Gå til innhold

dere som slanker dere - går dere etter BMI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har håp om 10 kg. Jeg er tung i meg selv, det har jeg alltid vært. da jeg trente 4-5 ganger pr uke veide jeg også godt over 60 kg. mener jeg veide 65 kg. da var jeg tynn og str medium. nå er jeg selvfølgelig blitt minst 10 år eldre og skal fremdelese veie 65 for å komme ned i normalvekt....

dvs at jeg skal ned 17,5 kg.

har selv sagt at fra 10 - 15 kg er en bonus, om jeg stopper på 10 vil jeg jo fremdeles være "fet" i følge BMI.

ER DET NOE STED MAN KAN TESTE SIN FYSISKE FORM OG FETTPROSENT. HAR HELSESTUDIOR DET?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen slankere?

Skrevet

Tror noen helsestudioer har mulighet for det. På Elixia der jeg trener hadde de en sånn vekt som liksom viser fettprosenten. Må si jeg er veldig skeptisk til den altså... fysisk form vil jeg tro de kan hjelpe deg med å teste hvertfall.

For å svare på spørsmålet i overskriften - ja jeg går vel litt etter BMI. Har BMI på ca 26 nå og vil gjerne ned til under 25... da må jeg gå ned 5 kg, da kommer jeg på 24.5. Helst vil jeg ned 10 kg, da havner jeg på ca 23. Vet at det bare er en pekepinn, men tidligere har jeg veid noe mindre og hatt en bmi på 24 og da følte jeg meg slank nok hvertfall.

Skrevet

mellom 22 og 24 sier bmi min også... men lenge siden jeg var så slank da!

jeg får se det an... skal jo trene litt muskler. det veier jo også litt.

men først og fremst bort med VOMMA, så får vi ta det hen av veien.

Skrevet

Hehe - blir jeg kvitt vomma så skal jeg JUBLE!! :) Rocker hver kveld og har endelig kuttet ut snop, det går rette veien... :)

Skrevet

apropos denne rockinga. skal kjøpe meg en jeg også. var det du som ga meg en link i går....

var jo så mange å velge i....

Skrevet

Går ikke etter BMI nei, skal slanke meg 5-7 kg til bikinisesongen. Har gått ned 1,5 kg på 1 1/2 siden start... Kuttet ut småspisinga og tar sit-ups og armhevinger hver dag..

Skrevet

Jeg går litt etter BMI, men den blir litt høy hos meg da jeg har kraftig benbygning......

Vi har vekt som måler fettprosent, metabolsk alder osv. Der har jeg en fettprosent som ligger på normalt nivå for min alder og iforhold til muskelmasse...... -metabolsk alder derimot, der er jeg nærmere 50 år og den skal visst helst være lavere enn alderen din..... Lenge siden jeg har brukt vekta annet enn som vanlig vekt for å si det sånn, -blir bare irritert!!!!

Jeg har BMI på 26 nå, men har lyst å gå ned ca 8 kg......da blir den vel 23 tror jeg.

Skrevet

26 er på grensa det eller?

- vanskelig det her.

hva koster en slik vekt da?

Skrevet

da skal jeg bestille en....... , men får vente til lønning nå. denne mnd har vært tøff....

Skrevet

Her er det målene som teller, ikke vekta. Jeg vil inn i størrelse 38 i klær igjen....

I følge bmi er jeg normalvektig, men jeg må bruke str 40/42 i klær og er godt over 90 cm rundt livet og det er jo for mye (skikkelig eplefasong).

Er forresten 174 cm og nå nede i ca 70-71 kg. For å komme inn i str 38 må vekta ligge på ca 65 kg.

Skrevet

Jeg har trivselsvekt på rett under 70kg, og drømmevekt på ca 65. Men ifølge bmi kan jeg være 52kg og fortsatt normalvektig... bmi tar ikke hensyn til kroppsfett og kroppsform, og er for tynt grunnlag hvis man ønsker et utgangspunkt for slankemål.

Skrevet

??

Du høres jo fin ut da? Jeg er 175 høy og veier vel 9 kg mer enn deg... meeen, trøsten er at midjen er på 90 da. (altså midjen, du måler kanskje på det tjukkeste?) Drømmer om å komme ned i den vekta du har nå. Str 38 klarer jeg nok aldri, men 40 hadde vært fint. :)

Skrevet

Nei, jeg måler absolutt ikke på det tykkeste, men rett over navelen, tør ikke tenke på hva jeg er på det tykkeste ;-)

Egentlig er vekta mi helt grei den, men med den bollemagen, og samtidig lange tynne bein er det skikkelig vanskelig å kle seg pent. Buksene som sitter pent på beina er jo ikke mulig å kneppe i livet, for ikke å snakke om hvor vanskelig det er å finne en topp/genser som sitter pent over magen :-(

Nei, jeg må nok bare få vekk litt fleskemage gitt.... Skulle gitt mye for litt timeglassfasong, da skulle jeg bært kiloene mine med stolthet ;-)

Skrevet

du får hive deg på rockebølgen du også.

Skrevet

Altfor mye. Tror det var mellom 1500-2000,- Mannen som kjøpte da han skulle gå ned 10 kg i fjor......-skal det være, så skal det være.....holder ikke med vanlig vekt nei! Hmmmm....

Skrevet

tja. kanskje jeg skal finne fram målebåndet nå!!!!

kanskje målet skal være X antall tommer i buksa i stedet........og selvfølgelig inn i bunaden så den sitter pent.

Skrevet

Der sier du noe, tror jeg må prøve bunaden i kveld. SKAL ha den i år, har ikke kommet inn i den på to år nå! Så i år skal jeg ha bunad på 17. mai, da har jeg jo et veldig konkret mål! Godt tips.

2nj - jeg måler 90 rundt livet ja, sukk.. skulle helst vært 80, er det ikke det som er 'grensen' for oss damer?

Skrevet

håper jeg når det før 1 .mai jeg da. vil nok være litt trang, men dyrt med nytt antrekk. men var å kikka på kjole i stad. men dumt det også hvis jeg klarer dette her.

hadde den sist år. da var den trang. skal prøve den i neste uka. se om det er mulighet.

livet går nok bra, det er værre med stakken.

sydde den ut for 2 år siden. da hadde dne passet siden jeg var 16. nå er jeg 33..... kg raste plutselig på i en voldsom fart.

Skrevet

Kjenner til det der ja... hadde ikke hatt sjanse til å komme inn i noe av det som passet da jeg var 16.. men de kiloene kom vel egentlig krypende, sakte men sikkert - helt til jeg ble gravid, det var da jeg virkelig la på meg. *sukk*

Men nå går det rette veien!

Skrevet

jeg la ikke på meg under svangerskapet. gikk ned til mindre enn før jeg ble gravid.............så kom det i rasende fart. veier mer enn når jeg var høygravid.

hjelpes..... nå er det 2 år siden til neste fredag.

kastet masse tøy nå som jeg er på flyttefot, men har beholdt noe jakkesett osv fra mango. de skal passe igjen....

Skrevet

JO, damer skal visst helst være under 80 cm i livet. Jeg er 83cm, så har ikke så mange igjen..... -men jeg har alltid hatt flat, stram mage, men nå er den mer som en stor deig :( Får rocke på og håpe det gjør susen. 78 cm er målet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...