Gå til innhold

Homofile og adopsjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg ble litt overrasket når jeg leste alle tilbakemeldingene jeg hadde fått. Jeg spurte jo i begynnelsen av innlegget mitt hva andre mente om dette, så setter pris på å få konstruktive svar! :)

Men ble overrasket over hvor mye usaklige tilbakemeldinger jeg fikk også!

For det første, og det har jeg jo gjort klart i det jeg har skrevet, så er jeg skeptisk til det at homfile par skal få adoptere, og spesielt som en annen her ovenfor også kommenterer, siden det er så lang kø og vanskelig å få adoptere også for heterofile par! Mener at det bør spille en stor rolle at barnet får vokse opp under "normale familieforhold" med både en mor og en far!

Men respekterer at folk har forskjellige meninger om dette. Det var jo det jeg var ute etter å høre. Jeg vil for all del ikke oppdra barna mine til å se ned på et barn av et homofilt par, hvor i all verden fikk dere det fra?????

Vi lever i et samfunn med mange forskjellige mennesker, kulturer og meninger, og jeg synes det er viktig å oppdra barna mine til å respektere nettopp det at mennesker er så forskjellige!

Og hva har dette med krig å gjøre? Selv om jeg har en egen mening om noe som mange kan være uenig i, bor vi i et demokratisk samfunn, hvor alle må respektere de lovene og reglene som gjelder. Hadde det blitt lovlig for homofile å adoptere, så er det ikke noe jeg kunne gjort med det, men jeg må vel få lov å ha min egen mening om det forde uten å bli beskyldt for å leve i et annet århundre eller være et menneske som gjør at det blir krig i verden! Det er en viktig verdi jeg ønsker å videreføre til barna mine, det at man skal respektere andre for deres meninger selv om man ikke er enig. Hadde alle vært flinkere til dette, mener jeg at det kunne være med på å forebygge krig. krig oppstår jo ofte når man ikke klarer å respektere at vi mennesker er forskjellige og har ulike livssyn!

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var det jeg også sa;) krig oppstår ikke nødvendigvis avv forskjellige meninger, men når man ikke respekterer andres meninger. men dette har da helelr ikke noe med krig å gjøre.

 

jeg var sjokket jeg også over hvor lite konstruktive meldinger som kom

Skrevet

Godt å lese at jeg hadde fått litt støtte også da innimellom innleggene.. :)

Skrevet

hehe må jo le litt da jenter...

 

hanne du sier det er mye usaklig ting som er sagt.. vel, du sikter til mine setninger om krig, noe som bare er en talemåte, og århundre som jeg mener ikke er så ille... for det er jo slik de snakket før :P og sikkert noe annet som ikke passet å høre...

 

men du fikk tilbakemld, det var det du ville...

og som det er blitt sagt, alle har forskjellige meninger... akkurat som du har dine sterke meninger i denne saken, har jeg det samme...

jeg ble veldig engasjert og sa det ejg sa...

 

 

 

Skrevet

Homofile bør ha samme mulighet for å adoptere som oss hetrofile. Fordommene må jo slutte en gang å da kan vi jo begynne nå. Jo fler homofile som adopterer jo fortere vil fordommene forsvinne. Ja til at barn skal få vokse opp i fred og harmoni !

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint hvis homofile får samme rettigheter mtp adopsjon som heterofile har. Det er mange barn som vokser opp med homofile foreldre - er det virkelig noen som tror de har det verre enn andre barn?! I tilfelle er det kun på grunn av andres (voksnes) uvitenhet.

 

Når det gjelder adopsjon fra utlandet, er det ingen av landene som Norge har avtaler med som tillater homofile adoptivforeldre... Det er det vel fint lite å gjøre med. Dette kan imidlertid forandre seg i framtiden, og prinsippet i seg selv er viktig, også for dem som allerede i dag vokser opp med homofile foreldre.

 

Derimot synes jeg det er annerledes med eldre par som ønsker å adoptere. Jeg tenker på artikkelen i gårsdagens Dagbladet (? tror jeg), hvor de bl.a. intervjuet Toralf Maurstad. Han er 81 år nå. Det var noen år siden han og kona vurderte å skille seg for at hun skulle få adoptere, men likevel - han må ha vært godt oppe i 70-årene på den tiden. Jeg synes IKKE det er riktig at folk som er så gamle skal få adoptere - man må jo bare regne med at en eller begge av foreldrene vil falle fra eller bli syke svært tidlig, det sier seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...