Gå til innhold

Har det klikka for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting..

Samboeren min kom hjem fra jobb i går, og sa at han hadde planlagt guttetur til Hemsedal neste helg. 3 av kompisene hans har kjæreste, og to av dem har ikke. De to som ikke har kjæreste er helt gale etter damer, og drasser med seg hjem alt de kommer over, for å høvle over dem...

Jeg kjente at jeg ble helt lamslått da min samboer kom hjem og fortalte meg dette. Jeg synes ikke det passer seg at en vordende far skal på heisatur til Norges villeste skisted og partysted mens jeg går hjemme og bærer på barnet vårt.

Forrige gang han var med jobben til Hafjell fortalte han meg på telefonen at det var så kjedelig der oppe at han ville straks gå og legge seg..og at han da skulle ringe meg og si natta da han var i seng. Det som skjedde var at han drakk seg dritings, var ikke i seng før kl 0400 og glemte å ringe meg.. Når han kom hjem kom det fram at han hadde stått i baren halve kvelden og hilst på masse nye damer..

Er det jeg som er vrang og sjalu, eller er disse vonde tankene jeg har rundt det at han skal til Hemsedal lovlige??

Hilsen frustrert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan skjønne hvordan du føler det, vi er så ekstra sårbare i denne tiden.

det irriterer meg litt av å til..

dt kan du vel ta opp me han,vi trenger dem jo rundt oss:-)

jg liker godt å sitte tett inni armene te sambo å se tv og kose oss.

men stoler du på han og har lyst på tid alene så kan han vel få dra?

vi er så forskjellige alle jenter/damer.

vi har hver våre behov til tider!!!

lykke til:-)

Skrevet

Hvor gamle er dere? Bare lurer?

Skrevet

vi er 28 og 30 år..

Skrevet

Jeg er glad det ikke er meg for å si det sånn! På hemsedal å drikke seg full og la deg være alene hjemme! Ikke for at dette er noe god løsning men hva når barnet er født så er han hjemme alene med barnet så reiser du til hemsedal å drikker deg full.

Skrevet

hm......er jo ikke så ungt det da.....

trodde dere kanskje var sånn 20.....

da er det jo vanligere å gjøre sånt

jeg skjønner deg godt jeg!!

Skrevet

uff, jeg skjønner akkurat hva du føler! hadde følt det samme selv. turer med jobben syns jeg er ok.. men sånne heisaturer med fyll og damer..nei fysj..det hadde ikke jeg likt. du kan jo si hva du føler, forhåpentligvis skjønner han deg:)

Skrevet

HUff - sjalusi er aldri noe godt, men ja jeg tor du overdramatiserer litt.

At han har kamerater som er litt ville, betyr jo ikke at kjæresten din blir sånn når han er sammen med dem. Det må da være lov til å dra på fest og tur selvom du er gravid? Jeg antar at du stoler på ham. Da må du også la ham treffe folk og gjøre vanlige ting som å snakke med folk han møter. At han glemmer å ringe, hvem gjør vel ikke det innimellom hvis de er fulle. Litt slækk må man da kunne ha med hverandre...

Du synes ikke det passer seg for en vordene far å dra på tur til Hemsedal? Hvorfor det? Skal dere slutte å gjøre morsomme ting når dere blir foreldre?

Skrevet

Helt ærlig, dette er han for gammel til. Han burde være voksen nok til å tre inn i en familie-rekk nå, og ikke oppføre seg som en singel guttung. Er glad for at mannen min aldri hadde fått seg til å gjøre noe slikt. Dette tilhører ungkarslivet, spør du meg. - hadde jeg vært i din situasjon ville jeg sagt at han må gjøre som han vil, men jeg ville valgt å kutte han ut om han dro. Hva slags far blir dette til ditt barn. Dere er 28/30 år, ikke 16/18 lenger.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det passer seg å dra på fylletur til Hemsedal når vi venter barn. Og hvertfall ikke når han stadig presiserer at "vi er gravide sammen". Da vil jeg gjerne se litt handling, og ikke bare pisspreik som høres fint og flott ut.

Selvfølgelig skal man kunne finne på morsomme ting selv om man skal ha barn, og når barnet er født..men det må vel gå ann å finne på noe annet enn å dra til Hemsedal?? Det finnes mange andre skisteder, og kompisene hans har hytter ved andre skianlegg..men nå skal de absolutt leie hytte på Hemsedal ei helg..

Jeg er vanligvis ikke særlig sjalu, men kjenner at dette ble litt vanskelig.

Skrevet

Ser ikke problemet med at han kan ta seg en guttetur jeg..var jo flere der som har kjæreste..så han blir jo ikke den eneste som ikke er singel der da :)

For om du er gravid, så er det vel ingen unnskyldning for å holde han hjemme? utenom det hadde vært nært termin da..

Jeg har sjømann så jeg er vant med å vøre alene lell at jeg er grav id..så kanskje derfor jeg ikke ser problemet med en guttetur?!?

Skrevet

Han må for all del dra på guttetur, men han kan dra et sted der det er ski som er i fokus (for det er jo det han sier at er så viktig) og ikke fyll og sjekking på høyt nivå!!!

Skrevet

Høres helt idiotisk ut. For at du er gravid , skal han ikke få ta seg en guttetur?? Stoler du ikke på han , så hvorfor i helvete skal du ha barn med han?

Skrevet

såså, ro deg ned du..trenger ikke bli heelt idiot, selv om jeg stiller et seriøst spørsmål..noe jeg sliter litt med.. Det er sånne som deg vi ikke vil ha her inne på BIM..sånne som får oss som sliter litt til å føle oss enda mer ubrukelige.

Skrevet

haha, så det er " vanlig" å være sånn når man er rundt 20? Det er vel like normalt å være sjalu og føle seg litt til side satt når samboeren drar sånn, når man er rundt 30.. det kalles menneskelig det.. ikke at man furter og er 20 år..

Skrevet

Et spørsmål. Selvom dere er gravide. Sitter dere hjemme hele tia? Er dere totalt avstumpet sosialt? Om man er 20 eller 30 så er man jo enda ung. Jeg er selv 30 og reiser på jenteturer jeg også. Med et barn hjemme. Livet er ikke over når man blir familie. Er da livet begynner.

Greit at man har barn og mann. Men man må enda leve.

Hadde min samboer nektet meg en jentekveld/helg hadde han ikke vært her.

Så lenge dette ikke skjer ofte, kanskje par ganger i året så syns jeg man kan unne seg såpass.

Skrevet

Hva med og foreslå at dere kunne tatt dere en tur sammen da?

Eller kansje du kunne dratt på en jentetur til helga sammen med noen venniner?

Skjønner godt at du ikke liker han skal drikke seg drita o.l, men kansje om du forteller han dette at du synes det er unødvendig og drikke seg fra sans og samling og at han heller kan drikke med måte, for om han skal ut og stå på ski slik han sier er i størst fokus hos han så er ikke akkurat det tingen og gjøre når man har bakrus da..

Skrevet

Vi er veldig sosiale begge to. Jeg finner på ting, og han finner på ting. Han er på jaktturer og fisketurer med kompisene sine, og jeg treffer mine venner. Og sammen gjør vi mye sosialt. Fester hos venner, middager, kino, skiturer osv..

Så vi er ikke avstumpa sosialt sett nei...

Jeg synes bare det var litt vanskelig å takle at han skal til Hemsedal på FYLLETUR neste helg. Spør bare om jeg er vanskelig, eller om det er normalt å føle det på det viset..

Skrevet

Jeg synes det er rart å ha problemer med det. I min verden tyder det på at du ikke stoler på ham. Hva er galt med å ta en guttetur med alkohol til Hemsedal? Det er et supert sted å stå på ski/brett, og han må da få lov til å drikke selvom du ikke kan.

Skrevet

Ja, jeg skulle ønske jeg klarte å tenke som deg "mummy0808", men det er vel det som er problemet mitt.. Jeg blir usikker på han når han er sammen med de syke single kompisene sine.. Og etter turen til Hafjell så ble ikke ting bedre. Men det er sikkert jeg som har piggene ute, og nervene i høyspenn.

Skrevet

Det skjønner jeg, og det er vondt å gå og føle det sånn.

Men prøv heller å tenk på hvor bra han er og hvor fint dere har det sammen i stedet for å tenke på hva han gjør.

Si til ham at han må ha det gøy før han drar. Vis ham at du stoler på ham. Han vet selv hva som er riktig og feil, og han vet HELT sikkert hvor heldig han er. :)

Og finn på noe du også den helgen, så du ikke sitter hjemme og tenker for mye. Det kommer til å gå kjempefint.

Skrevet

Ja, det går helt sikkert kjempefint :)

Tror at grunnen til at jeg føler det på denne måten akkurat nå, er fordi jeg ikke føler meg så flott som jeg gjorde før jeg ble gravid. Har lagt på meg litt, men ikke fått gravid-mage enda, og så er jeg rimelig hormonell om dagen.. så her svinger det skal jeg love deg..blir helt svimmel av meg selv ;)

Men tusen takk for svar, jeg må nok bare prøve og skjerpe meg.

Vi har et veldig åpent og flott forhold, og snakker om alt. Han er en ordentlig mann, men det er nok bare jeg som klarer å vri og vrenge på alt mulig, og gjør det verre for meg selv..

Skrevet

Det som er så rart er at når man er gravid føler man seg så ekstra forlatt. Hvertfall følte jeg det sånn. Samboeren min reiste bort en helg da jeg var gravid første gang og jeg syns så synd på meg selv. Hadde jeg ikke vært gravid kunne jeg dratt på byen med venninner, men der ble jeg sittende.

Det var mine følelser, men trur ikke det er noen god ide å nekte han det. Tenk på at du opparbeider deg litt "avspasering" til du skal på jentetur når babyen er blitt litt større.

Så lenge du stoler på han, la han dra. Men la han vite at du stoler på at han ikke drikker seg amøbe og oppfører seg deretter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...