Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Ser at så mange vekker babyen får å gi mat før natta... Jeg skjønner ikke helt hvorfor..? Har lest flere plasser at barn ikke bør vekkes, da det kan være uheldig. Og de små våkner da når de er sultne..? Skjønner de som er født for tidlig og som MÅ vekkes, men... Hmm, bare undres jeg...
Mamsen og lillegutt Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 min måtte vekkes,fordi han sov hele tiden de 3 første ukene,og gikk ned i vekt. født 19 dager for tidlig...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Som jeg skrev, skjønner jo de som er født for tidlig, men leser om flere som er født til termin og som vekkes når de er 2-3mnd..!
Sunniva78 har to små Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Jeg måtte spørre HS, for var usikker på om jeg skulle vekke lillegutt nå når det går 7 timer før han våkner. Men så lenge han er fornøyd og legger på seg så trengte jeg ikke det:-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Tror nok de fleste gjør det for å få sovet maksimalt selv før baby våkner for mat. Ikke at det hjelper noe særlig er i huset da....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Jeg vekte henne hver 4 time den første måneden, rett og slett for at hun skulle legge på seg, jeg ville holde produksjonen i gang og hadde mye melkespreng. Fra hun var en mnd så ammet jeg når hun våknet, og pumpet heller vekk det verste sprenget.
*1+1=2 små* Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 gjorde en ukes tid for å øke produksjon:) MEN er jævlig uheldig..hun gjorde det til en vane..:S
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Vi måtte vekke barna hver tredje time de første ukene pga tidlig fødsel og lav fødselsvekt. Deretter valgte vi i noen uker å vekke den ene når den andre våknet fordi vi har tvillinger, for å få dem i samme rytme og for at vi som foreldre skulle få oss litt sammenhengende søvn. Da de var et par mndr gammel sov de rundt begge to :-)
lille_Harepus Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Sønnen min er 2 måneder. Pleier som regel å la ham sove så lenge han vill, men når det begynner å bli syv kansje åtte timer siden han spiste vekker jeg ham for å gi han mat. Han er trossalt liten enda, og jeg føler det er riktig. Hvorfor mener du at dette er uheldig? jeg føler det er riktig nårhan er så liten...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Helsesøster anbefalte oss og gjøre det slik at lillegutt fikk en en god søvn.Det du kan med og gjøre slik er du hejlper barnet inn i dyp søvn fordi de sover på mett mage.Barna vokser når de sover,derfor trenger de god søvn. Hun anbefalte det ogå for og styre nattesøvnen slik at dt passet både mor far og barn.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Jeg har ei jente som har sovet 11-12 timer i strekk om natta fra hun var 6uker. Jeg synes det var veldig lenge, og ville vekke henne for å gi henne mat, men da ble jeg møtt med de samme holdningene som du har HI, av alle jeg nevnte det for, så jeg lot vær. Etter noen uker mistet jeg melken, og snuppa la lite på seg. Jeg gjorde da alt for å øke produksjonen igjen, inkl. vekke henne på natten, men melken ville aldri komme tilbake, og nå får hun kun flaske. Så det er fint vi har sånne som deg HI som har så god greie på ting!
Hildemor fra vest Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Minstemann har sovet hele natten de siste ukene.. Det går aldri mer en 3 timer på dagtid mellom hver gang jeg legger han til .På kvelden får han mange tette måltid før han sovner for natten..Sover fra 22 tiden til 0700 tiden..Så lenge han er frisk og legger på seg kommer jeg ikke til å vekke han på natten nei..Til deg helenis&babyemille vil jeg si at det skal veldig mye til for å miste melken..Hvis du i utgangspunktet har mulighet til å amme er det bare tilbud og etterspørsel som gjelder..Så lenge du ammer er det alltid melk..Ammet jenten min til hun var to jeg morgen og kveld så vet hva jeg snakker om ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Snuppa mi sov fra kl 18 til midnatt en kveld, uten å våkne av sult. Resultatet ble da at hun var masse våken den natta og en utslitt mor fikk ikke noe nattesøvn...Så det skjer ikke igjen. Neste gang skal hun vekkes tidligere!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 For mange skal det faktisk så lite til som en influensa eller stess for å miste melkeproduksjonen, den blir også redusert ved å ikke amme om natten, så jeg tror du har fått feil "fakta" hildemor....
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 tror egentlig HI mente om natta og ikke på kvelden. Jeg hadde iallefall vekt min i 21-tiden hvis hun sovnet kl 18!!!
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Hildemor fra vest, da kan du kanskje forklare meg hva jeg gjorde feil da siden du tydeligvis kan mye om dette. Snuppa sov fra 18-06 hver dag, og da mistet jeg melken. Når jeg skulle prøve å få opp produksjonen igjen så la jeg henne til HVER time HELE døgnet, slik holdt jeg på i 4 uker. Og når vi da var på veiing etter det, så hadde hun lagt på seg 50g på 3 uker! Så ifølge deg så har jeg ikke lagt henne oft nok til da? For alle klarer i utgangspunktet å amme?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 HI her... Det jeg mente var de babyene som sover godt hele natten, men som likevel vekkes for å få mat før foreldrene legger seg. Er vel ikke vits det om babyen sover godt UTEN å få mat i mellomtiden? Om dere skjønner hva jeg mener?
Hildemor fra vest Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 I ditt tilfelle hvis du har gjordt slik du beskriver kan jeg nok ikke gi noe forklaring nei dessverre..Men i de fleste tilfeller vil øke dager og pumping gjøre at melkeproduksjonen går opp igjen..Skal som sagt mye til at man mister melken helt..La meg si en ting at jeg annklager ingen for å ikke amme,det får være opp til hver og en å bestemme..Det jeg ville frem til er at i som sagt de fleste tilfeller så er det tilbud og etterspørsel som gjelder ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Enig med Hildemor fra vest. Du kunne iallefall ha ammet og gitt mme i tillegg. Men alltid ammet først. Melken hadde kommet den. Ungen la jo på seg 50 gram på tre uker, så melk hadde du, men ikke så mye. Etter noen uker til hadde sikkert du hatt full produksjon igjen. Men at du valgt å SLUTTE fatter jeg ikke. Vi får betalt for å være hjemme med babyene våre-og ja-det kan tære på kreftene til mamman, men ALT for babyen ikke sant!?!?!?! OG, hvordan i alle dager lar du en BABY sove fra kl.21-06. Det er jo ALTFOR lenge. Ikke rart du mistet melk..... var det ingen bjeller som ringte i hodet ditt når du lot babyen sove SÅ LENGE UTEN mat. Sorry... vet at jeg var krass nå, men.... Amme-amme-amme. Ligge i sengen dag og natt med babyen. Slå av telefonen, ikke gå ut, amm og amm. Noen ganger MÅ en gjøre det beste for babyen-morsmelk, og la ens egen velvære og egoisme legges til side.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 alvorlig talt, du er syk i hodet ditt anonym 13.03
Sistah*G07*J09* Skrevet 7. april 2008 #21 Skrevet 7. april 2008 Jeg har aldri vekket mini. Å han sov hele natten fra han var 3uker! (fra kl. 23 til 09). Å vekke han når han sov har aldri falt meg inn, han våkner jo når han er sulten e.l. Brystsprengen reguerte seg til døgnrytmen hans etterhvert, å har alltid hatt nok mat til ham Aldri hatt noe økedøgn! Han la på seg godt til tross for at han sov hele natta, så har vært kjempe heldig med han
petite fleur Skrevet 7. april 2008 #22 Skrevet 7. april 2008 Oh my god, er det mulig å være fanatisk? ALT for babyen - det var jo nettopp derfor hun gikk over til flaske, for at babyen hennes ikke la på seg! Ligge i sengen m babyen natt og dag, slå av tlf, ikke gå ut....Koko! Noen hjemme?
Hildemor fra vest Skrevet 7. april 2008 #23 Skrevet 7. april 2008 La oss ikke krangle om dette mer nå..En hver får bestemme om de vil amme eller ei..Mine råd var vellmente..Hvis du vil amme og opprettholde melkeprodukjonen så må du amme ofte..Hvis ikke velger man å gi flaske og alle er fornøyd..Verre er det ikke ;-)
Hildemor fra vest Skrevet 7. april 2008 #24 Skrevet 7. april 2008 Har nok ikke det frøken..Var selv innlagt på sykehus med minsten og skal love deg at det var en forferdelig opplevelse..Merket at jeg fikk problemner med melkeprodukjonen siden lillegutt ikke spiste så mye som han pleide..Valgte da å pompe og pompe itillegg til å amme både natt og dag og klarte da å få opp igjen produksjonen til et tilfredstillende nivå..Nå har jeg masse melk til gullet vårt..Man må ikke gi opp så lett hvis man virkelig vil amme ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #25 Skrevet 7. april 2008 Hva med å pumpe og gi på flaske. Da kan pappa gi litt også, når mor er utslitt. Vi har en liiiten jentebaby som er født 5 uker før tiden. Hun må vekkes hver 3. time. Det er slitsomt, men sånn er det jo bare. Vi skal jo ikke gjøre det heeele livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå