Gå til innhold

er far barnevakt for egne unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa'n her i huset er ikke noen dårligere omsorgsperson enn meg, men det hender allikevel jeg refererer til ham som barnevakt når han er hjemme med ungene, og det er fordi at når han passer på ungene er det KUN det han gjør. Det vil si at han vasker ikke klær, han rydder ikke, han passer "bare" på ungene (menn kan som kjent ikke gjøre flere ting på en gang...). Når jeg er hjemme derimot, må jeg se etter ungene + at jeg må gjøre alt det andre. Ergo; barnevakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er mer et uttrykk. Hender jeg sier at pappa'n passer ungen, når folk spør, men mener det jo ikke sånn. Pappa'n er jo hjemme med barnet med lik linje som meg. Men er bare et uttrykk jeg bruker av og til.Hender han bruker det om meg også. Når folk spør hvor jeg er, så kan han si at jeg passer lillegutt. Så er nok mer et uttrykk vi bruker, uten og tenke over meningen.

Skrevet

Jo, det MÅ jeg. Nå vet ikke jeg hvordan ting fungerer hjemme hos deg, men hos meg vasker ikke klær seg selv. Ikke huset heller.

Skrevet

Jeg bruker aldri begrepet barnevakt. Men jeg sier gjerne at pappan passer ungene - og jeg passer da visselig ungene selv også. Vi legger tydeligvis forskjellige ting i begrepene, for når jeg sier "passer ungene" er meningen "passer på ungene". ...og med alle tre i huset samtidig må man virkelig bruke tida til å passe dem.

Sier også at pappan hjelper til hjemme, uten at det gjør meg til en 50-talls husmor. Forøvrig kan jeg gjerne selv si at jeg ikke kan være med på noe en kveld, dersom noen spør, fordi jeg må hjelpe til hjemme/ hjelpe pappan å legge ungene.

Og synes heller ikke begrepet "vi er gravid!" er så galt som mange inne på bim ville ha det til.

Slakt meg gjerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...