Gå til innhold

(inspirert) Har dere sølvtøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å ha sølvbestikk, av den enkle grunn at jeg er så lat at jeg aldri gidder å pusse jævelskapen! Ting som ikke går inn i oppvaskmaskinen, vil jeg helst ikke ha i hus.

Det blir jo selvsagt en annen ting hvis man arver sølvtøy, da. Men i utgangspunktet ville jeg nok heller brukt pengene på andre ting. Men det er utrolig fint, det skal jeg innrømme! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verry enig!!

Ba spesielt om å IKKE få sølvtøy til dåpen til ungene!!!!!! Tull og forbandet tøv.....

Men synes ikke det er så fint jeg da.... :P

Skrevet

Har sølvtøy for det har jeg arvet hjemmefra. Men det blir ikke mye brukt. Er så mye enklere å bruke stålbestikket som også er veldig fint. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med sølvtøyet, har jo arvet det da. Fikk brukt det i jula, det er vel da det blir brukt fremover tenker jeg.

Skrevet

Det har jeg..

Fikk det av alle tantene og onklene mine da jeg ble konfimert.. Utrolig kjip gave å få når man er 15år..

Skrevet

Har noe arvet og fått som ligger et eller annet sted, men bruker det aldri. Synes for min del også at pent stålbestikk er mye finere.

Skrevet

Jeg har, men eneste jeg bruker er kakespadene.

Men synes jo det er en grei ting å ha liggende da.

Er verdt en del også jævelskapet...

(fikk det ferdig pussa og pakket i vakum så jeg slipper å pusse!)

Skrevet

Du kan gjerne vaske sølvtøy i oppvaskmaskinen, altså!

Skrevet

jepp har sølvtøy og bruker det til alle anledninger det passer til. Pusser det ikke ofte da jeg har spesialposer til sølvtøy. Vaske opp er jo ikke et problem egentlig.

Skrevet

Neeisj... TL har noen skjeer hun får til bursdag og jul fra oldemor og oldefar... De brukes ikke heller da,ligger i skuffa og gjemmes til hun blir stor :P

Skrevet

Nei.

Jeg bruker det jo aldri og har aldri hatt sansen for slikt.

Skrevet

Jeg har sølvskjeer, fikk de av besteforeldrene mine, en til hver bursdag( i tillegg til leker ol) da jeg var liten. Kjekt å ha. En tante av meg skulle starte å samle mer til meg, fikk en kniv, og det er det:)

Skrevet

Jepp, bruker det ganske ofte, men liker ståltøyet mitt enda bedre nå om dagen.

Skrevet

Jupp, og synes det er nyyydelig! Har til 8 nå, men vil gjerne ha til 12 :)

Ønsket oss sølvbestikk til dåpen til tuppa, så hun er på god vei hun også..

Om man oppbevarer det vakumpakket trenger det ikke å pusses noe særlig, og det kan vaskes i maskin!

Sølvet brukes til fine middager, jul og nyttår for eks.

Stålbestikk er fint det også, men mer hverdags i mine øyne.

Skrevet

Har ei teskje jeg fikk til konfirmasjonen min en gang i tiden! Første og eneste!.. ligger og støver ned og ser ikke ut.

Skrevet

Jeg har en del, og bruker det på søndagene eller når jeg har besøk.

Jeg elsker å dekke bordet fint og ha gjester.Elsker sølvbestikk, men har både 90 og 60 grams.

Skrevet

Nope, men kommer til å arve komplett bestikk for 18 personer. Tør ikke tenke på verdien, var dyrt nok når det ble kjøpt for 20 år siden, tror mamma betalte godt over 40 store for det. :-p

Skrevet

NEI! ;o)

Har Ikea samlingen min da :o)

Skrevet

Ja det har vi.

Syns det er fint og koselig å pynte med i høytidene, bursdager og når man har middagsgjester.

Har spart i mange år fra jeg var ung og ønsket enda mere når vi giftet oss.

Skrevet

Ja, og bruker det i spesielle anledninger.

Elsker å pynte med det i høytider o.l. Gir meg en god følelse, når jeg kan dekke med pent servise og sølvtøyet.

Har arvet mitt da... Av mamma, pluss har fått en del av oldemor og svigermor.

Skrevet

12 kakeskjeer har jeg...

Ble ikke veødog glad for det da jeg fikk det, men nå setter jeg pris på det, og kommer nok til å ønkse oss sølvbestikk når vi en gang gifter oss:)

Skrevet

Vi samler på sølvbestikk både til oss og ungene. Til oss har vi den serien som heter Elisabeth. Til mini er vi begynt å samle serien Mærtha, til tuppa har jeg vurdert serien Prinsesse, men må dra å se på den først=)

Vi bruker sølvbestikk til jul og slike anledninger vi=)

Skrevet

Ja, det fikk vi til bryllupet vårt :o)

Lillegutt har også noe.

Syns det er koselig å bruke til pent pyntede bord som i jula, påsken og bursdager.

Skrevet

Vi fikk av mine foreldre til bryllupet vaart. Fikk til 12 peroner pluss kakespade av lillesoester.

Hiver det i oppvaskmaskinen :)

Skrevet

Ja, ok, jeg trodde du spurte om hvem som har syltetøy jeg da... Og joda, det har vi, nypesyltetøy:)

Også har vi 14 sølv t-skjeer og en sølv syltetøyskje:) Gutta har hhv 6, 6 og 2 skjeer hver.- Tenkte de skulle ha 6 hver, samt ei syltetøyskje, så har de likt.

Ellers vil mor helst ha hardangerbestikk:) Eller vil ha og vil ha, vi har så vi greier oss:)

Skrevet

Sølvtøy kan vaskes i oppvaskemaskin. Bare ikke sett det sammen med annet bestikk. Har vasket mitt i oppvaskemaskin hver gang det har blitt brukt. Har ikke komplett ennå da men får håpe jeg får en del til vi gifter oss til sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...