Gå til innhold

Svigermor mener at......

Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi ikke trenger søskenvogn til snuppa, og mini i magen. Jeg mener motsatt! (gravid hormonene mine gjør at jeg er litt lei av gnålingen om at vi ikke trenger søskenvogn HVER gang tema blir tatt opp...)

Det vil være 18 mnd mellom barna..

Hva mener dere med litt erfaring? Nødvendig å bruke penger på, eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare et barn, men ja- det vil jeg tro er veldig bra å ha! Skal nr 1 på 1,5 år bare gå da, liksom??

Skrevet

Svigermoren min sier det samme.

Hun trengte det aaaaaaaldri.

Whatever...

Skrevet

har 16 mnd mellom mine 2 å har hatt stor bruk for vogna! Største går masse MEN når det virkelig gjelder vil hun opp i vogna.

Skrevet

Hvis du bruker mye vogn vil jeg anbefale søskenvogn!!! En på 18 mnd klarer ikke gå så mye, og alternativene blir jo bæremeis el. tungt det og. Er jo ikke så ofte man er to ute og triller...

Skrevet

hadde nok kjøpt det ja, uten tvil. du kan jo se det litt an, men er snuppa glad i å sitte i vogn hadde jeg kjøpt med det samme. er hun ikke det nå, kan det være hun pluttselig finner det veldig interessant når mini kommer;)

Skrevet

Med mindre dere nesten aldri er ute å går så ville jeg definitivt hatt en søskenvogn. en 1,5 åring er ikke så flink å gå normalt sett og skal gjerne sove litt selv i vogn innimellom.

Skrevet

Definitivt smart med søskenvogn ja... 18 mnd er jo bare liten baby, nesten da! Kan jo ikke gå overalt selv...? Hvor skal h*n sove??

Skrevet

Min 18 måneder gamle bruker fortsatt vogn og kommer til å gjøre det en stund ennå. Mener hun at du skal trille 2 vogner eller bære eldstemann? Hehe, hvorfor har hun et problem med at dere kjøper søskenvogn? Jaja. Får gjøre det uten å involvere henne da hvertfall:)

Skrevet

Kommer den største til å være mye hjemme el i barnehage hver dag?

hadde jeg ikke hatt full plass til den største hadde jeg nok valgt søskenvogn,ellers kjøpte jeg bare et søskenbrett som jeg skrev i det andre innlegget.

Eller hva med Phil & Teds vogn med søskensete?

Skrevet

Ca. 20 måneder mellom mine. Brukte vel søskenvogna max 5 ganger. Har stått i boden i nesten 2 år. På tide med annonse på finn ja....

Skrevet

Med 18 mnd mellom ungene så er det klart du trenger søskenvogn. De skal da fraktes fra sted til sted begge to, og gjerne sove i vogna også?

Greit at du kan ha en unge i bæresele, men det løser fortstat ikke problemet med dupp i vogn..

Skrevet

spørs litt hvor du bor og hvor mye du triller osv det da. Skal begge være hjemme med deg, er en i barnehage hele dagen osv... Jeg ville hatt med den aldersforskjellen, eller iallefall kjøpt søskenbrett da.

Skrevet

Drit nå i svigermor da... er ikke hun som skal slepe rundt på en ettåring som er kjeeeeempesliten i bena. Gå for søskenvogn - tror det er lurt jeg :0) Du kan jo få en grei en til 1 500,- så det er jo ikke akkurat en kjempeutgift heller, dersom det skal være en "ekstravogn".

Skrevet

Mitt beste råd er å avvente og sjå an behovet når mini er fødd. Tvillingvogna treng du ikkje med ein gong uansett, og er ganske lett å få tak i dersom du har behov.

Eg har to år mellom mine to siste, og fann ut at eg ikkje hadde behov, toåringen vil helst gå.

Skrevet

Vil tro du trenger det.

Jeg har 2 år mellom mine og trengte det ikke :-)

Skrevet

Brukte tvillingvogn til mine (18 mnd mellom) i rundt 1 år. Hadde veldig god bruk for den!

Skrevet

Kjøp søskenvogn, du, hvis dere selv mener at dere trenger det. Har din svigermor egentlig noe med det? Det er da vel ikke hun som skal bruke den, eller?

Skrevet

Unnskyld meg men.. -drit i svigermor, dette er det du som bestemmer!

Hvis du vil høre min mening så synes jeg det høres fornuftig ut med søskenvogn.

Skrevet

Takk!

Trodde det bare var jeg som tenkte helt feil her ett øyeblikk..

Nettopp det jeg mener også Dulosten™ & Soff : Hvor i all verden skal Thea sove/hvile hvis vi foreksempel er på langtur, ferier osv hvis vi ikke har søskenvogn.

Svigermor sier at hun bare kan ha sånn sete oppå vogna.. Ja for DER er det jo sikkert dødsgodt for ei på 18 mnd å sitte/sove... ;P

Skrevet

Om det hadde vært meg hadde jeg kjøpt søskenvogn ja! Kan ikke forvente at en på 18 mnd skal gå veldig langt om en skal gå på tur eller på butikken. Kjøp du!

Hvordan står det til? Vet ikke helt om du husker meg men vi har vært på iallefall to treff sammen... Hyggelig med en baby til da, vet du hva det blir denne gangen?

Lykke til iallefall;)

Skrevet

Selvfølgelig trenger du det! Noen unger er jo 1,5 år når de begynner å gå til og med, og man vet jo aldri.

Jeg har Carena søskenvogn til mine, og jeg har 3 år (!!) mellom dem. En på 6 mndr og en på 3,5 år. Hvis jeg skal ha med meg begge på tur og jeg skal få trimmet rompeballene litt samtidig, så må vi gå langt, og 3,5-åringen kan ikke gå så langt og så fort!

Kjøpte vognen brukt på Finn. Veldig greit!

Skrevet

Klart hun ikke bestemmer. Men hormonell som jeg er så blir jeg nå litt lei av dette maset hennes da ;)

Tenkte å høre med dere som hadde erfaring med to tette. Er jo en investering, og på det området har jeg bare mine egne tanker om hva jeg TROR vi trenger til nestemann kommer..

PS: hun vil ikke ha fulltidsplass i bhg nei..

Skrevet

Du trenger helt sikkert søskenvogn! 1,5 år er jo ikke så gammelt, og trenger nok å kunne sitte i vogn ganske lenge enda. I tillegg er det greit å ha vogn rett og slett for å ha litt kontroll på eldstemann, ikke barebare med en i vogn og en løpende rundt overalt.

Vi har 2 år mellom barna og har brukte vår veldig mye fram til eldste ble 2,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...