Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 sambo har hatt planer om å drikke etter jobben i dag sammen arbeidkolegarer fordi han skal bli far.. han sluttet på jobben 8 om morran og er på vei til festen nå.. jeg ringte og fortalte han at jeg trur vannet har gått men at jeg ikke har fått rier enda(blei strippet i går)... og han ba meg ringe viss jeg får det og at han er hjemme ved 3 tiden. og da sikkert trøtt og dritings.. for det første tar det over en time med tok hit fra jobben hans og over en time andre veien til sykehuset.. må bare klage litt synes det var veldig dårlig gjort av han.....
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Herregud, forstår at du er sinna - trodde de skulle feire baby etter at den er førdt, ikke før! Jeg hadde aldri gått med på det - hva hvis noe skjer i løpet av dagen så kommer han full til fødsel - veldig moro! Åhh, jeg kjenner jeg blir provosert langt nedi magen!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 han har vært så flink å støttet opp hele tiden men i dag så virket det nesten som det var samme faen....
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Helt typisk mannfolk!! Men min erfaring er at det hjelper lite å si eller gjøre noe for de ER bare sånn. Tenker ikke lengre rett og slett. Gubben min er på fjelltur han, 8 timers kjøring unna og det er 3 uker til termin med andremann. På tirsdag var jeg på sykehuset for å prøve å snu knotten og jeg har så vondt i ryggen at jeg nesten ikke klarer å gå. Men det var ikke snakk om å avbryte turen....... Så han får ta konsekvensene selv! Så ikke tenkt på idioten, du klarer deg selv!!
Et lite barn i magen :) Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 nei, vil ikke påstå at det er typisk mannfolk... ikke min eller de jeg kjenner ihvertfall. de fleste slutter jo å drikke et par uker før tiden om det skulle skje noe slik at de kan kjøre og være med på fødsel! Lite ansvarsfullt av mannen din!! Syns synd på deg, klart du blir sint for sånt!! Jeg hadde eksplodert!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 What!?!?! Kødder du?!?! Fy søren så forbannet jeg hadde blitt!!!! Nå vet jeg ikke om du er førstegangs, det er jeg, så kan være jeg er litt ekstra sårbar der, men jeg krever at dersom min mann ikke blir heftet av spesielle grunner så skal han være i nærheten og ikke minst VÆRE EDRU!!!! Og hvertfall når dere bor så langt fra sykehuset!! Hvordan har han tenkt å gjøre det hvis han ikke er kjørbar da, og du må fort avgårde? Jeg mener det, jeg hadde nektet min mann å være med på fødselen hvis han hadde vært full, og heller tatt med meg ei venninne. Da kan han bare ha det så godt, så får han heller angre etterpå og tenke over om det virkelig var verdt det. Fyllekule - fødsel, vet ikke hva som teller mest jeg....? Allier deg hvertfall med ei venninne som kan kjøre deg, hvis det er mulig.. Lykke til klemmer fra meg!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 prata med mamma hun kjører.. er førstegangs her og.. blir så skuffa...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Skjønner jeg kjempegodt... syns du virkelig bør ta en prat med han, evt send han en mld om at han kan glemme å bli med på fødselen hvis han er full, og at du har snakket med moren din om at hun kjører deg. Kanskje han tar hintet... Han har seriøst misforstått, hvis han tror at han skal ut og feire fødselen FØR fødselen er over!!!! Tenk om noe skjer underveis da?!? Tror ikke helt han har skjønt hva som skjer her... og hvis han er sammen med kompiser nå, så backer de han sikkert opp og det hjelper ikke akkurat på.. Utrolig korttenkt av han, og hvis han har hodet på rett plass til vanlig, er jeg sikker på at han forstår hvis han bare får det forklart slik at han ser alvoret i situasjonen. Jeg hadde blitt forferdelig skuffa jeg også.. Men dette klarer du vet du, babyen kommer uansett, og da kommer du nok bare til å tenke på han/henne..
mammalade4 Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Føler med deg og lykke til. Du må bare la han få høre hva du syntes om hele den greia. Ikke la han slippe unna. Rart at han plutselig skulle snu sånn? Ta med deg moren din du, hun blir mye bedre å ha enn en som sitter bak deg og dunster alkohol.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Hei.. For en idiot av en mann var rette beskrivelsen ja. tenk å gjør d da! Hvis d var min mann, vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort, men har nok blitt rimelig fortvila og forbanna.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 ikke for å være stygg asså, men eier mannen din sosial intelligens??
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Jeg skjønner deg sååå godt! Jeg fikk samme følelse av å lese ditt innlegg som når jeg var i fødsel og min ubrukelige xsamboer klarte å spørre under fødselen om jeg ikke var ferdig snart fordi fotballkampen begynte og de skulle feire skikkelig at han hadde blitt pappa. Jeg kastet han ut 4mnd etter!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Det er heller ikke typisk mitt mannfolk.. heldigvis.. han har på eget initiativ bestemt seg for at 2 uker før (og etter) termin er "hellige" uker, og han skal ikke drikke eller reise langt vekk hvis ikke noe virkelig spesielt skjer. Han får lov til å ta seg et glass vin liksom, men han skal være fullt kjørbar og lett tilgjengelig på mobilen. Dette hadde jeg også egentlig forventet av ham. Men det er klart ikke alle gjør det på samme måten, folk er jo forskjellige.. men jeg syns det din samboer gjør nå er helt urimelig...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 har heldigvis ikke fått noen rier enda.. bare litt murringer.. føler at jeg er veldig avhengig av å ha han der så håper ikke det skjer i dag han har holdt seg unna drekka i 9 mnd å plutselig så må han tydeligvis.. bare litt dumt tidspunkt..... tusen takk
venter på nr. tre Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 Min holder seg unna alt allerede han enda vi ikke har termin på 6 uker ennå... Tror ikke han vil gå glipp av fødselen for alt i verden, og jeg tilater ikke en full mann ved min side under fødselen - da trenger jeg den hjelpen jeg kan få. ;-)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 3. april 2008 #18 Skrevet 3. april 2008 Rimelig dårlig tima da, å dra på fest når vannet har gått. Da er man jo liksom i fødsel, selv om ikke riene er igang. Hm... Han fortjener egentlig å gå glipp av hele greia! Men seff, hvis du er veldig bestemt på at han skal være med, så får vi jo håpe det drøyer til i morgen og han har sovet ut rusen. Unnskyld meg men, for en dust... Lykke lykke til til deg da, så spennende at du nå skal få møte babyen din! Ikke la dette ødelegge opplevelsen værtfall:) Fantastisk er det uansett når babyen kommer på magen din...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #19 Skrevet 3. april 2008 Hadde det vært min sambo, så hadde jeg sagt klart i fra at han ikke var velkommen på fødselen! Og så hadde jeg seriøst vurdert forholdet videre... Dette er ikke noe du har fått til aleine, og det siste du trenger er å ha en stinkende alkoholbombe bak deg når du ligger med rier! Fatter ikke at det er mulig å være så egoistisk jeg... Og ikke få være med på fødselen, vil garantert få opp øynene hans!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 jeg hadde vært så skuffa.. du burde reise til moren din og la han seile sin egen sjø. Han må jo skjønne at beibien er på tur? la han sitte der å være full også har du med noen andre på fødselen. Du trenger jo støtte nå også, er jo sikkert litt bekymra for alt som skal skje videre og sånn.
Tirilill Skrevet 3. april 2008 #21 Skrevet 3. april 2008 Herregud for en fyr....høres svært usympatisk ut. Dette hadde jeg virkelig ikke funnet meg i.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 3. april 2008 #22 Skrevet 3. april 2008 Også han med fotballkampen over her... Hva tenker de på? Skjønner utrolig godt du er forbanna jeg! Skreiv masse mer under her, men følte etterhvert at jeg blei litt bitch mot mannen din.. og det er ikke riktig. Kjenner dere jo ikke.Så jeg slettet det. Men jeg håper det ordner seg til det beste for deg, babyen og pappaen..
Gjest Skrevet 3. april 2008 #23 Skrevet 3. april 2008 Får helt vondt av deg.. :( For en tosk!! Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet sånn. Og når han er ferdig å drikke, hva da? Skal han dukke opp full på fødestua? Han høres helt blåst ut.. Beklager at jeg sier det.
Ann Cecilie Skrevet 3. april 2008 #24 Skrevet 3. april 2008 Ai det hørtes ikke bra ut.. Men hvis han ikke har drukket hele svangerskapet og vært fornuftig til nå så fortjener han jo kanskje en sjangse.. Kanskje han har fått litt panikk eller no siden det e så nært?? Eller han ikke forstår alvoret.. Tror nok du vil ha han med på fødselen men ja ikke full.. ring han å spør hvordan det går med han, kanskje han ikke har det så godt? Hadde min funnet på noe sånn, så tror jeg nok det hadde skyldes panikk eller no.. Man blir litt ego når man ikke klarer å sette ting i perspektiv, han altså.. Ønsker deg lykke til! Håper alt ordner seg, og det gjør det nok!! Sender mange gode tanker..
Gemini77 Skrevet 3. april 2008 #25 Skrevet 3. april 2008 Han må jo ikke drikke nå oppi fødselen!! Her har mannen holdt seg helt unna alkohol de siste 3 ukene før fødselen, for mat vet aldri når det skjer! Han kan jo for f... ikke være full eller brisen på fødestuen!!!!!!!!!!!!! Herregud, ring han opp igjen og be han om å komme hjem med engang! Dere er da 2 om dette barnet!!!!!!! Merker jeg blir utrolig provosert av slike egoistiske mannfolk! Og skulle jo tro at de var interessert i fødselen som er rett rundt hjørnet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå