Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Mange her inne som sier at ungene deres ikke er fornøyd på kveldstid å dere tror dere har for lite melk, så derfor gir dere dem MME. Små babyer skal henge i puppen om kveldene.. Vi har lite melk på kvelden, sånn er det for ALLE. Finn dere en bok eller film på kvelden å sitt å amm. Dere har ikke for lite melk.. Å hvis dere har det så la ungen heng på puppen, så øker produksjonen. Alle babyer er ikke sånn som trenger mat bare hver 3time, mange må amme hver time til de er 3mnd.. like normalt det. DETTE ER IKKE KRANGLE.
LoveInMyTummy Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Enig! Man må regne med å amme ofte innimellom, noen ganger hver 30min, men det er prisen for å amme.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Hva er ditt råd dersom ungen våkner hver time hele natta for å få pupp fordi ungen ikke er mett, da? Dersom dette skjer natt etter natt og mora ikke får sove så vil det kunne gå utover melkeproduksjonen det og.
Solskinnsjenta Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg håper du innser at måten du skriver på oppfattes kranglete... Hilsen ei som måtte ty til mme for å fø sine tvillinger
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Hvorfor legger du det ut i det hele tatt da, hvis det ikke er krangle? Du vet vel at mange reagerer sterkt på dette temaet? Og å ha en overskrift med STORE bokstaver som utbasunerer at det bare er tull å gi mme oppfordrer vel mer enn noe annet til krangling? Tenk deg litt om før du skriver noe så dumt.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Er godt mulig at du har rett, men eg fikk grei beskjed fra legen om å sette igang med mme fordi babyen min fikk for lite næring.
LoveInMyTummy Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Jeg er også enig at det var barnslig lagt fram, og det er vel for å provosere. Men av egen erfaring så tror jeg at en del, men ikke alle gir opp fullammingen for lett.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg har ikke vært på dib på over to mnd, fordi jeg er på et mye hyggeligere forum hvor folk støtter hverandre og aldri legger ut sånne tåpelig innlegg som deg! Men den sjeldne gangen jeg er innom for å sjekke postkassen min og de siste 150 innlegg, så er dette det første som møter meg. Har du noe med hva andre gjør? Vet du hva som er best for andres unger og andres familier? Ja det er bare tull å gi mme. Synd jeg ikke visste det før ungen min ble født, for da kunne jeg jo bare kuttet ut å gitt henne mat i det hele tatt de første 4 mnd!! Jeg KUNNE ikke amme jeg. Det er et sårt tema for meg. Jeg ga mme fra dag 1, og i dag er datteren min en sunn og frisk unge på snart 2 år. Hun har vært dårlig en eneste gang, og det var natt til 1 april i fjord. Så jeg tror mme er minst like bra som mors melk!!
MTMT Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Faktisk helt enig med deg HI. Men klart det er jo unntak da... Som hun over her med tvillinger.
FrøkenKnallkul Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Jeg er forsåvidt enig med deg, men vil presisere at dette kun gjelder i tilfeller hvor barnet legger på seg normalt. Skjønner hva du vil med dette innlegget - nemlig hindre at nybakte mødre går i "mme-fella" - men det kan nok oppfattes som provoserende på de som sliter med ammingen
aya75 Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Det må du gjerne mene, men jeg har i samråd m hs blitt enige om at dette er best for MEG. For oss fungerer det best slik.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Hvordan får dere dette til å være ett krangleinnlegg...?? Hun mener det bare godt ser det ut som for meg. Hun sier jo på en måte at vi ikke skal gi opp ammingen. Å til deg over her så er det ikke tull å gi MME. HI mente vel at det er bare tull og gi MME på kvelden..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Skjønner godt hva du mener med innlegget ditt. Men dessverre så tolkes det sikkert forskjellig og en annen mening kommer frem enn det som er ment. Derfor er det ikke så lett å skrive slike innlegg her tror jeg, da alle tolker det ulikt når man bare leser teksten og liksom ikke prater med hverandre. Synd at det skal bli så ampert her inne til tider, men folk mener det sikkert ikke så vondt som enkelte tolker det. Sikkert mange grunner til at enkelte velger å gi MME i tillegg. Selv har jeg vært der, da jeg har hatt en urolig baby siden fødsel. Og i frustrasjon over hva som gjorde han urolig, var dette en av tingene jeg valgte og prøve ut for å se om det hjalp. Så lykke til alle sammen med deres egne valg.
dimeglio Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Jeg er av samme mening som deg, og jeg forstår at du skriver det for at andre ikke skal gi opp fordi de tror de har for lite melk. At det er nødvendig å gi tillegg om kvelden er en myte som er hard å bli kvitt!!! Om kvelden har vi som du sier mindre melk, MEN mer av den fete melken i forhold til "skummetmelken". Babyen spiser mange ganger for å fylle seg godt opp til natten. Dette er naturens måte å gjøre det på. Det er klart at i dagens samfunn kan dette være vanskelig for noen, da det krever enormt mye tid, og det hender jo også at man er på eller har besøk, og det kan være veldig usosialt mot de andre.... Jeg vil ikke kritisere noen for at de tyr til en mer lettvint løsning som å gi mme, for jeg kan godt forstå at man kan bli sliten. Personlig har jeg valgt å la lillemann "henge i puppen" hver kveld og har til fordel at jeg har en god unnskyldning for å se på min favoritt tv-serie:) Men både mammaer og babyer er forskjellige, så det er viktig å finne den løsningen som føles best. Stol på dere selv, jenter!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Så langt babyen legger på seg normalt og er fornøyd, så er jeg enig med HI. Det finnes selvsagt unntak, men stort sett har man nok melk og de aller fleste sitter med puppen ute hele kvelden.
Makkapakka Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 HI har nok rett, men jeg gadd ikke at jenta mi skulle henge i puppen hele tiden, derfor ga jeg mme og sluttet helt å amme. Så det så! Jammen lever ikke jenta fortsatt også.
Skurvelurven Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 Overskriften er formet på en provoserende måte med store bokstaver, og kunne være skrevet på mange andre måter feks. "amming om kvelden vs. mme", "tips om økt melkeproduksjon om kvelden" osv. Når noen skriver et innlegg her og poengterer at det ikke er krangle, ja da er det som regel det. At HI er anonym sier jo sitt. Hvis noen velger å gi MME på kvelden fordi de ikke orker å sitte med ungen hengende på puppen, så la dem gjøre det. De fleste har fått med seg at produksjonen øker jo mer man ammer, så dette er ikke noe nytt. Jeg er helt enig med hun over her som skriver at det finnes andre forum hvor folk er mer støttende. Hvorfor skal så mange skrive så skarpt her inne?
Yrha Skrevet 2. april 2008 #19 Skrevet 2. april 2008 Enig med HI! Om det er skrevet på en provosernede måte, så er det uansett sant. Og jeg tror ikke alle er klar over at det er naturlig for barnet å henge i puppen for å få den fete melka og for å øke produksjonen. Jeg fikk nemlig mange kommentarer fra eldre kvinner om at at jeg ammet aaaalt for mye! Så det er mye uvitenhet ute og går!
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 2. april 2008 #20 Skrevet 2. april 2008 jenta mi la la ikke på seg fordi jeg ikke hadde nok melk. Hun hang på puppene mine hele kveldene o det er utrolig frustrerende når barnet alltid er sultent. HS sa det var eneste løsning å gå over til mme og nå er hun mer fornøyd enn noen gang. Hun får fremdeles pupp men litt mme etter hvert måltid fordi jeg ikke har nok, produksjonen min har ikke økt og hun trenger mat.. valget var veldig enkelt i mitt tilfelle.
woo-woo Skrevet 2. april 2008 #21 Skrevet 2. april 2008 Fikk også beskjed om å begynne med mme. Lillegutt hang i puppen konstant dag og natt.. gikk ikke opp et gram gikk heller ned.......Med en gang han fikk mme begynte han å legge på seg.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #22 Skrevet 2. april 2008 Joda, går også utifra at hl er ettbarnsmor og har oseaner av tid til å amme hver halvtime fra 18 og utover. For noen av oss andre - som har mer enn ett barn, går det dessverre dårlig å legge storbror, kjøre storesøster til trening, smøre matpakker etc etc etc med en baby på puppen. Da er det lettere med far, flaske og tid til alle.
Skogro Skrevet 2. april 2008 #23 Skrevet 2. april 2008 Det passer faktisk ikke så godt inn i min hverdag at babyen henger i puppen hele kvelden så jeg gi mme på kvelden og har IKKE dårlig samvittighet for det. og vips...! så er alle fornøyd:)
Lykke X 4 Skrevet 2. april 2008 #24 Skrevet 2. april 2008 Hadde det bare vært så enkelt, HI. Det er dessverre ikke det. Selv om jeg og du ikke trengte å gi MME til våre barn, betyr ikke det at det ikke kan være en løsning for andre. Det er ofte riktig det du sier her (det med "myten" om lite melk på kvelden), men ikke alle får det til allikevel. Da kan det for noen være greit å gi MME.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #25 Skrevet 2. april 2008 Ærlig talt HI! Hva du måtte mene om dette er jo fullstendig irrelevant! Folk gjør som de selv vil og trenger ikke en korrigerende pekefinger fra deg eller andre. Velger man å gi mme på kvelden er vel det helt greit eller..........? Dumt og belærende innlegg, slike klarer vi oss godt uten her inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå