Gå til innhold

Hvem er en typisk populær dibber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke helt er sikker på definisjonene her... er en populær bruker en som er mye aktiv? som poster mange svar? eller får mange svar på trådene sine? en som er godt likt eller som skaper mye furore? en folk ser opp til eller liker å krangle med?

jeg har blant annet bidratt til at tillab fikk en tråd tilegnet seg selv - med mange svar (rundt 40 tror jeg), samme med mayaya. Men det er ikke dermed sagt at jeg ser på dem som dib-heltinner av den grunn, jeg kjenner mayaya godt fra andre kanaler enn dib, og tillab og jeg har en del internhumor her inne. Driver jeg og bygger oppunder en slags falsk heltestatus hos nevnte dibbere? Eller sitter jeg bare og grubler for mye for seint på kvelden her... har en sterk mistanke om at det siste er tilfellet :P

så får vi se da, om jeg imorgen finner denne tråden fullstendig ubesvart på side 42 eller om jeg er "poppis" uten å vite det? hoho :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tillab og makken og pila og dyppert (i hvert fall på kranlge)

Skrevet

Sikkert en bruker som poster mange tråder, får mange svar og "kjenner" mange her inne?

Skrevet

En "Typisk populær dibber" er vel ofte de som får mye respons og legger ut mange innlegg som er av mer privat karakter eller HELT utenom tema.

Eks:

-Du har PM

-De som legger ut en hjemmeside og får kjempe mye respons. Er de som legger ut hjemmesider som ikke får respons.

- de som får MANGE svar i bursdags og føde tråder.

-De som forteller at de spiser en stratos og får 20 svar.

-De som har et barn som har fått sin første tann og får MANGE svar.

-De som blir kalt snups, snuppa o.l.

Tja... Det jeg kom på i farten. Har hatt min glanstid selv her på DB og må si at det er litt deilig når det har lagt seg. Var veldig aktiv men mest med de jeg "kjente". Det var travelt nok å svare de som forventet svar. Nå svarer jeg de jeg vil og ser ikke på nick. Prøver og å gratulere alle med dagen o.l. Alle su\yns det er kjekt å bli gratulert med dagen og det tar 30 sekund å gjøre det.

Skrevet

er det egentlig et problem da? hvis ei jeg kjenner poster en skrytetråd er det kanskje mer naturlig å svare på den enn fra en jeg aldri har sett nicket til før...

Skrevet

En "populær" dibber, dersom jeg skal anta ut fra tråder om dette, er en som får mange svar på trivielle ting, en som har mange smtaler gående og gjerne mange "kjente" her inne.

Jeg har vært innom noen sånne tråder og hevdet at det faktisk ikke er slik at man bare svarer de "populære" men møter motbør.

Selv om man vil tro at dersom man skriver 1500 innlegg her inne (som jeg nærmer meg) så svarer man nok litt på det meste.

Jeg vil tro, uten å høres helt dust ut nå, at jeg er en som vil kunne defineres som en av disse populære brukerne.

Jeg har et kjent nick, både fordi jeg er meget aktiv her nå, var veldig aktiv på småtroll før, og i over 2 mnd lå øverst på mest aktive bruker listen også på BiM.

Altså "vet" folk hvem jeg er, ikke som person, men de har sett nicket.

Det er lettere å få svar da...

Skrevet

savner du ikke den såkalte klanen nd?

har aldri sett på dette som noe problem egentlig..... for meg handler det stort sett aldr om hvilket nick som spør eller forteller om noe.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det ene må utelukke det andre jeg? Men jeg kan av og til være en naiv idealist, det må innrømmes...

Jeg kaller noen her inne for "søta", "berta" osv. Fordi jeg kjenner opptil flere dibbere gjennom andre kanaler enn dib (msn, virkeligheten, fb osv). Jeg har laget tøysetråder for noen som har endt opp med haugevis av svar. Noen ganger er det med vilje faktisk (jeg og mayaya har lekt litt med dette blant annet) og det tror jeg ingen grier å feiltolke på noe vis. Jeg svarer oftere nick jeg "kjenner" på bl.a. skrytetråder enn de jeg ikke har sett før.

Men jeg prøver å svare uten å se på nick så ofte jeg kan når jeg ser det er tema og tråder jeg føler jeg har noe å bidra på. Hvis det er noe jeg interesserer meg for - eller et tema jeg føler jeg har noe å komme med - så gir jeg blanke i om det er kjentfolk eller "tuppegurijollebert" som har postet innlegget. I tilfeller der det ser ut til at vdkommende virkelig trenger respons men jeg selv ikke har svar, prøver jeg å hjelpe ved å dytte.

Skrevet

Savner mølje på msn:-) Men kan ikke si at jeg savner jaget på DB.

Syns det er deilig å sitte å svare uten at folk biter seg så mye merke i nicket. Men jeg bryr meg ikke om de som jabber mye seg i mellom, har jo vært der selv men det er fort gjort å gratulere et mer anonymt nick med dagen eller babyen.

Jeg har vel heller blitt av typen som ikke svarer de populære så mye, de får jo nok svar uansett:-)

Skrevet

I utgangspunktet burde det ikke være et problem..... men så har du de tilfellene hvor noen spør om noe (dvs 1 med kjent nick), svaret er enkelt ja eller nei..... 50 svar postes? Så spør en som ikke er så kjent om råd og ikke en kjeft svarer. Det er jo litt rart egentlig. Hva tenker den som poster ja for 50. gang liksom....

Skrevet

Du spør hvem som er en typisk populær dibber.

Jeg svarer hva jeg syns kjennetegner en typisk populær dibber. Ikke snakk om at det ene må utelukke det andre.

Skrevet

jeg er jo relativt ny her for mange, siden jeg skifta til dette nicket for noen mnd siden etter å ha hatt samme nick siden jeg starta for fire år siden.. de som har behov for å vite hvem jeg er, vet det. For resten er jeg bare selfangerkjerringa :) Og det er helt greit for meg. Noen ganger er jeg litt for mye på dib, andre ganger er jeg bortevekk i dagevis. Sånn går no dagan ;)

Skrevet

Hehehehe;-) Enig LOTP.

Fatter ikke de som gidder å svare som nummer 50 på om navnet Camilla er fint. Tviler på at HI Regner ut snittet på svara og bestemmer navnet ut fra det! *ler*

Skrevet

det tror jeg handler om spørsmålet og svareren like mye som posteren. Tror nok mange her inne har en lavere terskel for å svare på et ja/nei-spørsmål enn et som krever mer tankegang. If you see my point ;)

Skrevet

vi får prøve da. i morgen kveld så skriver tilab og jeg et innlegg vær som er helt likt, men jeg skriver under annet nick. så ser vi hvem som får mest oppmerksomhet

Skrevet

joda, men når du ligger på topp 10 lista så er ikke nicket ditt akkurat ukjent. Sånn blir det jo.

Skrevet

ja! gjør det, mortilgunnar! kan bli et interessant eksperiment :) Tror faktisk jeg skal gjøre det samme jeg... kanskje ikke om tillab og vær, da :P

Skrevet

Øy, leave me out of it:p

Neida, vi kan gjerne prøve det asså.

Men vi kan prøve noe annet også, forskjellige overskrifter, har minst like mye å si at den er fengende.

Skrevet

Jeg tror de fleste vet resultatet allerede:) Spm er om det er et problem eller ikke. Mest sansynlig ikke for andre enn de som opplever og aldri få svar.

Skrevet

jepp. gjør det. så kan vi forstette diskusjoene i morgen når vi har i hvert fall 2 undersjøkelser og "måle" med

Skrevet

hehehe... femti skravletråder med tillab og mayaya får meg kanskje på 10-på-topp-lista, men garanterer neppe at alle vet hvem jeg er ;)

husker forøvrig deg godt fra gammeltivarla, LOTP :) Men jeg svarer ikke oftere på dine innlegg av den grunn... hehe... jeg svarer som sagt når jeg føler tråden er interessant eller jeg har noe å bidra med. Sistnevnte faktor gjør seg faktisk mest gjeldende i tilfeller der jeg ikke vet hvem nicket er.

Skrevet

jeg har mange ganger opplevd å sitte igjen med svarløse tråder jeg. Det hjelper visst ikke å være på topp-lista hva postede innlegg angår hvis man er selfangerkjerring... *late som jeg er snurt*

:)

Skrevet

En populær (positiv) er en som er positiv og støttende, svarer saklig og sender ut gode vibber.

(For å ta et eksempel de fleste kjenner så syntes jeg NL er ei slik dame, hun er saklig og kos og ingen kommer på kant med henne).

Den populære positive kan også være en med humor som fyrer opp stemningen litt. (mange av dere her).

På den negative måten er det vel slik som f.eks Ypperten.. Har ikke lest så mye av det vedkommende har skrevet, men jeg leser jo stadig yppertes slik og ypperten sånn og moderator som kjefter og smeller og sletter det vedkommende har skrevet.. Virker noen ganger til at ypperten skal ta alle før de tar h*n. Og er litt "tøff". Men det blir å angå mange.

Noen er jo også populære hakkekyllinger, Mamma 25 f.eks.

Jeg vet ikke hvorfor, men i alle årene hun har vært her har hun fått en del unødvendig pepper. Jeg vet ikke hvorfor, men noen klarer bare ikke la være å være stygge med henne.

Jeg tror også at noen legger man merke til på ett eller annet tidspunkt, gjerne pga. et bestemt innlegg. Og man blir å skrive litt ang det og oppfølging og siden litt svada frem og tilbake. Kanskje man også skriver/snakkes/treffes utenfor dib, og da blir det at man kan fjolle litt og ha lengre usaklige samtaler på dib når man kjeder seg.

I for i fjor var vi en 4-5-6 faste som var oppe natterstid pga. bosted, jobb og andre ting og når man er få blir man litt bedre "kjent" og blir å skravle litt mer med hverandre ellers også.

Skrevet

Jeg er kjempepopulær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...