Gå til innhold

Noe jeg reagerer på her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo slike grenser på hvor lange en baby skal være borte fra foreldrene. En mnd=1 time, 2 mnd= 2 timer eller noe. Husker ikke hva som var de eksakte tidene.

Men så ser jeg flere med bab yer på bare noen uker som overnatter borte allerede. Er det bare meg som reagerer på det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor gidder du å reagere på det? Det er vel opp til hver enkel familie å avgjøre dette.

Skrevet

Det er kvakksalveri og piss det derre fra hun psykologen som har uttalt dette, og det er mange mange forskere som er uenige med henne.

Grunnen til at dette temaet er blitt debbatter så mye her inne var at det ble pulisert i en artikkel i Foreldre og barn for snart 1 år siden.

Uenigheten om dette i seg selv er god nok grunn for meg til å ta utgangspunkt i at min datter slett ikke har tatt skade av å være vekk fra meg lengre enn de gitte kriterene, heller ei over sikt.

Skrevet

Jeg har iallafall aldri ville gjort det. Men vi er tydeligvis forskjellige på det området. Kunne aldri falle meg inn å være borte fra babyen min på noen uker.

Skrevet

Ja, for de grensene er jo absolutte og er anbefalt av alle...

Skrevet

Gjør det som passer meg, følger igen oppskrift på når man kan la barna overnatte bort etc. En føler jo selv når det er "riktig".

Skrevet

Hi hi hi hi så når de er 24 mnd så kan de være hos besteforeldrene i et døgn.......Ja ja folk får gjøre som de vil. Jeg var skikkelig treg med å la Storebror sove borte, ikke fullt så treg med Knerten :o))

Skrevet

haha..

noen velger å gjøre som deg,andre ikke..

er ikke vits å bry seg om hva andre gjør..

Skrevet

Ehh. da kan jo verken mor eller far gå på jobb før barnet er 7-8 måneder?

Det finnes psykologer som mener at foreldre skal ha sex med åpen dør for at barn skal få et naturlig forhold til sex, men er vel ikke mange som gjør det vel?

Skrevet

hehe....får vel være opp til hver enkelt selv....eneste jeg reagerer på er hvis folk reiser bort i mange dager/ uker på ferie fra babyer, det synes jeg er litt unødvendig, sånt han utsettes til ungene er feks 1 1/2-2år...og vant med å sove borte hos besteforeldre.

Skrevet

haha tenkte det samme mamma søker barn =)

hehhe..du kan få sove hos besteforeldrene dine når du er 24 mnd..=)

Skrevet

Er noe av det mest latterligste jeg har hørt!!

1 månede = 1 time, 2 måneder = 2 timer!?!?! Hallo i luken!

Da kan man ikke la en 2 åring være bort mer enn et døgn!?? Hva tror du skjer om en 2 åring sover en helg hos sine besteforeldre? Hva tror du skjer med babyen på 6 måneder om h*n sover en natt eller to hos onkel og tante? Dør babye? får de varige men eller hva pokker???

Skrevet

Synes det er så drøyt å kunn få en time aleine når babyen bare er en mnd liksom. Bare tull det der synes jeg! Var vekke 3-4 timer når Isac var 2,5 uker og jeg fikk til og med sove hele den natten aleine, med Isac i huset da, men. Det var veldig deilig! Skjønner ikke hvordan babyer tar skade av det? Ikke visst den er hos noen "skikkelig" folk hvertfall!

Skrevet

Neineinei.

Det blir større spenn alt etter som alderen øker.

F eks:

1 mnd= 1 time

2 mnd= 2 timer

3 mnd= 5 timer

4 mnd= 10 timer

Et eller annet. Husker ikke time"kodene".

OG, det gjelder uten foreldrene. En av dem kan være borte så lenge de bare vil (sies ikke noe om det i dette tilfellet i hvertfall), men begge kan ikke være borte samtidig...

Skrevet

Eller kanskje de må vente til de er 24 år???? :o))

Skrevet

Nettopp! Og det er vel ingen som sender bort barna sine til noen de ikke syns er skikkelige=)

Skrevet

jess, men tror heller jeg ikke ville sendt et spebarn til noen som aldri har hatt mye med barn å gjøre, uansett hvor "skikkelig" de er da.

Skrevet

lillegutt sov hos mamma da han var 6 uker, koste seg skikkelig, fikk morsmelk på flaske, fikk ligge ved siden av mormoren sin i sånn "ammeseng" oppi dobbelsengen, han var såååååå harmonisk og fornøyd da han kom tilbake og er verdens blideste og mest sosiale unge nå som han er 1 år så det ser ikke ut som om han har fått varige men av det.

Skrevet

Nei, det ville ikke jeg heller. De må være skikka til å passe barn også, ikke bare være skikkelige. Fins masse skikkelige folk som aldri har holdt en baby før..

Skrevet

Jeppjepp! Men hadde uansett ikke klart meg uten søvn i mange mnd! Angrer absolutt ikke på noen av de gangene babyen har sovet borte. Og det gikk jo så fint også:)

Skrevet

Som å kaste seg fra et stup, men.....Du er ikke den eneste som reagerer...

Selvsagt er dette en personlig sak, men helt små bebyer har det faktisk best sammen med sin mamma og pappa. Thats it. Altfor mye forskning viser det samme. At enkelte fyrer seg opp over dette tema, viser vel sikkert at en har behov for å forsvare seg.

Å argumentere med at "babyen ikke dør av å sove vekke", sier vel det meste. Er jo ikke det debatten går ut på...

Blir som å diskutere forovervendt/bakovervendt bilsete. At en velger forovervendt, og ungen ikke dør, så betyr det likevel ikke at det er det beste for babyen...

Skjønner heller ikke hvorfor en på død og liv må ha "alenetid", men respekterer at andre trenger det. Personlig ønsker jeg å ha barna hos meg;0)

Skrevet

Jeg må ikke på død og liv ha "alenetid", men det er koselig å gjøre ting med sambo'n. Slik at man kan være litt kjærester også, dessuten har barna godt av å være litt bort fra foreldrene sine også syns jeg. Men det er ikke noe som skjer så ofte her, men jeg syns det er helt greit en gang i blant.

Skrevet

Jeg er veldig avhengig av min "alenetid". Jeg er deltids aleinemamma med en pappa som jobber, går på skole og har bare noen timer i uken til oss. Min alenetid går derfor til; Soving, rydding, slappe av, treffe venner.. Disse tingene er jo viktige. Er viktig å være uthvilt, så man kan ta seg av ungen(e) sine, rydde, sånn at huset ikke ser bombet ut + vaske klær++, treffe venner for å ikke stenge seg heelt inne, viktige ting!

Har også bedt kjæresten ta seg fri noen ganger, og da er det deilig med aleinetid SAMMEN, siden vi har så lite tid til å være kjærester i hverdagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...