Gjest Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Da lager jeg en egen Hurum-tråd jeg Er så fornøyd med at jeg fant noen som bor på Hurum her inne! Jeg har bodd i Oslo i hele mitt liv, men har odel på en gård på Klokkarstua. Har vært der mye i oppveksten, men har liksom aldri blitt kjent med noen på min alder. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve å bosette meg der, og har endelig fått samboeren på gli Vi aner oss at det kommer til å bli en stor overgang, men vi fant ut at vi må teste det før mini skal begynne på skolen. Det varierer veldig hvor ofte jeg er der ute, men nå som vi går mot lysere tider kommer vi nok til å være der mer. Kanskje hver 14. dag og når sommeren kommer blir det nok mer. Møtes gjerne på Sætre en dag. Er ikke så kjent at jeg vet hvor stedet du nevnte er, men Sætre er jo ikke akkurat stort så jeg finner det vel
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Så bra! Er med på å treffes jeg også. Til sommeren kan vi jo også møtes på stranden kanskje. Da kan jo barna bli kjent også. Hvis det blir noe sommervær da!
monshimon Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Hei dere to! Da var vi i gang med egen tråd. Kjempebra! Jeg blir 33 år i juni, hvor gamle er dere andre? Datteren min er 18 mndr og er hjemme sammen meg meg. Mannen min jobber en hel del og har lange dager. Det hender også at han er bortreist i lange tider, så det hadde vært veldig koselig med litt kontakt i "nabolaget". Apropos kafeen jeg nevnte, Landkrabben, så ligger den i Sætre sentrum, hvitt murbygg med flatt tak like inntil rundkjøringen. Der har de god mat og kaffe. Jeg er nokså mye tid om dagen til en lunsj eller noe og kan møte på kort varsel som regel. Håper flere ser denne tråden og blir med i vår lille Hurumgruppe.
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Hei igjen! Jeg blir 32 år nå snart. Barna mine er 3,5 år og 1 år, begge jenter. Jeg begynner i jobb igjen om 14 dager og minstejenta begynner i barnehagen neste mandag. Men jeg har fri hver helg, da kunne vi jo ha møttes. Jobber du også monshimon? Kanskje vanskelig for deg i ukedagene også? Vet hvor Landkrabben er jeg
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Hei på dere! Jeg blir 32 til sommeren, og datteren min er 19 mnd. Bor som sagt i Oslo nå og har jobbet fullt (når vi ikke har vært syke...) siden september. Mini gikk først hos dagmamma men fikk plutselig barnehageplass i midten av februar. Både hun og vi synes det er kjempestas! Er nok lettest å treffes i en helg for min del da. Kom gjerne med et forslag, så kan jeg prøve å tilpasse det til en Hurum-tur. Ut fra forklaringen så vet jeg også hvor Landkrabben er Men litt andre spørsmål ang Hurum.... Er det mye småbarn i kommunen? Hvordan er det med barnehagedekning og hvordan er barnehagene?
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Hei "stor fikk liten"! Nå vet jeg jo ingenting om forholdene i Oslo da, men det er mange barn i bhg. Litt forskjellig fra bhg til bhg vil jeg tro. Men jeg er iallefall veldig fornøyd. I bhg der mine jenter går (yngste begynner på mandag) er det ca. 25-30 barn og der er mye ute av bhg og går turer. På sommerstid er de masse på stranden. Tar bare 5 min å gå. Det er full bhg dekning her men bhg der mine jenter går er det fult pr dags dato. Men mulihget for å få plass fra høsten av. Her hvor vi bor er det få barn på mine jenters sin alder, men jeg har venninder med barn og vitreffes ganske ofte. Ellers er det jo bare å avtale med noen foreldre og møtes et sted slik at barna kan ha glede av hverandre. Siden du har odel på en gård på Klokkarstua, kanskje vi har felles kjente da? Kjenner du noen andre fra Hurum, vi er jo like gamle. kan jeg spørre hvilken gård det er?
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Hei! Jeg sendte deg en pm med gårdsnavnet jeg. Jeg kjenner i grunnen ikke så mange på min alder på Hurum. Lekte med noen når jeg var liten, men holdt aldri kontakt videre. Kjenner en del av de som driver gårder på Hurum (men ingen av de er på min alder). Har du vokst opp på Kana? Kan jeg spørre om du jobber på Hurum eller om du har lang vei til jobb? Og hvilken bhg går barna dine i?
Gjest Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Hei Moshimon. Ikke meningen å holde deg utenfor ved å sende pm altså. Ville bare ikke legge ut privat info her. Hvordan havnet du på Hurum egentlig? Går barnet ditt i bhg?
snartmammatil4 Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 heisann! kan jeg blande meg inn i tråden deres kanskje, jeg bor også i hurum (sætre) har en gutt på snart 18 mnd og ei snuppe på snart 5 mnd:)
Nicita73 Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Ååå, nå får jeg virkelig hjemmelengsel. Jeg er født og oppvokst på Sætre. Nå bor jeg i Tønsberg med samboer og en gutt på 17mnd. Fint her, men ingenting er som "hjemme" Dere får kose dere med knallgod kaffe latte på Landkrabba:)
snartmammatil4 Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 vi er innflyttere på sætre, så kjenner ikke så mange enda, så hadde vært hyggelig å bli kjent med flere:)
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Hei! Hyggelig med flere på Hurumlandet
snartmammatil4 Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 ja, måtte jo blande meg når jeg så dere hadde en egen Hurum tråd;) Er det flere enn meg som er hjemmeværende,eller har alle begynt i jobb igjen?
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 Jeg er foreløpig hjemme, men går ut i jobb 14 april. Kjedelig altså, liker så godt å gå hjemme jeg! Skal forresten til Sætre i morgen for å klippe minste jenta. Har time kl. 10.45, kan godt møtes og ta en kaffe etterpå om du har tid og lyst...
snartmammatil4 Skrevet 3. april 2008 #18 Skrevet 3. april 2008 uff, er heldigvis lenge til jeg skal ut i jobb igjen, skjønner godt du syntes det er kjedelig, er jo så koselig å gå hjemme syntes jeg:) Har gjerne lyst på kaffe i morgen jeg, men veit ikke helt om jeg får til, søsken vogna er punktert, så er litt avhengig av at sambo begynner seint på jobb så han kan passe en av ungene, siden jeg ikke får transportert med meg begge 2 pga vogna;) skal spørre han åssen han jobber når han kommer hjem i kveld, så stikker jeg innom tråden her og sier ifra hvis det passer:)
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 3. april 2008 #19 Skrevet 3. april 2008 Hei schnuppa 83! Det er greit. Sjekker før jeg reiser i morgen også. Ja, jeg også liker så godt å gå hjemme, så blie en overgang og begynne i jobb igjen. Men men....
snartmammatil4 Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 hei igjen, sambo jobber tidlig i morra, så da får jeg ikke blitt med desverre:/ men blir veldig gjerne med en annen gang!
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 4. april 2008 #21 Skrevet 4. april 2008 God morgen! Det er helt i orden. Vi kan ta det igjen en annen gang;) Ha en fin dag!!
mamma til to=) Skrevet 4. april 2008 #22 Skrevet 4. april 2008 Vi har feriehus på kana, er der veldig ofte. =)
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 6. april 2008 #23 Skrevet 6. april 2008 mamsen 82; hvor på Kana da? Kjenner du noen herifra? Bare nysgjerrig jeg altså.
Gullemor Skrevet 6. april 2008 #24 Skrevet 6. april 2008 Jeg bor i Åros. Kan jeg være med på treff? ;o)
snartmammatil4 Skrevet 6. april 2008 #25 Skrevet 6. april 2008 ja Åros er jo rett rundt hjørnet, så det må vel gå bra;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå