Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #26 Skrevet 11. april 2008 * Biomødre skjønner visst ikke at de uansett måtte hatt seg et hjem uten barna også. * De glemmer visst ut at far også må ha et hjem å tilby ungene. Vel de husker det når det er diskusjoner om far bør ha eget rom til samværsbarna sine. Men glemmer det fort igjen etterpå. * De glemmer også at far betaler kost og losji når barna er hos ham. Hva når barnet er hos far 14 dager i sommerferien... da slipper han ikke unna med et delt bidrag (Det burde han jo, siden mor den måneden kun har barnet halve måneden) Jeg sitter med en følelse av at enkelte biomødre er livredde for å gå glipp av litt penger. Etter å ha lest denne tråden, er min konklusjon at de suger til seg det de kan. Og innbiller seg selv at det er rettferdig mot barnas fedre. Veldig egosentriske spør dere meg. Hadde jeg blitt alenemor, ville jeg aldri nedverdiget meg selv til å bli slik. En dag skjønner barna hvordan det hele henger sammen. Tipper de får medlidenhet med far da ja.Bare vent og se jenter
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 11. april 2008 #27 Skrevet 11. april 2008 Unnskyld meg men eg er veldig nysgjerrig på hva du mener en far bør bidra med til sine barn om foreldrene ikke lenger bor sammen. Ville sett at du syns det var helt okei å ha alle utgiftene om du ble alene med barn selv. Som forelder ønsker en som regel det beste for barna sine, dette innebærer også at en bidrar økonomisk. Ser ikke hva som er unormalt med det. Høres ut som enkelte mener at i det øyeblikket mannen gikk fra barnemoren (el omvendt) forsvant alle forpliktelsene fra det livet han hadde før. Hvordan en kan forsvare noe sånt vil eg gjerne høre.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #28 Skrevet 11. april 2008 Ehhh.....bare til opplysning er anonym 15:14: Det at far betaler kost og losji når barna er hos han er helt riktig, og det kalles "samværfradag" i bidragsveilederen. Du har kanskje ikke vært borti det? Det har seg nemlig slik at far får fradrag for de dagene han har barna hos seg (og det gjelder OGSÅ for de 14 dagene han har de i sommerferien) Det er derfor det er fradragsgrupper som feks 4-8 netter pr måned. Fradraget far får for samvær er mye høyere enn døgnbeløpet som er beregnet ellers. En annen ting er at når det beregnes bidrag så tas det først hensyn til at far skal ha til eget livsopphold (naturligvis) og innberegnet der er også bolig. Det er godt du kan sitte på din høye hest og uttale deg så skråsikkert om hvordan du vill vært som alenemor. Jeg venter og ser til du en dag er der jeg, så får vi se hva lyden er da. I mitt tilfelle har allerede barnet sett sammenhengen, og hun vil ikke lenger til sin far. Det sier mye mer om hvordan ting ofte henger sammen.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #29 Skrevet 11. april 2008 Til anonym 15:14, HI og de andre stemødrene som tror at alle biomødre er griske gribber: 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse. For samboere er tallene enda høyere. Dvs. at sannsynligheten for at dere også en dag sitter der alene med barn er meget stor. Ikke uttal dere som om dere vet hva det dreier seg om, og SKAM DERE som tror at omsorgen for et barn kan telles i kroner og øre. Har dere barn selv? Sannsynligvis ikke, og i tilfelle: stakkars unger som har en mor som tror penger er alt her i verden. Tror dere noen penger i verden kan rette opp det at ens foreldre ikke lever sammen lenger? Tror dere penger kan rette opp smerten over å miste den man elsker? Det dreier seg om helt andre ting her i verden enn kroner og øre, og en dag vil dere kanskje innse hva det handler om.
januarsurprise Skrevet 11. april 2008 #30 Skrevet 11. april 2008 Uten at jeg skal blande meg inn i diskusjonen; det sier mye om hvordan ting henger sammen i deres situasjon. Du kan jo ikke generalisere og få det til å gjelde alle. Det gjelder forresten de andre debattantene også.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #32 Skrevet 11. april 2008 Nå er det ikke generalisert til å gjelde alle, ihvertall ikke mer enn overskriften til Hi. Og hvem er du? Du skal ikke "blande deg inn i diskusjonen", men du skal fortelle alle debattantene hvorden de skal legge frem sine innlegg? Nei, det blir for dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå