Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor i hurum er det folk her bor forresten, var det bare meg fra sætre?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til stor fikk liten 23.08.06 og dere andre

Vi falt av nettet litt vi.. :-) Vi har vært syke alle mann i huset her men er friske igjen nå.

Jeg har datteren min hjemme. Prøvde barnehage, men det var mange praktiske årsaker som jeg ikke vil gå inn på her på forumet som gjorde at jeg valgte å gå med henne hjemme.

Vi havnet på Hurum fordi jeg hadde familie som hadde flyttet ut hit. En bror og hans familie bodde her fra før, moren min kjøpte hus ved siden av ham. Hun ville egentlig ikke ut her, men det var omstendigheter som gjorde at det var praktisk å bo vedsiden av broren min. Da hennes livssitusjon endret seg (like etter huskjøpet her ute) hvor hun ikke behøvde å bo her ute allikevel, fikk hun ikke solgt huset her ute igjen. Hun fikk solgt huset i Oslo i stedet og flyttet hit. Der stod vi, min mann og jeg, skulle ha barn, bodde i en uegnet leilighet i Oslo, og jeg ville bli igjen "alene" i Oslo fordi mannen min jobbet fra søndag kveld til fredag kveld hver uke. Dermed så vi oss nødt til å flytte ut hit vi også, så jeg hadde noen i nærheten. Vi bodde på Storsand det første året, men heldigvis fikk vi leid oss et hus i Sætre i fjor høst og trivselen sted noe. Jeg ser noen fordeler ved å bo her ute men jeg synes det er alt for usentralt og har lite å by på rent kulturelt og underholdningsmessig, for ikke å glemme skikkelige butikker etc. Men vi har da tilpasset oss mye, men vi kommer ikke til å bli uansett. En eller annen gang (om noen få år) kommer vi til å havne i hjembyen til min mann i Østfold.

Jeg ser at flere har slengt seg på tråden vi har satt i gang, det er veldig bra. Men jeg får inntrykket av at alle jobber eller skal straks tilbake i jobb? Det er ikke sånn med meg. Jeg er tilgjengelig stort sett alle dager i uken (om vi ikke er syke da :-)...). Men det hadde vært fint om barna kunne treffes også, når vi en gang får til et treff.

Skrevet

har svart på pm´en din monshimon, gutten min er like gammel som jenta di, hadde vært morro med et treff engang:) han går heller ikke i bhg så han ønsker seg flere lekekamerater;)

Ellers så er jeg enig i det du sier om at sætre kanskje ikke har så mye å by på underholdningsmessig;) Vi har svigerfamilien min i bærum vi da, så vi er ofte innover mot oslo, så gror ikke helt fast her inne;) Vi bodde i oslo før, så overgangen ble jo ganske stor sånn med en gang, men jeg vil ikke at barna skal vokse opp i oslo, og det var lang reisevei for mannen min og. Han jobber i røyken, så sånnsett så er det kjempefint å bo i sætre:)

Skrevet

Da har du en PM Schnuppa 83.

Til dere som kan treffes i ukedagene, kan jeg godt ta en kaffetur til Sætre til uken.

Siden vi alle har vært syke her hos oss har jeg en del ting å ta tak i igjen og må bruke helgen på å komme ajour.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...