Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hva er det som får enkelte til å VELGE ikke å amme?
Miss Misantrop Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Tidligere traumer. At man må ut i jobb igjen veldig tidlig (ei venninne av meg jobbet etter 3 uker) Infeksjon i brystene Smerter Som du kan se kan det være flere grunner.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Jeg vil ikke få hengepupper og flaske syntes jeg skaper bedre kontakt mellom far og barn.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 alle di grunnene til Miss Misantrop pluss: *at mange rett og slett ikke gidder fordi di syns det er lettere med flaske *ren og skjær egoisme *ønske om overvektige unger *LIVredde for hengepupper *noen syns faktisk at det er brekk-ekkelt å amme og å spesielt å se andre amme... Tenk lenger enn dine egen pupper damer!!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 det er ikke amminga en får hengepupper av, men av graviditeten... Du husker kanskje saken om Jan Thomas som anbefalte ikke å amme??? det ble jo ramaskrik fordi det rett og slett ikke stemmer! det er hormonene som gjør det. snakk om å være ego...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Selvfølgelig blir brystene slappere av amming. Melken tar plass og når melkeproduksonen er over har brystet tøyet seg. Det ble ikke ramaskrik fordi Jan Thomas tok feil, men fordi vi i norge har ammepoliti, sånn som anonym 1554 Jeg skal ikke amme, men ikke pga brystene mine, men fordi jeg syntes det er j.... ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 viss du syns det er ekkelt med amming vil jeg tro du har et sykt syn på kropp og naturlige ting!
Miss Misantrop Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Ja man kan definitivt ha traumer mot amming, tidligere overgrep, incest, paranoide tendenser... Fortvilelse over å ikkeå ha fått det til tidligere.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Noen har et sykt syn på kropp og naturlige ting. Men det er fortsatt ikke din rett til å bestemme over en annen kvinnes kropp.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Jeg tenker selvfølgelig ikke på de som av medisinske/praktiske årsaker ikke KAN eller får til å amme, men de som rett og slett velger det bort. Dette fikk jeg vel forsåvidt svar på av anonym 15.52. Ikke uventet svar heller.... HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 Hvorfor er det så viktig for deg å dømme de som av en eller annen grunn ikke vil amme. Jeg syntes også at en kvinne som ikke vil amme ikke skal møte spørsmål ved dette ved sykehuset. Hvorfor skal noen måtte føle at de må stå til rette for de valgene de har sin fulle rett til å ta?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Mener du at jeg dømmer noen? På hvilken måte gjør jeg evt det? Jeg kom med et spørsmål, og noen har valgt å gi meg svar..... HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 hvorfor en ikke skal sette spørsmål vel de som velger ikke å amme??? jo fordi det går utover den personen som dessverre ikke kan bestemme selv, nemlig BARNET!!! dere huser vel babyen som har bodd i magen din i 9 mnd og som trenger morsmelk?! Det er bare BULLSHIT at NAN har di samme næringsstoffene som vanlig morsmelk. NAN mangler mange av di viktige næringsstoffene babyen trenger å det er rett og slett egoistisk å i det minste ikke prøve å amme! dessuten blir de som får erstatning ofte overvektige babyer. Full respekt for dem som pørver å gir opp. De har nå jaffal prøvd! Dette innlegget er rettet mot di som har bestemt seg lenger før fødsel at di ikke vil amme...
Ikkelektuell Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 "dere huser vel babyen som har bodd i magen din i 9 mnd og som trenger morsmelk?! Det er bare BULLSHIT at NAN har di samme næringsstoffene som vanlig morsmelk. NAN mangler mange av di viktige næringsstoffene babyen trenger å det er rett og slett egoistisk å i det minste ikke prøve å amme! dessuten blir de som får erstatning ofte overvektige babyer." HAhahahahahahahahhahaha... Dette fordrer en siste kåring av Dagens Nepeåker. Gratulerer, du har herved blitt historisk!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 Hadde jeg ikke skulle ammet,av en eller annen årsak,så hadde jeg i det minste pumpa meg å servert DET i flaske istede før NAN!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #17 Skrevet 6. april 2008 På hvilket grunnlag trykker du den informasjonen ned i Nepeåkeren? Har du så forbanna lite kunnskap om dette at du velger å ikke argumentere saken, istedet for så slår du deg vrang på det som er skrevet her? Lurer på hvem som tildeles Dagens...eller rettere sagt ÅRETS Nepeåker?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 Jeg hadde en venninne som jobbet en uke på og en uke av fra uke 4 og kunne derfor ikke pumpe seg heller. Noen tar medisiner og kan ikke amme og ikke pumpe seg. Det er et intimt spørsmål, så derfor skulle jeg ønske at diverse barnemorskar kunne klare å ikke stille spørsmålstegn til den enkelte kvinnes valg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 Dersom det hadde vært så farlig for barna å få Nan så er det jo underlig at ungan i Norge ikke er merkbart mindre syke enn barn i de andre vestlige landene som faktisk har en kraftig mye lavere andel av mødre som ammer....Norsk barn skulle jo ut i fra at vi ammer som gale i dette landet være superfriske med et supersterkt immunforsvar, men det er de jo overhodet ikkkkkkkke!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #20 Skrevet 6. april 2008 vi har fått pupper for at dette skal være maten til babyene våre. sett at dyra skulle nekte å amme sine babyer også, da hadde det blitt mye av dem. det er egoisme å ikke amme, bare fordi en er redd for hengepupper. røyking, det gir hengepupper. ser ikke at noen ofrer den for kroppen sin. men å nekte babyen deres den beste næringen de kan få, det er ikke no problem. MAKAN... de som ikke ammer på grunn av medisinske årsaker er greit, å de som prøver å ikke får det til. men de som bestemmer seg for at det er æsj å amme, har et forvridd syn på det å få barn. det er jo normalt. hilsen ei som skal sitte med puppen ute på kaffen å mate sin baby=)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #21 Skrevet 6. april 2008 Vi er heldigvis mennesker og ikke dyr. En meget stor forskjell er jo at vi er smarte nok til å ha laget et meget praktisk og godt alternativ til morsmelk: morsmelkerstatning! Barn som får morsmelkerstatninge er ikke mer syke enn barn som får morsmelk...sorry....Kanskje du er ei av dem med små pupper som vil amme for å holde puppene dine store til lenge etter at barnet trenger det også?? He-he..for barnets skyld liksom!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #22 Skrevet 6. april 2008 Du må gjerne få amme. Og jeg støtter deg i at du ammer hvor du vil. Jeg skal ikke amme. Og det er fordi det blir upraktisk med jobb og pumping. Forresten er det mange hunder som avviser amming. Du må nok få litt mere info fra dyreverdenen, og det selv om du er en melkeku.. du og du..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #23 Skrevet 6. april 2008 ja, muligens noen er slik også, men det er ikke jeg. jeg har passe store pupper. som ikke henger. faktisk de jeg er mest fornøyd med på kroppen min=) prøvde å amme sist gang, men måtte gi opp på grunn av at det ikke var noe næring i melka mi. men skal prøve hardnakket denne gangen. jeg mener at det hører til med det å få barn å amme. å synes det er synd at noen velger det bort.
Patetica fåkksi Skrevet 6. april 2008 #24 Skrevet 6. april 2008 Og det sitter du der og sier, som om du veit 100% sikkert at: a) Du kommer til å få nok melk Babyen vil ha pupp c) Du kommer til å takle det Jeg tror det er et fåtall av folk som velger før ungen er født at de ikke skal amme, de fleste prøver, og av diverse grunner går over til mme. Selv om morsmelk er "det beste" betyr ikke det at en baby har vondt av / lider noen nød med morsmelkerstatning. Det å dra inn hengepupper som hovedårsak sier en del om deg.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 6. april 2008 #25 Skrevet 6. april 2008 Jeg skal gjøre et helhjertet forsøk på å amme, hengepupper eller ikke - who cares? Puppene er ikke my most important asset - hjernen min er langt viktigere. Og barnets behov kommer uansett først. Med det sagt: Hvis det går helt gærnt, skal jeg prøve å gi morsmelkerstatning uten å (forhåpentligvis) bli for skuffet over meg selv. Det viktigste er at jeg prøver så godt jeg kan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå