Gå til innhold

i dag leverte jeg matboksen til Sander mens Linnea sov hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

det tok meg 3 min...jeg måtte levere den før 930 for da skulle de reise på tur, og ha med seg mat...det er sambo som leverer og henter Sander i bhg, men i dag så glemte han matboksen og sendte meg en sms og spurte om jeg kunne levere den i bhg..

så jeg tok en sjans siden linnea sov og kjøre de 200 m det er til bhg, hunden sto ute i bånd også :) var så heldig at ledern i gruppa hans var ute for da kunne jeg gi matboksen til henne :)

dette er første gang og jeg håper jeg slipper å gjøre det igjen!

når jeg kom hjem så sov linnea så søtt ..

vet at det er noen som kommer til å reagere på at jeg gjorde det...

for det har vært mye snakk om å la barn sove ute mens mamman henter barn i bhg eller lar de sitte i bilen mens mamman er i butikken for å kjøpe melk og brød..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer ikke. Det var helt greit syntes jeg. Værre ting kan skje. Det gikk jo bra :-)

Når jeg henter posten, hender det at jeg står og prater med naboen litt. Da er jeg jo ute av huset i noen min.

Men du er modig som sier det her inne :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg reagerer heller ikke, det var tross alt ikke lengre biten, og som maja mor sier, man blir jo borte lenger om man f.eks setter på en vask, eller er ute med søpla og henter posten samtidig.

MEN, at du gidder og si det her inne, hvor du vet at du kommer til og få kritikk, er over min fatteevne :) Gudd løkk!

Skrevet

Fyyyyy M... nå kan du vente deg pepper tenker jeg.

Men det får du ikke av meg, det er ditt valg og det respekterer jeg.

Selv kunne det ikke falle meg inn og gjøre noe sånt. MEN så er det også svært tvilsomt at jeg kommer i den situasjonen også da siden det er stor aldersforskjell på mine.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Litt forskjell på hvor du bor også, M ;) Hehe. Hadde bhg til N liggi rett over gata her, så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med og gjøre det...

Skrevet

hehe ja jeg er nok modig som tørr å skrive det her inne ja :)

jeg kan godt snakke med naboen ute i 10-15 min mens linnea ligger i vugga det gjør meg ingen ting så lenge hun ikke skriker.....

det er jo mange som ikke tørr gå ned i kjellern mens den lille er våken og heller ikke tømme søppel eller hente post det synes jeg er litt for overhysterisk! jeg gjør både det ene og det andre så lenge jeg ser at linnea har det bra og ikke gråter..

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort!

Skrevet

Synes kanskje det skinner litt dårlig samvittighet her? Og det har jeg full forståelse for.

Skrevet

heng meg, men jeg synes det er helt i orden.... og jeg kommer til å gå til naboen denne sommeren også;)

Skrevet

Det har jeg gjort...... :o)

Men vår barnehage er 50 meter unna.. Er som å hente posten. Tar ikke med meg en sovende baby i posten jeg..

Skrevet

nope har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt, så lenge jeg var borte i bare 3 min....hadde nok hatt dårlig samvittighet om jeg hadde vært borte i 10-15 min ja det blir noe annet....

Skrevet

Du skirver "Så lenge Linnea ikke gråter og har det bra"..

Men når man er ute med bil er jo faren en litt annen en at hun gråter.

Om en bil kjører på din bil, du blir bevistløs.......

Ja, fortsettelsen skjønner du selv.

Jeg hadde ikke gjort det, men du tok ditt valg og det er greit nok det.

Men da skjønner du hvorfor jeg ikke hadde gjort det! Selv om man kjører sikkert selv vet man aldri hvem man møter i trafikken. Ikke alle kjører edru f.eks.

Sint gidder jeg ikke bli likevel. Det er din unge, ditt valg osv.

Selv om vi ikke er enige blir jeg ikke sur eller sint på deg likevel.

Kos deg med Linnea i dag ;o)

Skrevet

Men da er vel alt greit, da?

Skrevet

Nit@ & firkløveret ™

men hvis man skal tenke slik du skriver så kan jo det skje hvem som helst som er ute å kjører..selvf kan man ikke være sikker på at man ikke møter en bil som du kræsjer med, men skal man tenke på det hver gang man er ute å kjører bil så hadde jeg blitt gal hehe

orker bare ikke å tenke slik du tenker :)

og faren for at jeg skulle møte en annen bil som kjører i fylla er ganske liten....jeg kjører bare i et nabolag og kjører i max 20, og jeg møtte ingen biler bare nabojenta som kjørte foran meg for å levere sin sønn i en annen bhg...

Skrevet

Jeg KAN bli meid ned av en buss hver gang jeg går over gaten foran huset vårt for å hente posten, men jeg henter posten for det gitt.

Enig med deg HI, man kan ikke tenke sånn.

Skrevet

Ser folk skryter av deg og sier du er modig som legger dette ut her inne, synes bare du er oppmerksomhetssjuk jeg.

Bra du ikke kræsja da.

Skrevet

Jeg synes det høres greitt ut... Har gjort det selv enkelte ganger. Og jeg vekker ikke lillemor om hun sover i bilen, når jeg skal levere i b.hg eller løpe inn på butikken og kjøpe et brød! Hadde vel ikke gått fra henne i en storby nei, men her på landet hvor jeg bor synes jeg det er å foretrekke for jenta mi. Enkelte er litt for hysteriske. Det er mye galt som kan skje, men man får vurdere litt situasjonen synes nå jeg.

Er enig i at det ikke er optimalt, men den som har endel års erfaring som mamma, vet at det av og til oppstår situasjoner der man må velge mellom to onder...

Jeg har tilogmed vært borte ti minutt om natten engang for noen år siden. Det skal sies at det var etter en omfattende runde med å dra ut stikkontakter på vaskemaskin, kaffitrakter ol.... Men det var ikke noe gøy og ønsker ikke å måtte gjøre det igjen.

Skrevet

Man skal ikke tenke katastrofetanker hele tiden... Men jeg mener personlig at man skal minske risikoen for at noe skjer. Av samme grunn bruker jeg sikkerhetsbelte i bilen, det minsker risiko for alvorlig skade.

Jeg må jo ta utgangspunkt i meg selv og min situasjon.

Jeg har 6 km til bhg, og må ut på en riksvei som er mye trafikert. Så i min situasjon ville jeg ikke gjort det!

Men min situasjon er jo ikke din! Så derfor ikke pepper fra meg, selv om jeg ikke ville gjort det selv. Skjønner?

For meg hadde jeg synes risikoen vært for stor. Hadde heller ringt bhg og forklart hvordan det var og spurt om han kunne få et par skiver i bhg. (de har både brød og pålegg der)

*Putter pepperbøssa i skapet jeg ;o)*

Skrevet

oktobernurket

oppmerksomhetsjuk nå må du gi deg *ler*

har ingen ting om at jeg vil ha oppmerksomhet her inne jente !

hvis jeg ville hatt det så hadde jeg kanskje skrevet MANGE tråder her i steden......det er ikke hver dag jeg lager en tråd her inne så oppmerksomhetsyk er jeg overhode ikke :)

jeg skrev bare hva jeg hadde gjort i dag morres er det galt også da..

da burde det vært MANGE oppmerksomsyke jenter her inne hehe

er mange som skriver tråder her inne er alle samme oppmerksomsyk da eller??

Skrevet

altså.. så lenge det var i noen få minutt så er det ok.. hadde det vært på andre siden av byen så hadde jeg vel reagert ;)

men når jeg var alene og måtte ut med hunden så sov jo snuppa hjemme (skulle jeg da kle på hu kl 22 på kvelden for at hunden skulle få tisset? neeeh..) og gikk en liten tur (10 min kanskje) og jeg var i nærheten av huset hele tiden. Folk er litt overhysteriske noenganger bare :o)

Skrevet

for at sånne frekke folk som deg *Stella* skal få noe å spørre om hehe..

her skriver alle hva man vil uten at noen skal spørre om "hvorfor forteller du oss dette"

Skrevet

Hva med det spm gjør at jeg er frekk?

Bare lurte på hvorfor du fortalte oss noe så "uviktig" som at du gikk med matboksen til sønnen din.

Ville du provosere? høre om andre syns det var greit det du gjorde?

Skrevet

Jævlig kjipt om huset står i full fyr når du kommer tilbake da.

Men klart, om man ønsker å ta sånne risker så gjerne for meg.

Skrevet

Signerer Stella, her. :-) Spørsmålet hennes er da overhodet ikke frekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...