Gå til innhold

Boblevatten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan står'e til? Har ikke sett deg her på en stund, det sier en del om spionen meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..jeg trodde forresten jeg hadde negotiated my way to the donkeyhjørne, ved å først bygge en vegg som skulle skjule noen grønnsaker, (tanken var å senere bruke andre siden av veggen) men det ble ikke noen vegg likevel.

Da jeg var en tur innom Norge leste jeg i Se og Hør at en eller annen kjendis skal kalle jenta i magen for Tallulah.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Boblevatten? Hvordan skulle jeg kunne vite at det er meg? He he. Aha! Du mener brusende vann, og ikke boblete vatt. Clever!

Hvorfor ble det ikke noen vegg? Hver gang drømmen om DonkeyKong later til å bli realisert så skjer det noe som fører til at det ikke blir noe av. Det er sikkert demotiverende for deg.

Vi har i det siste vært opptatte med det huslige prosjektet du kjenner til. Derfor har min vanlige 1. prioritet, BIM, blitt skjøvet noe i bakgrunnen.

Tallulah blir sikkert det neste Angelika! I det siste har jeg lagt merke til at en annen her inne også kaller seg Tallulah, dog med en annen skrivemåte. En av døtrene til Demi Moore og Bruce Willis heter dessuten det.

Hvordan går det ellers? Har Adriana fått seg noen nye parykker i det siste? Kneggo.

Skrevet

Ohhh yes yes yes, the hooouse, dere har mye fint å drive på med der!

Vatten var liksom dialekt, som sprudlevatten = alkohol..?!

Detta med veggen.. du skjønner, det er mange hunder her oppe, og jeg vil helst ikke ha hunder i grønnsakene mine, så jeg tenkte at vi kunne bygge en lav vegg rundt grønnsakshagen så de ikke kan komme seg inn dit, men i stedet tenkte Bavian at det er bedre å gjøre noe annet..

Ingen nye parykker i det siste, men hun HAR kudrakt og supermanndrakt da.

Jeg sendte deg noen wedding-pics, håup ju endjåid dem!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Ai sørtenli didd indsjoi dem! Thænk ju verri matsj! Det så ut som en classy affære. Jeg håper du hadde en fin uke i Norge.

Er det villhunder hos dere? Man skal ikke så langt utpå landet her heller før man ser villhunder. En gang vi var ute på oppdagelsesferd så kom vi over en improvisert søppelfylling ved en nedlagt vei. Plutselig ble vi omringet av masse hunder i alle aldre og utgaver som bjeffet og bet etter bilhjulene våre. Vi måtte bare gasse på for å komme oss vekk. Heldigvis klarte vi å unngå å kjøre på noen.

Jeg er også grønnsaksdyrker! Det er noe jeg har begynt med de siste par årene, og jeg liker det godt.

Skrevet

What do you dyrk da?

Vi har vært og kjøpt masse trær og grønnsaker, har nå:

-Appelsintre

-Sitrontre

-Ferskentre

-Aprikostre

-To forskjellige plommetrær

-Avokadotre

-Fikentre

-To druebusker/korte trær

-Noen hundre oliven- og mandeltrær men de hadde vi jo fra før

Og grønsaker:

-Tomatplanter

-Paprikaplanter

-Løkplanter og

-Auberginer!!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Nå ble jeg dødelig misunnelig her! For noen herlige planter du har! Du er heldig OG smart, må jeg si! :-)

Foreløpig har vi ikke hatt så mye plass, så det har vært begrenset hva jeg har kunnet plante. I fjor hadde vi:

-Anaheim-peppers(en type lange,litt heite paprika man kan stuffe)

-Jalapenos

-Paprika

-Tomater

-Div. urter

-Div. blomster

-Tomater

-Cantalopemeloner

-Vannmeloner

Nå har vi jo stor hage,- selv om den blir liten i forhold til din. He he. Jeg har startet en del planter innendørs, og gleder meg til å kunne få plantet dem ut i hagen. Det blir nok ikke så mye i år, men neste år skal jeg komme sterkere tilbake. Ingenting er deiligere enn å gå ut og plukke noen egne grønnsaker til grillen om sommeren. Eller å plukke noen tomater og urter til frokost. Det er luksus for meg.

Nå skal jeg sove litt. Jeg har nemlig omgangssyke, og er ganske slapp.

Later,

Skrevet

Ååååhh meloner! Det hadde naboen der vi bodde før, en diger åker med masse meloner!! De har melonplanter der vi kjøpte de andre, men I wonder; trenger de mye plass osv?

Jeg har planta tomater før, men paprika; tar den lang tid før den vokser?

God bedring, omgangssjuke er no drit..

Skrevet

*dytter'n litt opp, er så spent på paprikasvar*

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Hei igjen Balooa!

Paprikaene vokste ganske fort, men siden jeg hadde plantene i store beholdere så ble de ikke full-size. Istedetfor ble de søte, medium paprika med tynt skall. Melonene ble heller aldri veldig store. Det eneste som ble normal størrelse var faktisk tomatene og jalapenoene.

Jeg fortalte mannen min om alt du har i hagen din, og han ble, i likhet med meg, skikkelig misunnelig. Vi har veldig lyst på et sitrontre, og mange andre eksotiske greier, men må gjøre litt mer research på det først. En gang leide vi et hus i Italia, og der hadde de kiwitraer! Det kan sikkert dere også ha!

Jeg håper alt er bra med deg! God helg!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg glemte å svare på spørsmålet ditt om meloner trenger stor plass. Det første året vi bodde her var vi med på et prosjekt der vi kultiverte en liten jordflekk for å gro grønnsaker til mindre priviligerte familier (og de er det mange av her!). Da hadde vi vannmeloner, og de vokste seg store i en helluva fart! Jordlappen var kanskje 15 kvadratmeter stor, og 1/3 av denne var satt av til vannmelonene. Så nei,- man trenger ikke veldig mye plass for å gro dem. Det som er viktigst er at de får jevn tilgang til masse vann, men det sier seg kanskje selv. ;-)

Skrevet

Takk for svar!!

Jeg begynner å like dette med gardening mer og mer. I dag har vi handla inn en del busker til hekk langs veien, og halvparten er allerede planta.

Ja vi kan ha kiwi her, de selger det og der vi har kjøpt det andre. Men man må ha 3 "feminine" og 1 "macho" trær for at de skal vokse, og da vi kikka på dem her om dagen stod det ikke hva som var hva. Litt som banantre som man må ha en del av (minst to) for å create cross-pollonation. Mange her har banantrær og vi har også kjempelyst på det, må bare finne et sted på tomta der de kan være i ly for vinden, banantrær bør ikke utsettes for mye vind.

Er formen bedre?

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Så fantastisk om dere kunne hatt banantrær! Drømmen er å kunne gå ut å plukke litt deilig frukt i hagen når man har lyst på noe godt. Dessuten er det godt for sjelen å dille med planter,- i hvertfall min sjel. Tidligere var jeg superurban, men nå bor vi jo i suburbia, og har andre hobbier enn å sitte på kaffebar. He he.

Formen er mye bedre i dag, takk som spør! Er alt fint med dere?

Skrevet

Jeg har aldri vært spesielt urban..

Jada alt er fint her! Du veit at i morgen er det et halvt år til Tallulah-tulla kommer?

;-)

American Idol er på TV, utrolig hvordan alle liksom griner hele tiden. Åh, han synger så fint, må grine litt, åhh noooo, han blir kanskje sendt hjem, må grine veldig nå.. Åhhh, han fikk mange stemmer fra publikum, og er safe! Tårer tårer. "Vi er bestevenner og må koze og klemze hele tiden!"

Veit du forresten om det er tulla eller tull? Det er kanskje litt tidlg enda? Jeg fikk vite det i april, men jeg var en måned, eller nja, 3 uker, lengre på vei enn du er.

Skrevet

Ha ha. Et halvt år etter DIN beregning, ja! *knis*

Vi vet ikke hvilket kjønn hun har ennå- jeg mener lillebolla har ennå, men vi vet at det var en jente sist jeg var gravid. Dessuten mente spesialisten vi traff frem til uke 11 det. Han foretok UL'en selv i uke 10, og sa at det så ut som det var en jente. Han påstod dessuten at han er litt intuitiv på sånt. Jeg har en jentefølelse selv, og under siste UL fikk mannen min det også. Men jeg kan absolutt ta feil, og dessuten vet jeg jo ikke hvordan en guttefølelse er ennå!

Hadde du en jentefølelse med Adriana?

Det første året vi bodde her så fulgte vi med på American Idol, men jeg liker det dårlig, er jeg redd. Hvordan har det seg at du kan se det, om det er den nye sesongen?

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Sowwy- ble visst anonymt. Gammel vane etc.. *kremt*

Skrevet

Halloi!

Jeg tenkte at herregud, nå kommer faen meg anonym og blander seg inn her og..! "Ja det er det DU tror ja, Balooa!!"

Vi har en sånn kjempedish på taket, og engelske kanaler, tror American Idol er via ITV (fra England) men jeg er jaggø ikke helt sikker. Det er nok nyeste ja. Vi har også masse sånne "police videos" programmer der amerikansk politi følger etter fulle folk, biler som er stjelt osv, og det er alltid ALLTID "These guys are lucky to be aliiiiive!".

Jeg var helt sikker på at det var gutt jeg, helt til legen sa at det var jente, og jeg trodde det ikke engang, for jeg var heeelt sikker på at det var gutt.

Dere kaller knøtten for Lillebolla? Her var det Ickle one og Ickleist.

I dag skal vi handle inn litt mer hekkplanter.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Hekkplanter? Ooh- sexy! Thihi. Jeg har endelig fått plantet ut mine i dag, og det var jaggumeg på tide!

Jeg elsker ITV! De beste programmene er på den kanalen, men vi har den ikke her. Jeg misliker derimot sånne 'police video'-programmer, hovedsaklig fordi de er så like og fordi de er så bråkete. COPS blir jeg derimot aldri lei av. He he.

Interessant at dere sier lickle/lckle. Det var et søtt kallenavn. Jeg har bare hørt Amy Winehouse bruke 'lickle' i sangen 'I'm No Good'. "..Then you notice lickle carpet burns/My stomach drops and my gut churns..." Hvorfor sier mange briter 'lickle'? Jeg mistenker at det er av fonetiske grunner,- det er lettere å si det enn 'little', men jeg har også lest andre teorier om at det kan være pga. språklig innflytelse fra de mange jamaicanerne som bor i Storbrittania.

Vi kaller knøtten for Lillebolla, ja. Det har bare blitt sånn fordi vi tulla mye med at jeg hadde bolle i ovnen, tror jeg. Dessuten kler bulken det godt. Jeg uttaler det vanligvis med tynn L for max effekt. Jeg håper ingen jeg kjenner leser dette, for da vet de hvem jeg er med en gang. He he.

Har du smuglet med deg norsk tastatur til Syden? Du har så mange flere bokstaver i ordene dine nå.

Men nå må jeg slutte. -Må skrive masse frekke innlegg før anonymknappen forsvinner på mandag! :-)

Skrevet

Gudd dei!

Apropos lizm, nå står ITV4 på bakgrunnen...med..policecar action (britisk). De har sånne "remindere" hele tiden. "Whatever the situation, our trained police officers WILL get the criminals!" (Ha ha, må le, for akkurat i det jeg skreiv det så sa mannen på TV det samme) Det er forresten mange sånne programmer fra New Zealand og, der snakker de morsomt. I stedet for a sier de e, samme som i Australia. Æstreiliæ.

Bavian sier at "ickle is not a word, it's just the way you talk to kids".. Ble litt skuffa nå, han snakker sånn til meg og?!

Jeg har forandra tastaturet mitt bare.. *flaut*

I dag kommer det to briter, to spanjoler og en spanjol/tysker og vi skal grille, så jeg må nesten rive meg vekk fra dataen, the kitchen doesn't look out (den var dyp) og en gruppe på 5-6 veps har bestemt seg for å ta selvmord på gulvet inne på klesrommet, fram med støvsuger'n (skravleren Balooa) og generelt sett er ikke huset klart for besøk, og jeg har tre kvarter for vi skal møte dem klokka tolv på hagesenteret der de har alle wonder-buskene og trærne (de åpner faktisk hver dag).

Clatchoo!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Morrning!

Så det var 'ickle' du skrev- bare med stor I. Jeg trodde det sto lickle, bare stavet litt annerledes. Morsomt.

Hvordan klarte du å forandre tastaturet ditt? Jeg har heller ikke æ, ø, og å, og det hadde vært deilig å slutte å klippe og lime.

Jeg håper grillingen gikk fint, og at dere har/hadde det hyggelig. Jeg skal tenne seks lys for vepsene.

Skrevet

BM, ikke gråt, de har det fint i støvsugerposen nå.

De må ha vært medlem av en slags sekt. Jeg la ikke merke til om alle hadde nye joggesko f.eks, men alle lå på et område ikke større enn 15x15 cm.

Særriøst, sitter du og klipper og limer hele tiden??! Hvis dette ikke er en sen aprilspøk (for det gjelder kun 1 april, ikke hele måneden, skal vite) så skal jeg svare så godt jeg kan:

Gå in på Start, og Control panel. Der har du noe som ser ut som en globus, og heter Regional (??) and language configurations (noe i den dur). Der kan du velge norsk (bokmål). Det er mulig at du også må velge det nede i høyre hjørne og, slik at det står NO.

Da blir den ved siden av p til en å, og de to under til ø og æ.

Hvs du bare kødda med meg sier det litt om:

a) Hvor naiv jeg er

B) Hvor snill jeg er

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Stakkar Bærkorg. De er nok i det store vepsebolet i himmelen nå, og der sirkler de rundt verdens største glass med cola.

Jeg tenkte faktisk også på om de kanskje var medlem av en lokal sekt. Lå de alle med små tepper over hodet, eller var det tomme mugger med Cool Aid ved siden av dem?

Ja,- jeg klipper og limer alle de norske bokstavene inn i hvert innlegg jeg skriver. Du er nok snill, men ikke spesielt naiv. Grunnen er at jeg er en raring, samt at jeg er ekstremt opptatt av at språket mitt skal være ekspressivt og funksjonelt. Dessuten vil jeg gjerne at jeg skriver staves riktig, selv om resultatet kanskje ikke allltid reflekterer det. Dette utsagnet inneholder selvsagt ikke en innbakt kritikk av deg siden du lenge skrev uten de norske bokstavene, for jeg antar at du er langt mindre forknytt og sær enn jeg er, noe fraværet av de norske bokstavene i innleggene dine beviste. He he. Jeg skal prøve det du sier om endring av innstillinger. -Håper det funker, for det hadde gjort skriving på norsk endel kjappere og enklere for meg.

Hvordan gikk grillingen? Hva lagde dere?

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

"Dessuten vil jeg gjerne at jeg skriver staves riktig, selv om resultatet kanskje ikke allltid reflekterer det." 'Dessuten vil jeg at DET ..' osv. Aaargh! Det er lillebollas skyld! He he.

Skrevet

Hei igjen! Nå sitter jeg her med en baby FULL av grønnsaker og eplekompott på klær, hud og over hele stolen hun sitter i.

Si ifra om det ikke funker for jeg kan nok hjelpe.

Jeg er ganske sær selv, dog det virker nok ikke sånn fordi norsken min er så elendig etter mange år i Syden. Men jeg er en sånn som aldri kunne skrevet navn med liten forbokstav, d i stedet for det, noe som betyr at jeg ofte sender SMS som går over to meldinger i stedet for en.

Vi grilla:

Hamburgere

Grillspyd med sjampinjonger og tre forskjellige paprikaer

Kyllingvinger og lår

Og med bakte poteter og salat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...