Gå til innhold

Hva med Carosander?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne ikke valgt det selv, men er vel egentlig ikke noe verre en Alek-sander eller Kri-sander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dessverre karroseri på bil...

Men hadde sikkert vent meg til det hvis jeg kjente noen som het det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg tror folk forbinder navnet med mye rart. Hva med bare Caro\Karo da? blir det femi?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Carosander er fælt... sorry ;(

Men jeg synes

Carlo

Charlo

er fine navn som jo likner litt :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Carosander er et tragisk navn. Det høres selvkonstruert ut på samme måte som Krisander. Aleksander er et gammelt og velkjent navn og kan ikke sammenlignes med Krisander og Carosander.

 

Carosander er et navn hvor mange vil tenke "hjelpe meg - stakkar unge, hva tenkte foreldrene?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carosander er et grusomt navn. Uansett hvor mye mamma'n hans skriver her inne at han er en søt gutt - det hjelper ikke på navnet. Gutten er sikkert bra nok han. Jeg skulle likt en prat med han om en 40-50 år om hvor mye 'glede' han har hatt av navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carosander er bare ikke et navn.... det er litt sånn "jeg vil ha et navn som ingen andre har" og så har man bare kokt i hop noe og fått Carosander... kan forøvrig ikke sammenlignes med Aleksander som er gammelt og tradisjonsrikt om enn noe oppbrukt i perioder.... :-)))... men, dog et vakkert navn.

 

Caro / Karo er forøvrig et hundenavn som er mye brukt..... vår het faktisk det... he-he...

 

I følge statistisk sentralbyrå (ssb.no/navn) :

Du søkte på mannsnavnet: Carosander

Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Carosander som første fornavn.

 

Lykke til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått sansen for det navnet, eller andre påfunn som slutter på -(s)ander. Synes dessverre også det er altfor hjemmesnekra, og håper du finner et annet fint navn til gutten deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle navn har en gang blitt funnet på. Aleksander var sikkert også en gang et kreativt navn som hørtes "hjemmesnekra" ut. men som tiden går og flere får navnet blir det mer og mer alminnelig, og for min del desverre også kjedelig. dette vil jo også skje med navnet Carosander. det vil jo ikke for alltid høres nytt og spesielt ut, og kritikken vil derfor fort stilne.

 

Hvis dere liker navnet Carosander syns jeg dere skal gå for det. alle rundt dere vil fort blir vant til det, og gutten blir navnet sitt. det er jo heller ikke slik at han en gang i midten av førtiåra våkner opp å tenker at navnet hans ikke passer til en voksen mann. han vil jo alltid være navnet sitt på samme måte som jeg ER Lise, og du ER Mari.

 

syns ikke folk skal være så trangsynte. syns det er fint at ikke alle barn heter Thomas og Kristian jeg. Hvis ingen tørr å ta i bruk nye navn, da ville det blitt veldig kjedelig syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange ærlige komentarer!:) vi har besthemt oss for Karl det er litt mer vanlig men ikke poppis også synes jeg at det er veldig fint etter og ha tygd på det litt:)

 

Tusen takk for hjelpem dere!¨

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carosander er tøft! Jeg er egentlig ikke så fan av nye og kreative navn, men Carosander er det beste kreative navnet jeg har hørt! Han kommer til å bli vant med navnet sitt, og jeg er sikker på at han vil like det. Ser noen her synes syns på gutten og lurer på hva foreldrene tenker, og det synes jeg blir litt drøyt. Ikke vær så trangsynte og firkanta da, folkens. Og om han tross alt ikke skulle like navnet sitt, så er det vel ikke noe mer traumatisk enn det var for tanta mi som hatet navnet sitt da hun var i tenårene! Hun heter Gro! Og idag synes hun det er helt greit å hete Gro. Forresten er Carosander finere enn Gro...

 

Jeg syns ikke at Caro/Karo er femi i det hele tatt. Karo er jo et vanlig navn til hannhunder! Et veldig tøft navn, vil jeg si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl er et veldig fint alternativ :)

 

Hvis du googler Carosander vil du se at dette er skikkelig hjemmesnekra greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SO? alle navn er jo "snekra hjemme" en eller annen gang. kall det heller nytt. det er ikke så negativt ladet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg bruker sånne ord her inne, men Carosander er bare et helt stusslig dårlig "navn". Setter til og med ordet navn i hermetegn, for jeg kan ikke si at jeg kategoriserer Carosander som et navn en gang.

 

Det hjelper ikke det spøtt at ei her inne har en gutt med dette "navnet", det er et like dårlig navn for det. Men jeg krysser fingre for at den lille gutten slipper å bli plaget av/for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at noen navn betyr noe eller står for noe, og noen er bare ord... Så alle navn er jo ikke hjemmesnekra på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...