Gå til innhold

Mai-mammaer, har dere alt klart nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så vidt begynt å vaske litt klær nå i helgen, har fått vogn, seng, madrass og dyner i hus. Føler det begynner å komme seg nå, tidligere i uken hadde jeg småpanikk fordi ingenting var klart, verken av barnerom eller utstyr. Føles godt å få ting i hus, merker det er tungt å gå å traske i butikkene etterhvert:)

Hvordan står det til med dere andre?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg er såå gla jeg begynte å handle tidlig for da hadde jeg glede av å gjør det. Nå er byturer som regel bare et ork =P Men samtidig hadde kanskje den siste tiden gått litt raskere. Har hvertfall alt klart, har handlet stelleveske på nettet, håper den kommer idag =)

Har ikke pakket sykehusbagen, venter litt til med den...

Eller vent, jeg må kjøpe amme bh, innlegg og topp og sånn. syns det er så vanskeli mht størrelser så jeg utsetter det i det lengste =p

Skrevet

nå begynner det å bli bra klart :) kjempe koselig å stelle i stand..

mangler noen ting enda, men det er jo ikkje alt så må være i hus heller før småen er ankommet ... denne uka har eg vasket på klær, kluter,håndklær,sengtøy m.m. så nå er kommoden full.. har arvet endel tøy fra søskenbarnet til mannen som fikk en gutt i fjor august så har masse fine klær til småen :) det som eg er usikker på er om det har noe hensikt å lufte madrasser og dyner allerede eller er det like greit å vente litt til slik at det ikkje støver ned igjen? har kjøpt helt ny madrass, men har jo hørt at det skal luftes.. holder det med en dag?

Skrevet

ja sykehusbagen og god ammebh og ammetopper + kanskje en god kosedress det har eg ikkje ordnet enda.. fra når er det vanlig å ha sykehusbagen klar?

Skrevet

Heldig du er som har arvet så mye tøy da :) Hmm jeg har redd opp i vuggene allerede, men tenkte å vaske det en gang til like før, og da tar jeg bare å lufter madrassene og dynene da. Eller noe sånt.

Men har dere kjøpt ting som:

Vippestol

Lekegrind

Bæresjal/babybjørn ol

Babycall

Litt usikker på om jeg skal kjøpe det nå eller vente å se hva jeg får bruk for.

Skrevet

Vi har så og si alt på plass til den lille kommer:) mangler bilstol og småplukk som gulpekluter, sinksalve o.l.. Er også glad jeg begynte tidelig med innkjøpene da bekkenløsningen har kastet seg over meg:/ -altså er ikke byturer så veldig attraktivt om dagen..men nå er det ikke mange dagene til jeg går innunder kategorien høygravid, og fødselen ligger rett rundt hjørne:)-så skal holde ut med plagene;) hvordan er formen deres jenter?

Skrevet

Her er alt klappet og klart.

Bare ventingen

igjen...............................................håper april måned går fort.

Skrevet

Lurte litt på det med madrassene jeg og. Det holder vel å lufte de,\m et par dager før man legger på sengeklær eller?

Ammebh, ja...synes det er vanskelig å vite jeg og hvilke str. man trenger. Dumt å kjøpe inn mange nå som man ikke kan bruke etterpå, så tror jeg venter litt med det. Selv om utvalget mitt for tiden er litt snevert:)

Jeg har kjøpt vipestol, tenkte ¨å skaffe en babycall også. Hvor får man tak i slike forresten? Det andre venter jeg med, ser an behovet når babyen er kommet.

Koselig å ordne i stand ja. Klesvask har aldri vært morsommere!:)

Skrevet

ja har vært kjempeheldig som har arvet.. kommer så godt med :) så er jo de fleste klærne nye fra i fjor :)

har ikkje kjøpt babycall kjøper nok heller dette etter at småen er kommet..

har lyst på sjal men har ikkje funnet det eg vil ha enda :)

lekegrind trenger vi vel strengt tatt ikke? eller gjør vi?

vippestol er lånt av søstera mi..

så var det formen da.. har gått sykemeldt hele svangerskapet og har heldigvis tenkt litt langsiktig å handlet inn gradvis for å slippe å slite meg ut på slutten.. hadde et skikkelig innkjøp forrige helg hvor eg kjøpte det vi manglet av håndklær,stretchlaken og stelleprodukter..godt å ha fått det i hus :)

Skrevet

Min form er blitt så bra. Har slitt med bekkenløsning og prob med ribbeina, men etter at magen sank litt så har det blitt såå mye bedre. samtidig orker jeg ikke like mye lengre, er mest hjemme og på jobb, ikke så sosial.

Har sånn der restless legs som plager meg litt med søvnen. Men stort sett kjempebra form, skal ikke klage!!

Har et desperat behov for klær for tiden, er ganske tynn i kroppen men har en mage som står RETT UT, derfor er det lite klær som passer. Og når man jobber i en butikk der man må se litt ordentlig ut, så er det et problem.

Men jeg lurer på en anen ting med dere, har dere fått strekkmerker eller sånn der strek på magen. Jeg har fått sånn dær mørk strek, blææ, syns det ser så liite fint ut. Hørte det kunne ta opptil et år tilogmed før den forsvant, så tror ikke jeg skal invistere i noe bikini i år nei...

Skrevet

lillegulle<3 klart du kan ha bikini :) kjøp sånn med topp.. de e skikkelig behaglige og skjuler magen.. tar jo litt tid før ein blir som før uansett, men me ska nå nyte sommeren for det om ?

ja strekkmerker har vi mye av :) har endel fra før eg og har fått enda flere nå og flere kommer det vel, men den streken har eg aldri fått bare mange andre :)

har forresten hodet festet seg hos deg ? det er jo flere som blir gode i bekkenet etter at hodet er festet.. håpe håpe :)

Skrevet

hehe ja bikinitopp var ikke domt :) ikke at jeg er så veldig forfengelig egentlig, men å gå med bar mage på stranden med DEN mørke linja hadde jeg aldri gjort. ser jo ut som hår på lang avstand =P

Ja jeg var hos jordmor for et par uker siden og hun sa ikke direkte at det var festet men ligger ihvertfall godt plantet nedi bekkenet og det har logget på samme plass i flere uker. Har merket det selv på at hikkingen har vært på akkurat samme plass. Så jeg tror at det har hjulpet på mitt bekken ihvertfall :) Har det festet seg på deg da ?

Skrevet

Her er alt klart, sånn nesten værtfall. Vi startet tidlig med å handle, for og fordele utgiftene litt..

Så nå mangler vi egentlig kun lille Leon! Hehe :)

Er glad jeg gjore med ferdig tidlig, å gå rundt og tråkke i butikker nå for tiden, er noe jeg synes er et ork!

:)

Skrevet

ja kan jo forstå at du ikkje vil springe med bar mage på stranda hvis det ser ut som en skikkelig kuksti som vi kaller det ;) det forsvinner nok fort skal du se.. det er vel ikkje så ofte at det tar et helt år på å forsvinne .. eg har masse dun på magen eg ser ut som en kylling :) hehe!! det står rett ut, men er helt lyst :)

hodet til småen er ikkje festa men eg trur han holder på med noe.. han ligger iallefall riktig vei, men det hender eg får sånn skikkelig stikk nedover som om eg må skikkelig tisse.. det er ikke han som sparker eller noe mer som han trykker seg nedover. så håper han fester seg snart hadde vært kjekt om det hjalp på bekkenet for nå om dagen klarer eg knapt stå mer en 10 min om gangen og heller ikke sitte for lenge og om nettene sliter eg med å komme meg ut av senga.. stivner helt!

Skrevet

Har det meste i hus. :) har ikke montert sengen eller komodene enda, venter litt til, så jeg har ting å gjøre de siste ukene. Har vasket litt klær, men sengetøy, lufting å sånt vil jeg gjøre ute i solen, så venter på soldager :) I begynnelsen skal tulla sove i en kurv på rommet mitt, så haster ikke med sengen riktig enda.

nå er det bare 32 dager igjen så tiden raser avgårde her syntes jeg.. snart mai jo :)

Skrevet

ja vet dere alle hva dere får og hva de skal hete ?

vi får en gutt , men navnet er under full diskusjon.. hva syns dere om navnet Evander? mannen er ikkje helt enig med meg eg syns det høres stødig og fint ut iallefall med vårt etternavn, men mannen syns det er for pinglete..

Skrevet

Tja, har fått det meste i hus. Mangler stellebord, det skal hentes neste uke. Skal også lage noen hyller på badet. Ellers er klær o.l vasker og ligger klar i skapet:-)

Har ellers litt "småplukk" igjen å handle og har heller ikke pakket sykehusbaggen, men det stresser jeg ikke med heller.

Har ikke kjøpt vippestol, babygym, flasker, pumpe og babycall. Det regner jeg med at vi kjøper etterhvert.

Men ble enig om navn på den lille i går da:-D

Skrevet

Vi vet ikke kjønn =P men tror det blir en Elias eller ei Linea. Veldig uorginalt ;P Evander har jeg aldri hørt før, og det var veldig fint =)

Skrevet

Vi vet heller ikke kjønn helt sikkert, men om det er en gutt i magen skal han hete Gustav:-) Og hvis det er ei jente blir det Serine:-)

Skrevet

ja Evander er ikkje noe vanlig navn så vidt eg vet.. kom over det inne på navneguiden .. å når eg sa det høyt syns eg det hva så fint :) så det er favoritten min, men har jo andre alternativ også.. elias og linea er jo fine navn.. de er jo veldig populære nå om dagen :) hadde det vært jente hadde eg hatt navnet med engang, ella skulle det vært..

Skrevet

Jeg har endel fra førstemann, så vogn og sånn er i orden. Men jeg mangler ny madrass til sengen, og endel småting. Finner på noe nytt jeg mangler hele tiden, da. Det viktigste er kanskje stelleveske som jeg bare SKULLE ha ny. Den forrige gikk i stykker og ble kastet. Men nå vet jeg nesten ikke om jeg orker å bruke så mange penger på ei veske...

Skrevet

hehe nei har også funnet ut at en ordentlig stelleveske egentlig er et luksusgode. Men dette er min første så jeg ser på det som en investering. Kjøpte en på nettet da, så det ble litt over 400 kr. Men k

Skrevet

Dere lurte på det med lufting av madrasser, og det har jeg hørt litt om via samboer som jobber med miljø etc. Det tar faktisk overraskende lang tid å få luftet skikkelig ut av madrassene. Det er tydeligvis en del kjemikalier inne i bildet, og disse er standhaftige. Egentlig skal de være luftet også fra fabrikken sin side, men det er ikke alltid de blir det (kan være vanskelig å kontrollere). I tillegg blir de jo ofte pakket i plast etterpå. Tror det anbefales et par uker med lufting. Vi kommer til å ta 3-4 uker bare for å være helt sikre på at alt er utluftet.

Ellers er det meste klart her også. Mangler noen småting til vogna: stelleveske, myggnetting, regntrekk. Ellers er de store tingene i hus og satt opp :) Den vordende oldefar holder på å lage vugge,så håper den er ferdig snart også slik at vi kan få den oppover. Ikke lenge igjen nå, selv om den siste tiden sikkert går veeeeldig sakte... :)

Skrevet

oi dette viste jeg ikke, hvordan skal man lufte dem på best måte da ?

Skrevet

oj! 3-4 uker.. jaja!! da kan eg jo bare begynne allikevel da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...