Gå til innhold

uansvarlige dyreeiere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så irritert når det står i avisa at "kattunger/valper gies bort. Hvis ingen vil ha dem må de avlives!"

Hallo? Burde ikke eieren ha tenkt på dette før det ble satt valper/kattunger på dyret? Det finnes faktisk mange måter å hindre at dyret blir drektig (p-piller, sterilisering).

Virker som de synes det er enklere å bare ta livet av dyreungene!

Så skriver de annonsen som om det er andres feil om dyret blir avlivet, litt sånn "hvis ikke dere er greie nok til å forbarme dere over dyret, så dør dem og det er DIN feil!

Faen at ikke folk kan tenke litt før dem tar seg dyr: ønsker man ikke kattunger/valper, og ikke har råd til p-piller eller sterilisering, så IKKE TA DYR!

Har du ikke råd til å ta dyret med til dyrelege dersom det blir sykt, så IKKE TA DYR!

Har du ingen til å passe dyret i sommerferien og ikke kan ta det med på ferie? Så IKKE TA DYR!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det faktisk anbefalt å sette ett kull med kattunger på hunnkatter før de steriliseres da.

Skrevet

Hør her vennen.. P-Piller gir bivirkninger.. Mulig du gidder å løpe rundt etter katta di å tre kondomer på de dirty kattene som skal "banke"løs på katta di!! Jeg for min del har nok med å prøve å skille hvem av de 5 marsvinene som skal ha P-Piller.. nå er en av hannene døde pga ovedose. Noe som igjen beviser at P-Piller er farlige:-)

Skrevet

Pisspreik at det er anbefalt å sette et kull kattunger på pus før sterilisering! Det er en myte! Ring å spør en hvilken som helst dyrelege.

Mener du det er riktig å sette et kull med unger på katten og så avlive dem før du steriliserer katten? Hører du selv hvor dumt det er?

Skrevet

Marsvinenes Moralske Herre og Mester, hva?

Forøvrig klarer både bikkjer og katter å sette unger på seg helt sjøl, evt med hjelp av ei anna bikkje/katteskinn.

Skrevet

Oooo så sinna! Det er jo derfor de gir de bort da. Daaaahhhh

Skrevet

Om man gir ei katte p-piller så trenger ikke det å være sikkert...siden det er helt vanlig at katter kaster opp hårballer, dermed så kan p-pillen følge med på veien ut.

Skulle man ha tatt vare på ALLE kattungene som kom til verden så tørr jeg ikke tenke tanken på konsekvensene det fikk!!

Det er ikke for ingenting at mattilsynet avliver en god del katter og går ut å sier at folk må sterilisere kattene sine.

Å joda det å gi katten et kull før de steriliseres anbefales. Det reduserer sjansen for brystkreft. PUNKTUM

Skrevet

P-piller for katter er direkte kreftfremkallende. Valget står da teoretisk mellom å gi bort/avlive et par kull blinde, halvdaue kattunger(som forøvrig bare trenger et lite kakk i hue med en hammer) eller kreftinfisering av selve musefangeren...

Og ja, du kan bare ta det personlig, for det er din feil som ikke har bidratt til bedre forskning på prevensjon for katter!

Skrevet

Kan ikke tro at det fortsatt finnes folk som tror på det med å sette kull på katten! Dere tror vel på all slags kjerringråd også? Det er bare tull at katten MÅ få et kull før sterilisering!

Dessuten er det eiers ansvar å få gitt vekk kattene/valpene, så å skrive i avisa at de avlives om ingen vil ha dem er et tåpelig "pressmiddel", og sier alt om hvilken type lavpanna personer de er? Hva er vitsen med å skrive det? De fremstiller jo bare seg selv som uansvarlige bødler! Det hadde holdt lenge å skrive at de gies vekk.

Skrevet

P-piller KAN gi kreft til katter, som det KAN gi blodpropp hos mennesker. Hva så? Dyrelegen anbefaler det fortsatt fremfor å spy ut kattunger som man driver å avliver! Dessuten koster det rundt en 1000-lapp å sterilisere, den som ikke har råd til det burde ikke ta seg katt. Eller hund for den saks skyld.

Skrevet

Hva som er vitsen med å skrive det? Hva er vitsen med å ikke skrive det? Det er jo fakta. De hadde jo ikke skrevet at hvis ingen vil ha de så blir de avlivet, hvis de hadde tenkt å beholde de?

Er det blitt sånn at man skal la være å skrive ting som er sant i annonser også nå da? Hva godt fører det med seg? Masse feilinfo, det er flott!

Skrevet

Hva som om katten får kreft? det er jo ikke så nøye?!

Og hvorfor skal noen TA seg katter?

Skrevet

Så du tror folk opplyser om ALT i annonser?

Særlig "barnevogn selges. Mye brukt. Har vært mye dratt inn og ut av bil. Har for det meste stått ute i all slags vær. Hull i tøyet bak, under kalesjen.Selges for svinpris."

Går an å ikke skrive det som får en til å fremstå som helt idiot.....

Skrevet

Hæ?

Skjønner ikke hva du mener!

Skrevet

At det kommer uønsket unger fra dyr er ikke til å stoppe desverre, uansett hvor mange argumenter du kommer med.

Så da spørr jeg deg HI, hva mener du er rett å gjøre hvis man ikke blir kvitt de 6 kattungene man har i fanget sitt?

Skrevet

Om man er ærlig i en salgsannonse lønner det seg ja. De trenger jo ikke skrive at den selges for svinpris. Om det står "barnevogn selges. Mye brukt. Har vært mye dratt inn og ut av bil. Har for det meste stått ute i all slags vær. Hull i tøyet bak, under kalesjen" og prisen er 3000+, så kan man jo skylde seg selv om man er så dum og kjøper vogna for den prisen.

Samme med de kattene, man kan jo tenke seg selv hva som vil skje med kattene, om ingen vil ha de!

Forresten HI, er det bedre å gi bort kattene til de som bruker det som sangemat i stedet for å avlive de?

Skrevet

Mente at det ikke er noe som heter å ta seg katter. Det heter skaffe seg eller gå til anskaffelse av katt.

Skrevet

Hoho slangemat mente jeg selvfølgelig.

Skrevet

Nå er det vel litt lettere å holde kustus på bikkja enn det er på katta... da bikkja har noe som kalles løpetid, og utenom denne er det svært umulig for den å bli drektig...

Selv har jeg hatt 3 hunkatter som alle gikk på p-piller og "tilfeldigvis" endte opp fulle av kreft... I min verden er det en fulltreffer på 100%, altså p-piller =kreft!

Hva så? Jeg gidder ikke ha flere katter uansett!

Skrevet

Hele poenget er at eieren må ta ansvar FØR han sitter der med 6 kattunger han ikke vil ha!

Er helt enig med HI!

Skrevet

Og heller gi katten kreft i stedet for ett kull med kattunger før den steriliseres?

Og logikken er...?

Skrevet

Jeg mener en uansvarlig dyreeier lar dyret sitt lide, enten lide av sult, sykdom, bli forlatt ol.

Synes ikke de er uansvarlige om de avliver kattunger som egentlig ikke skulle ha kommet til verden. Det er værre om de tar med seg kattungene å kaster de ut av bilen sin på en vei eller legger de i en kurv på trappa til noen...DET er UANSVARLIG.

Skrevet

Men om man er så redd for at p-piller skal gi kreft, så er det jo bare å sterilisere!

Og det med at katter skal ha et kull unger først er bare tull, ring dyrelegen og spør om dere ikke tror meg.

Og ja, det jeg mener er at eier bør ta ansvar FØR dem sitter der med enda et kull kattunger.

Nabokattene våre yngler i ett, eieren gir bort de hun får gitt bort og drukner resten.

Hun synes det er så morsomt med kattunger i huset....

Kansje er det jeg som er rar når jeg lurer på hva som finnes oppi toppen på sånne som henne.....?

Skrevet

Hvorfor skal du gi den et kull før den steriliseres?

Skrevet

Naboen til mine foreldre gjør akkurat det samme som henne.

Ene katten har 3 ører og en annen katt har 5 føtter.

Dette er IKKE tull!!

Hadde du kommet til å gjort det samme? Tatt vare på 6 kattunger hvis ingen ville ha hatt de? Å hvis det kom et kull til og du fikk heller ikke gitt vekk noen av de 6 kattungene...hadde du beholdt de å?

Satt der med 13 katter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...