Reveenka Skrevet 9. april 2008 #26 Skrevet 9. april 2008 Jeg bir ikke provosert av at noen tar med seg flagget sitt i toget fordi de ikke vet bedre. Men jeg synes det er noe stort tull at den innvandrerforeningen (husker hva de het) foreslår for 17.mai komiteen i Oslo at alle skal bruke sitt eget flagg i toget den dagen. Tror dessuten at det ikke finnes en eneste skole der man ikke i forkant av nasjonaldagen underviser rundt dette temaet - og da skal det jammen godt gjøres å ikke få med seg hvorfor vi feirer dagen, og måten vi gjør det på. Det sendes også informasjon med elevene hjem, og de foreldrene som kommer fra andre land, og som ikke er interessert nok til å sette seg inn i det eller spørre selv - det går an det også - kan vel neppe skylde på andre enn seg selv? 17. mai handler om Norges nasjonaldag, ikke om at vi denne dagen skal fokusere på alle våre nye landsmenn, og vise at vi inkludere dem ved at de skal ta med flagget sitt. Hva mener du med at nordmenn ikke er såååå imøtekommende og forklarende at det gjør noe? Du lever tydeligvis i en annen virkelighet enn meg.
KaMa Skrevet 9. april 2008 #27 Skrevet 9. april 2008 Det gjør jeg nok helt sikkert. På meg virker det ikke som det store norske flertallet klarer å kommer forbi fremmedfrykten. Hadde de gjort det, så hadde det kanskje vært litt mindre muslimangst i samfunnet vårt. Uansett, så konklusjonen din er at de som har andre flagg enn det norske i toget har dette for å håne nordmenn? For å være kjipe?
Reveenka Skrevet 9. april 2008 #28 Skrevet 9. april 2008 Skjønner ikke hvor du tar det fra? Har ikke skrevet noe i nærheten som kan tolkes som at jeg mener de som evt har andre flagg i toget gjør dette for å håne, eller for å være kjipe. Men når jeg sakser fra profilen din dette: "Profesjonell kjeftesmelle med tendenser til usakligheter", så skjønner jeg hvorfor du tillegger med den konklusjonen....
KaMa Skrevet 9. april 2008 #29 Skrevet 9. april 2008 Er det urimlig å spørre? Dersom man tar slikt ille opp, så er det jo ganske logisk å spørre om du (og andre som blir provosert) tror at de som gjør det, gjør det for å være respektløs med vilje. Du må gjerne sakse så mye du vil fra min profil, og dermed stille din totale ignorans om bruk av ironi og sarkasme til offentlig skue.
overkill Skrevet 9. april 2008 #30 Skrevet 9. april 2008 Syns vi kan få feire Noregs nasjonaldag med norske flagg. Ikkje at eg let meg provosere over at enkelte brukar andre flagg, men eg forstår ikkje poenget. Det som kvart år får meg til å måtte ta meg saman for å ikkje grine, er når folka frå asylmottaket går i tog med norske flagg. Det syns eg er rørande. Då tenker eg på kor heldige vi er som får bu og leve i eit fritt land, og føler med dei som ønsker den same fridommen for seg sjølv og sin familie.
Reveenka Skrevet 9. april 2008 #31 Skrevet 9. april 2008 Tror du har litt tungt for det, jeg : Ikke har jeg noe sted sagt at det provoserer meg, ei heller har jeg sagt at jeg tar det ille opp. Jeg har skrevet at jeg syns det er tullete, og begrunnet det. Hvis du foretrekker å diskutere ved å tillegge meg synspunkter du tar ut av luften må du gjerne gjøre det - men da er det ikke helt urimelig av meg å tolke profilen din slik jeg har gjort heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå