Gå til innhold

Har skolen til barna deres sjokolade melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det du skriver om her er det verste jeg har hørt. Den dagen skolen legger seg opp i hva mine unger har på nista blir det styr. Får da være grenser for hva de skal ha noe med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja.. Ikke sant? Trodde det bare var jeg som ikke var sunn nok av meg. Tenkte verden hadde blitt sånn...

Skrevet

man må ingenting. men for min sønn (den slanke) så er denne kartongen med melk nyttig. Og heller at han drikker denne enn at han ikke drikker melk i det hele tatt.

Skrevet

Min unge får melk med sjokoladesmak, og jeg til hører den ovre middelklassen, og anser meg for å ha et høyt opplysningsnivå.

Skrevet

De har jordbærmelk, sjokolademelk og lettmelk på skolen til datteren min.

Hun får ingenavdelene. Jeg sender stort sett med henne en flaske med vann, en sjelden gang imellom får hun med seg økologisk usukret juice.

De gangene hun drikker melk hjemme, så er det helmelk, men hun får stort sett vann til alt.

Skrevet

På skulen der eg har jobba innimellom har dei ikkje sjokolademelk. Dei har frivillig ordning av skulemelk, men det er kun lettmelk og ingenting anna. I tillegg så har dei og skulefrukt og. Men, det er og frivillig. Foreldrene må jo betale for at elevane skal få melk eller frukt på skulen.

Ein ønsker helst ikkje at barna har med seg sjokolade på skivene heller. Og der er det og slik at viss barna har med seg saft på skulen som drikke, er det kun til maten dei får drikke safta si. Ellers må dei drikke vatn.

Eg ville tatt det opp med skulen angåande sjokolademelk. Kan ikkje skjøne at foreldre godtar at dei har sjokolademelk på skulen. Det er jo noko foreldrene sjølvmå betale for. Tviler på at kommunene betaler for skulemelka, med eller utan sjokolade.

Skrevet

Greit at han er tynn, men hva med tennene? Er det sunt å drikke sjokolademelk hver dag, får man ikke masse hull i tennene? Går jo noen timer til de får pusset dem... ?

Skrevet

Når eg har lest debatten om kvifor dei serverer "sjokolademelk" ser ein på det litt annerleis. Har faktisk aldri smakt laktoseredusert melk.....

Men, eg lurer på om laktosereudsert melk er betre for barn som sliter med kronisk forstoppelse?? For vanleg melk skal ikkje vere så bra.

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...