Gå til innhold

noen som begynner å gi grøt i 3 mnd alderen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tror jeg du jaggu må begynne å ringe heftig til barneværnet rundt om kring i værden om du mener det er barnemisshandling å gi annet enn mm/mme til babyer før de er 6 mnd!

I tillegg tror jeg du kommer til å få et stort arbeid med å få en mengde helsesøstrer sparket fra jobben sin pga at akkurat de anbefalte det pga at det ikke holdt med kun melk for barnet!

Hehehhe, nå må jeg faktisk le for dette er så lattelige utsagn :o)

Virker barnet glad og fornøyd med kun melk så er det jo ingen problem, men nå er det faktisk en gang sånn at det ikke holder for alle babyer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnemishandling??? Ja,da får du nå melde meg til barneværnet da....kjære vene!! Jeg misshandlet barnet mitt når jeg lot det skrike av sult for det ikke fikk nok mat! Folk er faen meg så trangsynte og gameldagse i det landet her,det går ikke ann!

Skrevet

Jeg ville nok heller spe på med mme ved siden av ammingen, enn å gi grøt så tidlig

Skrevet

å herregud så var det på`n igjen.. når skal folk skjønne at man må gjøre det man selv føler er riktig for seg og sine barn. merkelig at vi har overlevd.. spør deres foreldre hva dere fikk å spise når dere var barn. da tror jeg dere blir overasket. trenger barnet mere mat og er tydelig suøten er man jo nødt til å gi barnet mat. greit nok at folk har forsket på dette og greier men alle barn er jo ikke like. vi starta med grøt en uke før mathias var 3 mnd. og det var det faktisk HS som anbefalte oss.

Skrevet

Barnemisshandlig....Det er det dummeste jeg har hørt! Du har navnet mitt,meld meg til barnevernet du da....*ler*

Skrevet

At det går ann...blir helt matt av disse diskusjonene. Og hvorfor er dere alltid så tøffe i trynet når dere ikke tørr å stå fram m nicket deres en gang?? Synes det er feigt å angripe andre og deres måte å oppdra barn på, når man selv er anonym. De fleste følger jo rådene fra WHO, helsesøster, lege og andre såkalte eksperter, men noen ganger må man som mor ta egne valg og gjøre annet enn det som blir anbefalt. Det kan være mange grunner til at det er slik som dere ikke vet noe om, så slutt å døm folk.

Skrevet

syns du anonym som er så forbanna spydig kan stå frem med nick jeg...å du har da vel ingenting med hva HI gjør...hun spurte bare om noen begynte med grøt i 3 mnds alderen..ikke hva faens oldemor du syns om det...

Skrevet

Ikkje sånn for å være stygg med dere som vil begynne med grøt tidlig og sånn. Men tenkte berre dere skulle vite hvorfor dei anbefaler det.

6 ganger så stor sjans for å utvikle diabets type 2. 2 ganger så stor sjans for å uvikle hjartekar sjukdommer, også ganske større sjans for å utvikle allergier av forskjellige sorter.

Svigermor starta med grøt før 3 mnd og 3 av hennes 5 unger har allergi mot hvete og eksem.. Noe å tenke på før ein starter. dette er fakta så får dere ta avgjørelsen selv eg, driter oppi korleis din unge har det det er ditt ansvar ikkje mitt. Min baby får mm fram til 6 mnd.

Skrevet

utrolig hva man klarer å få seg til å skrive så lenge man er anonym!

hvis man har et utrolig sultent barn som ikke er fornøyd med bare mm/mme, og hs sier det er greit å gi velling, grøt e.l. så må man jo skjønne at det er greit!!

jeg har prøvd å gi småtten litt velling et par ganger, han er 3,5 mnd snart. han elsket det! og ikke fikk han vondt i magen heller.

Skrevet

Heisann. Blir sjokkert over kor krass enkelte her kan være i kritikken sin. jeg har full respekt for dem som kan fullamme frem til barnet er 6 mnd gammelt. Men ikke rakk ned på oss andre som begynte å gi våre barn velling før den tid. Jeg ble og anbefalt å gi min litt grøt/ velling hver kveld av HELSESØSTER fra hun var 3 mnd., Det er ikke bare dere som kan fullamme eller gi erstatning så lenge som er vidundermødre. Vi andre vil faktisk detbeste for våre barn også. Ikke rakk ned på oss som velger å gjøre ting utenfor "normalen" i deres øyne. Tenker at denne moren spurte for å få råd og ikke bli en hakkekylling for dere andre og fresmtilt som dårlig mor. Vi lever i 2008!!! Nei følg magefølelsen og gjør det som kjennes rett for deg og babyen din. Du gjør en strålende jobb:)

Skrevet

Da e det tydeligvis veldig mange her til lands som e barnemishandlere her da. Trur æ må kontakt barnevernet å få de til å hent ungen min sia æ e så trollat å ga ho litt velling før ho va 6 mnd. Herregud. Skjerp dæ. Hvis man kan kall noen uvitende her så må det vær du, Ikke døm før du vet alt. E vel kankje mors feil å hvis babyen har kollik? ÅÅHHHH blir så provosert!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

DETTE VIL JEG SE BEVIS PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gi meg link! Dette er det verste bullshiten jeg noensinne har hørt i min tid... Er det mulig. Skal du ha nummeret til en helsestasjon eller lege kanskje? Og ytre det du sier der? Dumme fjols.

Skrevet

Til ettertanke: E tante til 14 og de e fra 14 år og ned til 1. Stort sett alle fikk velling før de va 3 mnd førr det va ikke nok med bare mm/mme. Og ingen lid av overvekt, ingen har none form for allergi av noen slag og alle er friske, raske herlige unga.

Klem

Skrevet

Til alle dere som begynte å gi grøt/velling til barnet før de er 3 mnd. Stå på. dere er dyktige mødre som følger magefølelsen og gjør det som dere mener er rett for deres barn.

Til dere som fullammer til 6 mnd - All min respekt til dere men ikke vær så trangsynt å dømme oss andre. Vi kan være usikre fra før og har da selvfølgelig rådført oss med fagfolk først og ingen barn jeg kjenner har lidd noen nød eller mageondt av dette.

Vi kan være enige om å være uenige.

God helg til dere alle sammen.

Skrevet

Ga lillegutt grøt når han var 4 mnd. Ingen problemer, og han slukte grøten som om han ikke skulle gjort annet hele livet :-) Merket tydelig forskjell på han. Ble mindre grinete og urolig. Ble aldri mett av MM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...