Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Har slått sammen de andre 129 innleggene.... Forslag til sykehus-bag. Her er alt som har blitt foreslått, bruk skjønn og plukk ut det som du tror er nødvendig for deg. Det er jo også individuelle forskjeller fra sykehus til sykehus, barsel eller hotell. Helsekort/papirene dine, MÅ HA! Noe energirikt å spise under fødsel (som man kan ta små munnfuller av feks blanding med nøtter/rosiner) og en drikkeflaske. Toalettsaker, har du reisestørrelse på flaskene tar det mindre plass. -shampo og balsam, deo -tannkrem og tannbørste, tanntråd -hårbørste og hårstrikk, for de med langt hår -fuktighetskrem, kropp og ansikt - er fort tørr luft på sykehus -lypsyl -litt sminke, gjør godt å freshe seg litt før besøk -hårføner, til tørk av underliv eller KS-arr -noen steder må man vistnok ha med egne bind (de bør i såfall være STORE) -MYKT toalettpapir, lambi er fint Amme-BH Amme-innlegg, engangs og ull Sånne melke-oppsamlings-kopper, i tilfelle store lekkasjer Egne babyklær: -ullteppe -to bodyer -sokker -lue -bukse -pysj -Jakke/dress til turen hjem Mobil m/lader Kamera m/lader Filofax/notatblokk og penn, ammetåka er ubarmhjertig Skal du på hotell etterpå, må man ha med egne klær til turen ned i matsal/restaurant. I allefall må du også ha klær til turen hjem. - Løs bukse - løs ammevennlig topp, to stk - sokker - truser som holder store bind godt på plass. - innejakke/tykkere genser, kan være kaldt i restaurant - slip-in-sko Skift til pappa For de som tror på god tid og kjedsomhet på barsel: blad, i-Pod, o.l.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Skal man ikke ha med ammepumpe? Hm.. Trenger kanskje ikke det? Jeg er førstegangs og veldig uvitende
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Tror de har ammepumper du får låne på barsel. Jeg har ikke tenkt å kjøpe før jeg ser at det er nødvendig (bor rett ved siden av et vaktapotek, så jeg føler meg ganske trygg på at det holder) =)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 ha gjerne med en ekstra bukse...min erfaring av to tidligere fødsler er at det lett kan lekke blod gjennom bindet de første dager:)
gullegget Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Du trenger ikke ha med brystpumpe. Det er barnet ditt som skal suge for å få i gang melka.
skatten kom i mai :) Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 når er det greit å pakke denne baggen da?
ninanja Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Dorull er ikke nødvendig. Det går fint å bruke det dopapiret de har på sykehuset - det er dusj på doen så man kan skylle seg i stedet for å bruke papir. Det er mye bedre. Man sitter på do og bruker dusjen med lunkent vann nedentil og tørker seg med håndklepapir. Hårføner er helt tullete - med mindre man føler for å tørke håret. Har aldri sett eller hørt om noen som sitter og tørker seg nedentil med hårføner! Kan anbefale engangstruser - kjøpes på apoteket. Man blør gjerne igjennom bind og truse, og kanskje til og med bukse i begynnelsen. Greit å kunne hive trusa i søpla da. MAT til pappa er viktigere enn skift til pappa! Han får ingen verdens ting å spise, og føder man på natta, kan han bli sulten og tørst.
simba>>>3gutter Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 om far får mat ellr ikke kommer ann på sykehuset. Her får far mat den dagen man har fødsel, både brød og middag. Også kan han bestille middag de andre dagene og betale 25 el 50 husker ikke helt. Brød mat koster 20 kr tror jeg, husker ikke helt. Her på sykehuset er det eget spise rom så det er bare og gå å forsyneseg når en er sulten.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Så morsk, da? Vet ikke om det er vits i å svare, siden du ikke leste hele hovedinnlegget, men som jeg skrev: dette er et sammendrag, det er opp til enhver og enhvert sitt sykehus/hotel hva man velger å ta med. Hårføner har jeg fått anbefalt av andre med mye sting, etter en dusj var det siste de hadde lyst til å tørke med håndkle. Personlig har jeg kun erfart det med tørk av KS-arr og det kan anbefales. Det var de på sykehuset som lurte på om mannen min hadde mulighet til å ta det med til meg, noe de anbefalte alle med KS.
*nr4isommer* Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 JEGtakker for sammendraget:-) ikke bry deg om de som MÅ slenge med leppa... selv hadde jeg KS med nr1 og kan også anbefale hårføner. Og om man må sy nedentil er det ikke godt å bruke det harde sykehusdopapiret. Venninder av meg sa det var helt jævlig så de skyllet heller med vann. Lykke til med baggen alle sammen:-)
challenge *stolt mor* Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Tusen takk for sammendraget *kakemonsteret m/bolle i ovnen* =D
Mony74 Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 dytt...og takk:-) det er vel på tide å begynne å pakke nå 11 dager før termin...
Tredje bolla i magen :) Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Dopapiret på sykehuset kan faktisk være ganske stivt og ubehagelig å tørke seg med. Men du har kanskje ikke revnet og blitt sydd ninanja? Jeg hadde hårføner med når jeg fikk nr to og det var helt himmelsk forskjell. Brukte det i starten og grodde mye fortere enn med nr 1. Så jeg har kjempegod erfaring med å ha med hårføner. Kommer helt klart til å ta det med denne gangen også. Engangstrusene jeg fikk på barsel holdt jeg på å klø meg ihjel av på magen, så jeg tar heller med vanlige store truser. Om pappa får mat er forskjellig fra plass til plass. Kan være greit å ha med for sikkerhets skyld. Klær til pappa er kjempesmart å ha med med mindre dere bor veldig nært. Han kan bli ganske svett og få både blod og fostervann o.l. på seg. Så jeg putter en t-skjorte og joggebukse og sokker i bagen min i alle fall. Jeg anbefaler også å ha med en brystvortesalve og smøre med for å forebygge såre pupper. Lanacare synes jeg har vært kjempebra.
Topsie Skrevet 12. april 2008 #21 Skrevet 12. april 2008 Tusen takk for sammendrag og utfyllende informasjon
*nr4isommer* Skrevet 14. april 2008 #23 Skrevet 14. april 2008 Når pakker dere denne baggen??? jeg har 4 uker igjen nå...
2 Gullunger Skrevet 14. april 2008 #24 Skrevet 14. april 2008 Takk for sammendrag - Har to uker igjen til termin og skal akkurat til å pakke nå så det passet supert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå