Gå til innhold

Jeg har alltid lurt på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar mamman til 1stor, 1Liten +1spire

Det står nok ikke på min boks fordi den ikke er kjøpt i norge. Drikker du det? Det er mange Bvitaminer i boksen..... Ser også det er en sukkerfri variant der ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker det ikke selv nå som jeg er gravid. Har kjøpt denne boksen i sverige,før vel ikke tak i det i Norge.

Den sukkerfire varianten har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Til vanlig drikker jeg endel cola light og masse te, men nå i svangerskapet kun koffeinfri te, ingen cola.

Kaffe drikker jeg aldri, synes det lukter godt men smaker pyton!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

hater kaffe:-( drikker endel lettbrus da..sikkert ikke noe bedre.

Skrevet

Sitter å drikker kaffe nå jeg..

Er gravid med nummer 3 og har drukket kaffe i hvert svangerskap..

Har røyka i et svangerskap også.

Skrevet

Min personlige tolkning er at koffein ikke spille en rolle etter 1. trimester. Fra matportalen igjen:

Undersøkelsen fant også grunnlag for å slå fast at barnets fødselsvekt kan påvirkes av mors koffeininntak. Ekspertgruppen mener at et høyt kaffeinntak eller tilsvarende inntak av andre koffeinholdige drikker kan ha en viss innvirkning på fosterets vekst, og at påvirkningen blir større jo mer koffein man drikker. Men gruppen understreker at sammenhengen er liten og trolig har liten betydning for barnets helse.

Ekspertgruppen har også vurdert om koffein kan føre til skader på fosteret eller for tidlig fødsel, men finner her ingen sammenhenger til mors koffeininntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...