Gå til innhold

Hvorfor stemmer dere FrP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste nettopp et innlegg under her om FrP's "bidrag" til norsk innvandringspolitikk, og der var dte mye interessant.

Jeg stemmer Rødt (eller Rv, da..) og kjenner at jeg på ingen måte klarer å forstå tankegangen til FrP i denne saken (og ingen andre saker fra dem heller). Er ikke meningen å fordømme, men hjelp meg til å forstå litt bedre!

Hva er deres vektigste grunner til at dere stemmer FrP? Hvilke saker er det som er utslagsgivende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg stemmer frp fordi jeg synes at partiet er et smart og innkluderende parti. Stort hjerte og åpent sinn kommer man langt med, og frp har massevis av begge deler.

Dessuten synes jeg at Siv Jensen er utrolig sjarmerende og finne ikke hånlig i det hele tatt når hun debatterer.

Yeah right=)

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

fordi Per Willy har så fin rumpe.

=P

Skrevet

Hvorfor gjør dere narr av folk som stemmer Frp?

Kan dere ikke bare godta at alle har forskjellige meninger? Og ulike syn på ting?

Dette var en barnslig tråd!

Skrevet

Hi og de som signerer med barnsligheter her, dere er vel de samme som ellers kauker om at aaaalle må få lov til å ha forskjellige meninger:-)

-Ikke la døra treffe dere i trynet da.

Hilsen ei som IKKE stemmer FRP, men som faktisk innser at ikke alle mener det samme som meg.

Skrevet

Her er jeg faktisk enig med *LIBemamma :o)* , det var en del barnslige svar her, innlegget var det jo ikkenoe galt med. Det er da lov å spørre. Selv har jeg også store problemer med å forstå hvordan de som stemmer FRP tenker, men det er da deres sak. Samme som at sikkert ikke skjønner HI som stemmer Rødt. Jeg stemte RV før, men er nå fryktelig usikker, er noe jeg ikke er enig der også lenge, men vet virkelig ikke hvor jeg hører til. Må nok lage mitt eget parti. Men stemme det skal jeg ALLTID gjøre, de som stemmer har lov til å si at de er misfornøyd, de prøver i det minste å endre på ting:) Lærte jeg av mammaen min, jeg fikk nemlig klar melding da jeg fylte 18 at dersom jeg ikke brukte min stemme under valget fikk jeg ikke lov til å komme hjem å klage på NOE!! for ALT hander om politikk.

hehe:p

Skrevet

Vil faktisk rette skarpere kritikk mot dere som stemmer Rødt jeg, da speklurer jeg virkelig på hva flk ten ker meg, like ille og ikke verre enn å stemme Frp, hva med å moderere seg:

Krf

Venstre

Ap

Høyre

Sp

Sv, Rødt og Frp er for ekstreme hele hurven enten ene eller andre veien i mine øyne.

Skrevet

Jeg godtar at alle har forskjellige meninger, jeg ba bare om hjelp til å forstå deres meninger bedre. Det var ikke meningen å gjøre narr av noen, ei heller å være barnslig. Det må da vel være lov å fnise litt av et artig skrevet svar?

Skrevet

Hadde alle stemt det samme hadde jo flerpartisystemet vært noget bortkasta....

Kan dere ikke bare akseptere at ikke alle tenker som dere, og være glad for det??? Verden hadde vært grusom kjedelig da!!!!

Skrevet

Sant nok ;-)

Er heldigvis lv å stemme akkurat det man selv har lyst til, uansett hvor lurt det er eller ei ;-)

Heldigvis er ikke "fok flest" idioter og i grunn har vi det for godt her egentlig....

Skrevet

Hvor er egentlig motsetningen mellom å mene at alle har rett til å mene og uttrykke det de vil og å mene at en del av de meningene andre bruker ytringsfriheten sin til å predikere er helt forbannet idiotisk og gjennomført latterlige?

Det er ingen her som har talt for å forby FrP eller å gjøre det straffbart å være FrP-tilhengere. Man har bare påpekt at ut fra eget verdisyn er FrP et idiotparti.

Skrevet

Hvorfor stemmer du Rv??

Hjelp meg til og forstå litt bedre.. ikke meningen og fordømme!

Skrevet

Med å bruke skjellsord og spydigheter, og tråder som utvikler seg til hets synes jeg man møter seg selv i døra, ja.

"Joda, alle må få mene det de vil, tjo og hei, men mener du noe annet enn meg skal du hånes"

Slikt finner jeg barnslig, siden ingen her kan brilljere med at de stemmer DET partiet som er politisk "riktig".

-For det er vel ikke så lett å svare på hvilket det er?

Skrevet

Barnslig er det kanskje, men fremdeles uproblematisk i forhold til en påstand om at alle har rett til å mene og uttrykke det de vil. Det er jo nettopp den samme retten man benytter seg av når man responderer på andres ytringer.

Det er neppe noen partier som har "den riktige" politikken, men selv om jeg ikke kan presentere et fasitsvar på alle politiske problemstillinger i Norge (skulle da bare mangle), forbeholder jeg meg retten til åpent å mene at alle som helhjertet går inn for FrPs innvandringspolitikk er enten veldig uinformerte, veldig egoistiske eller en kombinasjon av de to.

Skrevet

Men da er vi tilbake til det igjen da, nemlig at det er DIN mening.

Og den respekterer jeg, såfremt den legges fram saklig.

Men håning, hets og tull kan du ikke sammenligne med å komme med saklige meninger.

-For det er det ikke.

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Gjør ikke narr av noen jeg...

er det ikke lov å synes at Per-Willy har fin rumpe da?

Skrevet

jeg syns i grunn at det er litt fasinerende at ingen har kommet med en god grun til og stemme frp

Skrevet

Jeg kan ikke gi deg en grunn, for jeg stemmer ikke på de.

Skrevet

Selvsagt er det min mening, hvem skulle det ellers være sin? Det gjelder jo alt som skrives her.

Forøvrig; tja. En del meninger er på et nivå som knapt er verdig saklig argumentasjon. Ved å forholde seg til argumentene som i en hvilken som helst sak gir man påstandene en validitet i seg selv, som noe verdt å ta seriøst. Jeg gidder sjelden diskutere grunnleggende politikk med f.eks nynazister eller ekstremrasister, og litt av det samme gir seg utslag når det kommer til FrPs innvandringspolitikk. Den er så menneskefiendtlig at jeg er skeptisk til å bidra med å ta den seriøst.

Og det gir ytringsfriheten meg full rett til. Jeg kan hånle av idiotene som klarer å lire av seg ting som "det er ikke egoistisk altså, men jeg synes vi skal sette våre egne først altså, det er såååå mange som har det skikkelig fææælt her i landet altså, at klart vi ikke kan drive og tenke på krigsherja og utsultne afrikanere da, lissom atte ..ja, for det mener nå jeeeg, da" og det er min full rett. Heldigvis.

Skrevet

Jeg stemmer på FRP nettopp fordi at jeg synes de har en bra innvandringspolitikk..........................!!! Vi har nok av innvandrere i Norge nå. Vi kan heller begynne å hjelpe våre egne feks bruke mer penger på å bekjempe fattigdom............!!!!

Skrevet

Jeg stemmer RV fordi de har et solidarisk og globalt syn på medmenneskelighet og rettferdighet, og hvor det i utgangspunktet tas for gitt at alle har en lik verdi uavhengig av kjønn, seksuell legning, hudfarge, opprinnelsessted osv.

Viktige saker for meg er likestilling, antirasisme, miljø, kamp mot imperialisme og kapitalisme, for å nevne noen saker.

Det er et parti som kjemper for å oppnå en bedre verden, ikke bare å sikre oss nordmenn enda bedre råd.

Skrevet

Har ikke sagt er ord om velgerene, men om partiet. Kjenner mange som stemmer frp, jeg, og det gjør dem ikke til idoter. Kjenner også idioter og ikke-idioter som stemmer for eksempel rv. Men slenge litt med kjeften om partiet, gjør jeg gjerne. Men det må dere ikke ta så personlig?=)

Skrevet

Synes du virkelig vi skal lukke døra for de som VIRKELIG trenger hjelp?? Vi her i Norge vet absolutt ikke hva fattigdom er. Jo, alle har det ikke like godt her heller, men å mene at det er så mye fattigdom i Norge at vi ikke kan hjelpe andre er bare så ubarmhjertig og sneversynt. Det var MIN menig!

Hilsen ei som ALDRI vil stemme Frp!!

Skrevet

Kommentar til Pila sitt innlegg klokken 16:22:

Din forklaring her støtter jeg fullt ut, jeg kunne skrevet/sagt det samme og har derfor valgt en provoserende og heller flåsete tone i mitt innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...