Gå til innhold

Hvor mye har dere tatt på i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll i dag. Har gått opp 12 kg i dette svangerskapet. Har vann i kroppen på nivå 2. Føler meg diger, og er redd jeg må slite med vekten etter fødtselen. Jeg går nå i uke 29. Lurer på hvordan det går med dere andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 10 til å begynne å har gått opp 3 av de nå......

så klager ikke.....:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned syv i starten, men har vel tatt dem igjen nå snart tenker jeg. Blir trimming til sommeren for regner med det kommer en god del nå de siste 11 ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, gode 14kg her, og det ser ut til å bli flere... Puh, skal slite med å få de av igjen. Godt jeg liker løping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist kontroll 25+5 så hadde jeg lagt på meg 12 kilo. Er nå 28+2 og har vel slutta å gå på min egen vekt. *ler* Var i utgangspunktet 60 kilo, men har hatt en så utrolig appetitt, og heller ikke vært dårlig en eneste gang hele svangerskapet. Kansje jeg kan legge med mine 160cm i høyde om det skulle si noe. Men jeg trives som bare det...typen har vel bare sagt.....liker frodige damer med former *stolt* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stakkars min kropp..... den har gått opp 16 kilo. jeg spiser sunt å har kuttet ut brus og godterier tom...... har 3 mnd igjen, håper jeg ikke går opp mer nå. gikk opp 12 kilo bare de første 3 mnd. håper det bare er vann! de er bare ett år siden forrige fødsel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste deg med at jeg har gått opp 15 kg til nå (uke 30). Det aller meste kom før uke 14 fordi jeg spiste masse (men sunt) for å stogge kvalmen. Jeg veide ikke så mye fra før (61 kg/174 cm), så jeg føler meg ikke diger bare mye kraftigere enn før. Håper jeg ikke legger på meg altfor mye de siste ukene, men det spørs. "Alle" sier at man blir kvitt mange av kiloene etter fødselen, så vi får sette vår lit til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått opp 5 kilo og er i uke 29, så er ganske stolt.. positive er at jeg har fått dilla på bare sunne ting!!! hvorfor jeg er stolt er, det første sv.skapet mitt gikk jeg opp 30 kilo,... Jeg trives veldig nå med dette sv.skapet, og det hjelper vel litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 11 kg og er i uke 29 nå! Men når man i utgangspunktet var 58 kg og 158 cm på strømpelesten så føler jeg meg ganske stor! Jeg har ikke spist unormalt mye, men heller ikke tenkt på sunt/ikke sunt! Så jeg er vel fornøyd med det! Men det skal sies at det er tungt, og jeg gleder meg ikke til resten av ukene med kiloøkning:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e i uke 28 og har gått opp 5 kilo. Fornøyd med det, mindre fornøyd med at æ har fått påvist nedsatt glukosetoleranse på glukosebelastningstest idag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 2 kg - men gikk ned mellom 10-15 kg grunnet ekstrem svangerskapskvalme ( som vedvarer :-( ).

Dette er svangerskap nr 3 og jeg har tidl gått opp mellom 8-12 kg.

Jeg er mye større i utg.pkt denne gangen enn ved de 2 første. Etter førstemann gikk jeg ned igjen nesten til utg.pkt før graviditet - mens etter nr 2 satt kiloene som fjell....

Har fått stooor mage som jeg er veldig stolt av! Ved de forrige graviditetene mine la kiloene seg over hele kroppen.

 

Er i uke 30 i morgen - og ser at vi nærmer oss termin - jippi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 til helga, opp ca 15 kg her også.. gurimalla, for lille meg (163 cm høy), veldig rart å veie over 80 kg. Og enda har jeg 10- 12 uker igjen. Vekt er jo så individuelt, jeg har venninner over 80 kg jeg altså, som trives godt med sine kg, men jeg må innrømme at jeg ikke trives med "overvekten". Først og fremst for at alt blir så mye tyngre! Er min første graviditet, men det aller viktigste nå er at det går bra med min lille baby gutt/ jente inni magen. Så får kg være kg når fødselen er over. Jeg også prøver å stole på de som sier kg raser av i mnd etterpå. Er også innstilt på å trimme de av meg, en vil jo gjerne føle seg litt fresh igjen etter de laange svangerskapsmnd..:) Lykke til de siste ukene jenter, prøv å fokuser på babyen og fødselen nå, og ikke disse kg.. kos dere og slapp av! La oss håpe våren og sola titter frem snart, så vi kan få litt energi fra den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 29 og har gått opp 6,5 kilo. Jeg gikk ned den første tiden, men nå ser det ut til å gå rette veien. Matlysten er som den alltid har vært, ingen forandring der. Prøver å bli flinkere til å småspise ulike frukter og grønnsaker =) Har også kjøpt grønnsaksjuice fra helios som jeg kan anbefale. Sunt og godt!! Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart uke 33 og ca 10 kg+

 

Gikk opp mer med førstemann, så er ganske fornøyd :o) Har ikke hatt kvalme eller vært uvell, og har hatt vanlig apetitt. Spiser stort sett sunt og lite snop - men kiloene renner på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veide 98,2 når jeg ble gravid. kasta opp til de grader fra uke 11 og opp til for ca 2 mndr siden og gikk ned over 8 kg.. så gav kvalmen seg og jeg veier nå 97,2.. bare 1 kg unna startvekta, men JM sier jo at barnet tar det den trenger, så jeg uroer meg ikke... det eneste er at den siste uka så har kvalmen kommet tilbake, pyton.... :0)

 

 

så alt i alt så ligger jeg på -1 kg. men har 2 mndr igjen å legge på meg, hehe.. UL-termin 1.juni. menstermin 22.mai....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 + 4 i dag og var på kontroll på mandag. Vekta viste da at jeg har gått opp 9 kg hittil, hvilket var en gledelig overrakelse både for meg og legen. Legen min har vært helt sikker på at jeg sku tippe over 10 kg ganske fort, for jeg la på meg ca 5 kg nesten umiddelbart etter at jeg testet positivt. Men så stabiliserte vekta seg og etter 1.trimester har jeg bare gått opp 4 kg =) Jeg synes det var veldig moro at jeg har gått opp mindre enn hva legen min regnet med (ene og alene fordi han mener jeg er ei stor jente... *grrr*). Ved denne kontrollen var han så positiv og gledelig overrasket at de tvar en fryd å kunne fortelle han alt sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 55 før jeg ble gravid. Fikk beskjed om å ikke være redd legge på meg. Det var jeg ikke heller. For sånn jeg ser på det, vil jeg heller går opp 10 kg mer enn nødvendig enn å veie 5 kg for lite og det skal gå ut over babyen. Dette er sikkert noe jeg angrer på når kiloene skal av. Men sånn er det bare. Noe må man oftre. Jeg har lagt på meg 17 kg og er nå i uke 30. Trur ikke vi skal være redd for det jeg jenter. Jeg tenker hverfall veldig lite på vekta siden det er andre tanker som erstattet de tankene. Nå skal jeg bli mamma til ei nydlig lita prinsesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Veide meg i dag når jeg er 29+1 og har gått opp 4,5 kg.

Er stor i utgangspunktet så ganske fornøyd med det, MEN jeg har slitt veldig med å få i meg mat også så er kanskje ikke rart at det ikke er mere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29 nå. Gått opp ca 12kg... De 10 første kg gikk jeg opp de første tre mnd.

 

Forrige svangerskap gikk jeg opp 27kg....tror jeg skal klare meg langt unna det nå...jippi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 32 uker og har lagt på meg 13-14 kg. Er egentlig ganske fornøyd med det for sist sv.skap la jeg på meg 32kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...