Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #26 Skrevet 7. april 2008 Jeg vekket mini, eller jeg bare tok henne opp og matet henne i søvne før jeg la meg (selv om hun la på seg fint), fordi hun hadde en vane med å våkne for mat en time etter at jeg hadde sovnet. Dette var midt i veldig dyp søvn for meg, og jeg ble fryktelig sliten av å bli vekket så fort etter at jeg sovnet. Det gikk så langt at jeg ikke fikk sove om kvelden (selv om jeg var stuptrøtt) fordi jeg gruet meg til å bli vekket like etter at jeg sovnet. Med litt mat i babyen før jeg la meg fikk jeg istedet 3-4 timer sammenhengende søvn før neste mating. Dette passet mye bedre inn i mitt søvnmønster, og jeg ble mye mindre sliten, og dermed en mye bedre mor!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #27 Skrevet 7. april 2008 Vi har tvillinger, og pga lav fødselsvekt skal den ene mates hver tredje time og den andre hver annen, da han blir fort sliten av å spise. Klart dette er slitsomt og vi som foreldre har ikke mye energi til overs. Klager ikke av den grunn, blir så glad av å være med guttene våre. Det er godt når de sover, men når de våkner er det full rulle. Så her i huset henger puppene ute hele tiden, amming og pumping, slik at pappaen og kan ta del i matingen.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 7. april 2008 #28 Skrevet 7. april 2008 Til deg anonyme over her, nå kjenner ikke du hele min historie, så du bør være litt forsiktig med å uttale deg. Jeg hadde 3 uker i forkant av denne episoden kombimatet, og trodde jeg hadde fått opp produksjonen såpass at jeg skulle prøve å fullamme. Da jeg skjønte at det ikke var mye melk likevel så begynte jeg på denne økeperioden for å virkelig prøve. Jeg holdt meg BARE inne, haddeikke kontakt med en eneste sjel (veldig hyggelig kan du si) gav henne mat hver time hele døgnet, natt som dag, uten at det hjalp. Jeg prøvde å kombimate igjen, og når en baby på knappe 3mnd spiser litt i underkant av 200ml ETTER pupp, da sier det seg selv at man ikke har mye å tilby. Hun gikk riktignok opp 50g på tre uker, men det synes jeg ikke er nok, og det er IKKE gøy å ha en baby som HYLSKRIKER etter hvert måltid fordi hun er sulten. Så jeg har pøvd kombimating også, uten at det gav resultater. Alt i alt holdt jeg på i nesten 8uker med å få opp produksjonen, uten noe som helst hell, og det er vel ikke meningen at man skal prøve i fler måneder? Eller, i følge deg så burde man vel bruke hele permisjonen sin på det. Etter jeg begynte med flaske var vi på veiing etter 5 dager, og da hadde hun gått opp 230g på de 5 dagene, så det sier seg jo selv at hun tydeligvis har hatt behov for mat. Har å kuttet ut puppen helt, synes ikke det er ålreit å tvinge henne til å ligge der når hun bare spreller og hyler fordi det ikke kommer noe. Vi har fått en helt ny verden etter at vi begynte med flaske, og jeg er VELDIG komfortabel med valget mitt Nå har jeg ei blid og fornøyd jente som smiler etter mat istedet for å gråte så hun ikke får puste.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #29 Skrevet 8. april 2008 Synes det skal være opp til hver enkelt hva de vil gjøre. Alle er forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå