Gå til innhold

Hva med Carosander?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jøss... At det går an og være så frekk! Hvorfor skulle Carosander bli plaget for navnet sitt?? Jeg kan si det slik, at jeg er nok en ut av de aller yngste her inne, men jeg har visst mer folkeskikk enn noen her inne, som i tillegg sikkert er mye eldre enn meg! For det første ville jeg selv ikke kalt mitt barn for Carosander. Men for det andre er ikke Carosander det verste navnet jeg har hørt! Jeg tror at lille Carosander kommer til og bli en helt vanlig oppegående gutt med mange venner. Og desuten tror jeg at mange som han kommer til og gå på skole med og f.eks fotballtrening med, vil synes at Carosander har et kult navn! Kansje mange dere litt opp i årene synes at dette er et forferdelig navn, men det vil komme flere og flere "nye" navn etterhvert, og kansje om 30 år er det ikke mange som reagerer på Carosander lenger, for da er mange av 20-30 åringene ha slike navn, eller så er de vokst opp med venner og kjente på sin alder som har navn som idag sees på som rare og uvanlige. Jeg innbiller meg at det vil komme flere navn ala Carosander, eller Kevin for den saks skyld, samtidig som at gamle navn fra beste- og olde generasjonen vil komme tilbake. Derfor tror jeg ikke at Carosander vil ha noe negativt og si når han er 50 år. Jeg tror at det stedet han kommer til og bli mest mobba for sitt navn, er her inne! Mange her kommer med stygge og frekke komentarer om navnet. Jeg syns det er rett og slett mobbing av lille Carosander og moren hans! Fy! Og liker dere ikke navnet, så kan dere da si det på en ordentlig måte?

 

Jeg synes Carosander er kreativt og tøft, selv om jeg ikke skal kalle min gutt for Carosander. Han skal hete Eskil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm... mener det var noen her inne for noen måneder siden som påstod de hadde funnet på dette navnet selv...??? Kanskje jeg husker feil...eller kanskje de bare trodde det...jeg har ikke sjekka det opp altså...men husker jeg syntes det var litt "voldsomt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carosander, joda det er egentlig ganske fint.

Men tenker på kverilant jeg da, hehe - beklager.

Også i tenåra kommer barnet sikkrt til og bli kalt enten Caro ELLER Sander....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker på caro som i caroline..blir litt feil..men smaken er som baken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heilt forferdelig... Og alle navn er ikke hjemmesnekret på den måten som noen sa, men betyr noe. Dette betyr jo ingenting. Høres teit ut gjør det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Der tar du feil Anonym 22.41. Carosander betyr noe. Caro betyr kjær på Latin og spansk. Sander er kortform av Aleksander og betyr manns verge. Altså: Kjær manns verge, mannen som passer på sine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Carosander var MYE finere enn Karl. Karl er en mer gammal gubbe med sneipen i kjeften. Dessuten er det mange barn som heter Carosander, jeg vil ikke påstå at det høres noe "hjemmesnekra" ut! Liker du Carosander - gå for det! Det er kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner foresten ikke hvordan alle her kan sitte å si at Carosander ikke er et navn, det er hjemmesnekra og ikke fint osv, når akkurat dette navnet har vært en debatt litt lengre ned på siden også, hvor folk mener det er et ordentlig navn osv.

ssb kan ikke være 100% oppdatert da jeg faktisk vet om 5 Carosander bare på østlandet..

 

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

syns det var tøft jeg:) liker navn som ingen andre har:) sønnen min skal hete chrisander:) så det sier seg selv at jeg liker navn som leander, sander og carosander. som "alle" hater her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søkte på mannsnavnet: Carosander

 

Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Carosander som første fornavn.

 

Så dermed tror jeg du juger når du sier at vet om 5 forskjellige som heter det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 8 måneder senere...

Du søkte på mannsnavnet: Carosander

 

Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Carosander som første fornavn

 

Denne statestikken ble oppdatert januar 09.

 

Synes forøvrig det er et nydelig navn. Om 15 år har vi sikkert en haug som heter det, da reagerer vi ikke lenger på at det er "hjemmesnekra" som noen påstår her eller at det er "rart" eller "stygt".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri noe jeg selv ville valgt, men synes ikke det er noe verre eller bedre enn andre liknende navn som slutter på -(s)ander; Aleksander, Leander, Chrisander osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min favoritt, men jeg hadde heller valgt Carosander enn "kjedelige" Sander...

 

Forøvrig er den ssb-statistikken så som så. Mener noen her inne har undersøkt, og funnet ut at statistikken som er oppdatert er info frem til sommeren 08 eller noe. (At de samler opp navnene fra sommer 07-sommer 08, og legger det ut jan.09) Vet ikke om det er hold i den infoen, men det jeg vet er at dattera mi sitt navn hvertfall ikke er korrekt oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du hadde planer om å kalle di datter caroline, og at du ble veldig skuffet da det ble en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til alle som har en mening om navnet Carosander:

JA, her er det navndebatt og alle har rett til å si sin mening! Men ærlig talt folkens, dere som skriver stygge og usakelige ting om både navnet til denne lille gutten og foreldrene hans, kan dere ikke bare vise at dere i det minste har noe folkeskikk!!!! Det er helt greit å fortelle at man ikke liker noens navnvalg, men må man være sååå jævlige da dere??? Er ikke sikker at alle synes at det "normale" navnet Kaja er fint heller(om man skal begi seg ut på det så tenker man vel kanskje på en fæl diger kai), men bør man kanskje holde det for seg selv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke sikkert alle liker Kaja, Og jeg synes de bør være grenser for hva man kan skrive. Så klart kan man si sin egen mening men HALLO! Carosander er ikke et navn jeg kunne valgt, liker Sander mye bedre. Men det gjør jo ikke meg noe! De har valgt og kalle sønnen sin det fordi de elsker navnet! Og når folk sier masse stygge ting om det.. kansje de begjynner og hate navnet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes ikke det var særlig fint nei. Høres veldig hjemmesnekra ut, ligner på Krisander og den slags navn. Er ikke glad i navn som slutter på -ander/-sander heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsomt med debatt, dere :P Carosander er ok, men ville heller valgt Sander, Alexander eller Leander :) Smak og behag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...
På 7.4.2008 den 18.01, Anonym bruker skrev:

Carosander er tøft! Jeg er egentlig ikke så fan av nye og kreative navn, men Carosander er det beste kreative navnet jeg har hørt! Han kommer til å bli vant med navnet sitt, og jeg er sikker på at han vil like det. Ser noen her synes syns på gutten og lurer på hva foreldrene tenker, og det synes jeg blir litt drøyt. Ikke vær så trangsynte og firkanta da, folkens. Og om han tross alt ikke skulle like navnet sitt, så er det vel ikke noe mer traumatisk enn det var for tanta mi som hatet navnet sitt da hun var i tenårene! Hun heter Gro! Og idag synes hun det er helt greit å hete Gro. Forresten er Carosander finere enn Gro...

 

Jeg syns ikke at Caro/Karo er femi i det hele tatt. Karo er jo et vanlig navn til hannhunder! Et veldig tøft navn, vil jeg si 🙂

Tusen takk for den fine kommetaren!

Ha en fin dag!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Carosander skrev:

Tusen takk for den fine kommetaren!

Ha en fin dag!😀

Hvorfor sitter du å svarer på 12 år gamle innlegg? 

Anonymkode: 7d697...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...