Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Mannen min gjør ingenting hjemme uten at jeg må si til han hva som skal gjøres. Jeg har bekkenløsning med smerter og klarer nesten ingenting så huset ser ikke ut for tiden. Hvordan er det hjemme hos dere? Sliten gravid mor til 1.
Gulljenta mi:) Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Ja, klart han gjør husarbeid. Både når jeg nå er gravid og før jeg ble gravid. Vi deler på det. Er ikke det en selvfølge i dagens samfunn? Jeg er jo ingen husmor, har jo jobb jeg og.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Du er heldig! Gjør han det uten at du maser om det?
prematur chris Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 jeg gjør det selv er jo sykemeldt og må ha noe å gjøre...men spør jeg han gjør han det selfølgelig:)jeg tar litt etter litt når jeg orker
Gulljenta mi:) Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Ja, han gjør det selv utenat jeg maser:) jeg er og sykemeldt nå, men han gjør husarbeid likevel. Har sagt til han at jeg kan gjøre litt mer nå når jeg likevel er hjemme, men han gjør det likevel.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Det var jeg som startet innlegget. Du må være glad at du har en så bra mann, misunner deg:) Mannen min lager mat fordi han er flink til det men er helt håpløs å rydde og vaske...
lille er født:) Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Min mann er flink ,men må som regel si hva som skal gjøres for han klarer ikke se det selv.. dermed blir det lett masing og slitsomt. Ofte lettere å gjøre det selv en å be han om å gjøre det..
monilu- Har født Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Syns også det er en selvfølge at begge to skal gjøre husarbeid,så lenge begge er i full jobb og er friske. Mannen min er også enig i dette. Om jeg må be han om det eller om han tar initiativ selv varierer veldig. Men sånn er det vel med meg også, arbeidslysten varierer veldig etter dagsform. Jeg trenger også et spark bak innimellom.
Gulljenta mi:) Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Ja, han er veldig bra:) Han er den som er flinkest til å rydde og gjør det automatisk når han lager middag etc. Det er en selvfølge for han å rydde opp igjen. Han rydder ofte for meg og. Men kanskje du kunne snakke med mannen din? Kanskje han ikke tenker over at du blir så sliten av det? Hvis du gjør det automatisk blir han vant med at du alltid gjør det. Men kanskje han vil hjelpe litt mer til hvis du hinter om at dere kunne dele litt mer på det.
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 jepp. her i huset er det ganske likt fordelt, men blir gjerne til at jeg gjør det meste nå når jeg allerede går hjemme hele dagen. har ikke så mye annet å finne på mens jeg venter
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Min mann gjør veldig mye husarbeide. Jeg fikk ikke gjort noen ting de første mnd. Forbud fra legene pga blødninger. Etter dette ble det kvalme og oppkast med null energi..... Det er kun de 2 siste mnd at jeg har klart å ta i et tak her hjemme, men mannen min gjør fortsatt en del husarbeide alikavell. I tillegg driver han og pusser opp for harde livet :-) Er nok en av de veldig heldige på dette området ja :-)
Supermamm Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 Ja, vi deler på alt, men jeg har nok et bedre øye for de tingene som må gjøres for han gjør det ikke akkurat av seg selv; ) Nå om dagen gjør jeg kanskje noe mer fordi jeg er hjemme, men det er jo ikke så rart.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 min også gjør alt han kan for å hjelpe meg er så flink:) høres veldig ego ut om han ikke gidder å hjelpe deg når du er dårlig:(
mammalade4 Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 Mannen min har alltid vært den som har vært flinkest i å ta initiativ til rundvask og klesvask. Er utrolig stolt av han og kunne ikke funnet meg en bedre mann. :-) Men vi deler på det meste av huslige sysler, men jeg elsker å lage mat. :-) Så det er det som regel jeg som gjør!
kat75 Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Da vi flyttet sammen for 4 år siden avtalte vi at han tar seg av støvsuging (som jeg hater) mens jeg har ansvar for klesvask (som han er elendig på - ville ikke latt ham vaske mine klær uansett). Ellers har vi delt nokså likt, bortsett fra at jeg som regel lager middag - fordi jeg liker det. Når jeg tenker meg om må jeg nok be ham om å gjøre endel ting, men det er ikke fordi han er lat eller mener det er min jobb, men fordi han ikke ser det, rett og slett. Det føles ikke som masing for meg, og ikke for ham heller, tror jeg... I dette svangerskapet har jeg slitt med BL lenge, og en del av arbeidet jeg vanligvis ville tatt har falt på ham. Det har gått ganske greit, men jeg har måttet lære meg å senke skuldrene litt og ikke forvente at alt skal være strøkent til enhver tid.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Ja selvsagt gjør han det. Han er flink samboeren min
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Til vanlig gjør jeg det meste, i graviditeten gjør han det jeg sier at han burde gjøre. Men ser ingenting på eget initiativ nei! Jeg liker ganske godt å vaske selv, for da vet jeg at det blir bra nok... Hehe... Han er flink til å lage mat da =)
moir4. Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 Ja,samboeren min er flink han..Nå i svangerskapet har han nok vært flinkere enn ellers..Han gjør ting uten at jeg må be han om det:-))Til vanlig er det nok fordelt ganske likt vil jeg tro:-))
Nætte;mortil2 Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Mannen min er også veldig flink! Siden vi ble sammen har jeg støvsuget kanskje en gang i året og vasket kanskje to... Vi har ei ypperlig fordeling på ting og tang.. Han støvsuger og vasker gulv, og vasker gulvmattene. Jeg vasker klær, holder generell orden og passer på at gutten vår har det han trenger. Nå som jeg er gravid så må han gjøre mer, jeg prøver fortsatt å passe på klesvasken selv, og så lenge jeg går hjemme går det ok.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 hahhaha.. mannen min lager alltid middag, så lenge han er hjemme. Men han er heelt håpløs på å rydde og vaske, så det tar jeg så godt det lar seg gjøre i disse dager. Har BL og bare 3 uker til termin... Når jeg går gravid, og ber om hjelp så får jeg det som oftest... men ellers er han egentlig veldig på å finne ting som plutselig må gjøres ute.... som å vaske bilen elelr stable opp veden som har lagt siden i fjord og slike ting. Heldigvis er han inneforstått med at dersom jeg må gjøre alt inne alene samt ha største ansvaret for gutten på 2.... så må han lage mat, holde det skikkelig ute og jobbe ekstra når han kan. Men slik er det bare. Heldigvis har jeg veldig gode venninner som ser dette og som hjelper meg når de er her. De tømmer gjerne oppvaskemaskinen for meg mens deventer på at melken til babyen skal bli riktig temp. og slike ting.... Det er jo veldig koselig synes jeg )
Gjest Skrevet 7. april 2008 #21 Skrevet 7. april 2008 Klart det. Dvs akkuart nå er vi på avsluttende med oppussing og han tar det så og si alene og jeg tar det jeg orker av husarbeid. Men til vanlig så deler vi sånn ca likt. Vi har jo gjerne ting vi liker bedre enn andre ting, feks typisk er jo at jeg lager middag i ukedagene. Han er derimot mye flinkere til å sette i gang med gulvvask enn meg, vindusvask også. Klesvask er kanskje 60 % min, resten vasker han. Fungerer fint for oss.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #22 Skrevet 7. april 2008 ...og viktigst: jeg må ikke BE ham om å gjøre det, nei.
mumsi tobarnsmor Skrevet 7. april 2008 #23 Skrevet 7. april 2008 Tja... Samboeren min har blitt flinkere å hjelpe meg no på slutten av svangerskapet. Problemet er berre at han ikkje ser det samme rotet og skiten som eg gjer... Så eg må sei det til han. Eller hente klesvasken og sette den framfor han, så henger han det opp. Det har nok med at vi har ulike standarder på kva som er skit og rot. Eg støvsuger kvar dag, men han kunne sikkert gjort det ein gong i veka. Eg har alltid vore dårlig til å be om hjelp, men har blitt flinkare i det siste. Spesielt måtte eg det når eg fekk isjas før jul. Men han er veldig flink å lage mat (sjølv om kjøkkenet ikkje ser ut etterpå) og er veldig handyman som fixer og ordner alt av praktiske ting ellers. Så eg er heldig uansett
gullegget Skrevet 7. april 2008 #24 Skrevet 7. april 2008 Jeg er hjemmeværende så jeg har alltid tatt meg av unger, middag og husarbeid. Syntes det er vanskelig når jeg var kvalm, og nå med BL og er sliten å forvente hjelp når han kommer hjem fra jobben. Så det er ingen som tar fra meg husarbeidet her. Så støvdottene blir litt for store mellom hver gang i andre etasje, men prøver å vaske første etasje annen hver dag som før. Flaut å få besøk når det er møkkete. Gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen:)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #25 Skrevet 7. april 2008 Min mann gjør alt av husaberid-. Jeg hater det.. Jeg laget mat da... Og han resten.. hehe.. han liker det da.. der er forskjellen:) Alltid ryddig og rent i huset vårt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå