Det er en kjempejobb vi gjør!!!!

Skrevet

så kjekt da.. jeg sluttet da hun var 15 mnd., syns det ble litt ukonfortabelt når hun brettet opp genseren omtrent og sa mamma få litt pupp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...