Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Ser at mange småbarns mødre drar ut på byen så tidlig... Noe som irriterer meg grønt. Hva er det som frister så jævlig med den dærre alkoholen som får mødre til å dra fra ungen som så vidt har kommet til verden? Ser noen dra på byen helt ned til et par uker etter fødsel. Da snakker jeg ikkeom å dra på bursdag o.l men å dra på fest for å drikke. Hvor er ansvarsbevistheten liksom.. Man kan iallefall vente til ungen er 4-5 mnd. Synes at når man har fått barn er det de man skal prioritere ikke seg selv. Ja greit at man skal få litt tid for seg selv men det går an å vente til ungen blir litt eldre.
mamma'n til knerten Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Ja, er mange som drar på byen tidlig. Jeg skjønner heller ikke hva som lokker, men det må da være opp til hver enkelt. Du skriver greit at man skal få tid for seg selv men det går an å vente til ungen blir litt eldre. Jeg hadde seriøst blitt gal om jeg måtte sittet hjemme hver kveld frem til jenta mi var 4-5 mnd. Jeg drar ikke på byen og drikker, men har truffet jentene og spist middag. Pappaen er jo hjemme og tar seg av vesla, tror ingen har vondt av det.
Labambie Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er faktisk veldig enig med HI her.. Har også sett flere levende eksempler på dette,og synes det faktisk er litt trist. Men som noen sa over her,det er opp til hver enkelt.. Jeg for min egen del,føler at jeg har festet fra meg før jeg fikk barn. Trodde vel det var ganske vanlig.. Nå er ikke vesla mi mer enn 10 uker,men allerede nå trives jeg mer hjemme med mann og barn enn ute på fylla.. Ville hatt store problemer med å hatt barnevakt til henne enda,hadde ikke klart å nyte det uansett..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Ja å dra å besøke venner, dra på butikken eller spise ut er jo ikke det samma, men jeg snakker om å dra på fest. Drikke alkohol(mer en en øl) Det var jo ikke snakk om å sitte hjemme i 5 måneder:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 hehe, jaja vi har vel alle forskjellige meninger i den saken:p
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Far har vært ute flere ganger, så hvorfor får ikke vi? Barnet tar ikke skade av det. Man skal ikke sette livet på pause selv om man får barn. Har ikke vært ute selv etter fødselen, men har begynt å få lyst nå.
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Jepp, forskjellige meninger er det sikkert.... Men jeg synes folk skal få lov å gjøre akkurat som de vil!!! Det gjør jeg.. Og er det egentlig værre at mor går på byen enn far? Far er da en like god omsorgsperson som mor?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Ikke i mange dib-damers øyne, skjønner du. Har man fått barn bør man bli som en husmor fra 50-tallet.
Marit82 Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Skal vi se hvilke meninger som dukker opp ang meg da..... Jeg har en datter på litt over 2 mnd. Jeg har nylig hatt barnedåp på henne , og hadde da min mamma her, tante , pappa, samt 2 av mine bestevenninner fra Nord. Jeg bor slik til at familien min ikke er i nærheten , heller ikke gode solide venniner fra barndommen. ( Har venniner her , men ikke de trauste gode barndomsvenninene:) Så kommer familien min da, samt vennene mine. Og jeg benyttet anledningen til å dra ut med mine venniner , og Mamma , Pappa & Tante var hjemme med pusia mi. ( Mamma & Co hadde da vært her allerede i ei uke , så de var godt kjent med snuppa , samt rutinene osv.) Snuppa var da 8 uker. Jeg dro ut , på vorspiel , drakk litt vin , tok noen øl på byen og kom hjem kl 03.30. Hadde det kjempe moro ute , var ikke drita eller no slikt. Bare litt brisen. Snuppa sov i senga si , sammens med Mormor i min seng. Jeg og sambo lå på gjesterommet. Mamma tok også snuppa den morgenen , slik at jeg fikk "sove ut ".... Jeg ringte en gang iløpet av kvelden , samt sendte noen tekstmeldinger... Alt gikk bra:) Så , er jeg da en dårlig mor? Eller.... Jeg slet litt med å dra ut faktisk , følte meg ikke helt vel. Hadde problemer med å slippe kontrollen , men Mamma ( og samboer , pappa & tante) sa : Gå ut , benytt anledningen. Det er en sjelden gang du kan dra ut , i og med at jeg ikke plasserer gud og hvermann som barnevakt.................................
brummemamma- Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Nå sitter jeg og nipper til et glass vin før jeg skal ut en liten tur på pub med venninner ) Pappaen holder på å legge småen på litt over 3 måneder og går det som vanlig sovner han om få minutter og sover da til jeg er hjemme igjen. Jeg stod opp i morges så i morgen er det pappa sin tur , så jeg vet jeg kan sove til 9-930 det holder lenge for meg. Du som gikk ut når du hade barnevakt i forbindelse med dåpen- det var deg vel unt HI- bruk heller energien din på å være glad for at du føler at du gjør ting riktig du, så gjør vi andre det vi vil.
mams-til-tre Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Hva er så jævli galt med det da? Skjønner ikke deg jeg. Man er vel gode og ansvarsfulle foreldre uansett hva man velger. Vi var på fest da tulla var 8 uker gammel, og jeg synes det var helt greit. Svigermor fikk annledning til å bli skikkelig kjent med henne, og vi foreldre fikk kost oss skikkelig ute med venner. Jeg hadde gledet meg i mange måneder på å drikke litt alkohol. ( dere her får meg sikkert til å bli alkoholiker av det da....tullinger ). Slutt å dømme folk!!!! Jeg synes alle skal få lov til å kose seg som de vil. Halshogg meg dem som vil )))))
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #13 Skrevet 29. mars 2008 Tror jeg ville konsentrert meg om meg selv fremfor å irritere meg over om folk drar på byen eller ikke. Stakkars deg. Få deg et liv! Det handler da virkelig ikke om at man prioriterer seg selv fremfor barna. Om jeg drar på byen når barna mine sover, og kommer hjem før de våkner spiller da liten rolle for dem. Dessuten har de en far som også passer på. Har vel egentlig liten betydning om de skulle være våkne også spør du meg. Når mor faktisk tar hensyn til egne behov, så vil det også gagne barna. Hvis da enkelte måtte ha behov for å gå på byen, så skal ikke jeg legge meg opp i det. Vi er alle forskjellige og har forskjellige behov. Tror nok det er viktigere for barna at mor passer sine egne saker.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 Fei for deres egen dør og tenk på dere selv før dere begynner å kritisere andre! Jeg har enda ikke vært på byn, sønnen min er 10 mnder, men sitter vel ikke her og dømmer de som har vært på byn! Skjerp dere! La folk gjøre som de vil før dere skal tenne på alle plugger..
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 Ja, enn at far sitter barnevakt en kveld eller to slik at mor kommer seg ut og har det gøy! Jeg skjønner ikke hva som er så farlig, jeg. Babyen har det trygt og godt hjemme og mor har det gøy og slapper av (om hun er på byen, venninne-kveld eller hva det enn er, går for det samme). Å prioritere barnet er ikke det samme som å utslette eget sosialt liv!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #16 Skrevet 29. mars 2008 Dere som drar du; hvorfor slår dere sånn ut med piggene? Alle gjør jo som de selv vil.. JEG mener at JEG ikke hadde klart å dra fra henne,og hadde ikke hatt det noe moro. Er vel bare å drite i hva andre gjør om dere er fornøyd med å dra ut i ny og ne? Jeg har vært på kafe 2 ganger og shopping par ganger med pappa'n da hjemme. Men natta er for tidlig. 2 mnd gammel. Alle har forskjellige behov. Jeg for min del, fikk ikke barn for å sette henne bort til hennes besteforeldre sånn at jeg kan drikke meg full. Jeg trives med å være mamma.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #17 Skrevet 29. mars 2008 Har faktisk ikke vært ute og drukket meg full ... enda min er 8 mnd og har ikke blitt ammet siden han var 2 1/2 mnd. Jeg har dog vært ute med venninner og spist en kveld, og feiret min manns 30-års dag med middag og god drikke. Første kvelden var pappaen hjemme, andre kvelden overnattet mini hos besteforeldrene (7 mnd gammel). Enda har jeg all mulig forståelse for de som drar ut på by'n. Og det har heller ingenting med hvorvidt man trives med å være mamma. Jeg elsker å være mamma, men jeg er også glad jeg er en mamma som ser at andre kan ha omsorg for barnet mitt noen timer slik at jeg kan dyrke andre sider ved det å være menneske. Mitt liv er faktisk mer enn bare barnet mitt, selv om det er han jeg setter høyest av alt. Jeg fikk heller ikke barn for å sette ham bort, men en kveld av og til tar de ikke skade av. Jeg mener tvert imot at barn har godt av å erfare at andre enn mor kan gi det de trenger av omsorg. Og for å være ærlig synes jeg nå egentlig du setter ut piggene vel så mye som andre i denne tråden. Føler du deg truffet kanskje?
*1+1=2 små* Skrevet 29. mars 2008 #18 Skrevet 29. mars 2008 jeg vil bare påpeke at ikke ALLE som drar på byen samtidig drikker seg drita full!! jeg var p byen når snuppa var 3 mnd. og sambo "passa" på henne og klarte seg kjempe fint! jeg drakk 1 drink med andre ord når jeg kom hjem kl 3 og hun ville ha mat kl 5 kunne jeg amme igjen!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #19 Skrevet 29. mars 2008 Hvor gammel er du HI? 70-80 år? For du har holdninger som en gammel dame, du!
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #20 Skrevet 29. mars 2008 Hvorfor vi slår ut med piggene??? pga dustete kommentarer som: "Jeg trives med å være mamma" Er det da sånn at de som tar seg en tur på byen av og til ikke trives med å være mamma?? Jeg hadde ikke trivdes med å bare være mamma. Av og til er det ihvertfall viktig for meg å koble av. Om det så er å gå på byen, eller noe helt annet.. Hva andre gjør, er for meg helt uintressant. Vi er da alle forskjellige. Men jeg blir faktisk veldig provosert over dere som dømmer andre, kommer med usmakelige utsagn om at de som går på byen er dårlige mødre osv... Hva er vitsen??
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #21 Skrevet 29. mars 2008 Er så enig med deg Fumlis..! Så om du og jeg drar på byn så trives vi ikke mer å være mamma!! Hallo HI, tror du kanskje må tenke deg litt bedre om! Jeg har ikke vært på byn, men på fest.. Min EGEN 25-års dag, og ja jeg drakk! So what? Døm meg den som vil! Mini hadde det bra hos sine besteforeldre. Sier det noe om at jeg ikke trives som mor? Hahaha.. Da er du passe tjukk i huet hvis du tror det!
MissBenz Skrevet 29. mars 2008 #22 Skrevet 29. mars 2008 Som om jeg skulle sagt det selv... Tåpelig... Bra det finnes noen som er fornuftig da, og ikke bare tenker på seg selv
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #23 Skrevet 29. mars 2008 Jeg blir så forbannet over sånne kommentarer. *argh*!!! Trives utmerket som mor, men jeg innrømmer, uten å være flau over det, at jeg blir sliten av og til. Og det går utover ungene. Da vil jeg påstå at jeg er en god mor som tar en pause. Koser meg med venner og med det får jeg overskuddet jeg trenger for å være den beste moren for barna mine;-)
sarahrara Skrevet 29. mars 2008 #25 Skrevet 29. mars 2008 Ja enig med de siste her.... Å være en god mor, handler like mye om å ta vare på seg selv og egne interesser for å lade opp batteriene som å ta vare på barna. Mange glemmer å ta vare på seg selv og også forholdet med barnefar (romantiske middager, gå ut sammen og være kjærester bare de 2) når de får barn, men det er ikke bra for barna når mor ikke føler seg tipp topp, ei heller når forholdet skranter og stemningen hjemme ikke er god.... Å ta vare på seg selv som mor og far er også å ta vare på barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå