Hanne.. Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Hva synes dere egentlig om det? Må innrømme at jeg ikke synes det er noe positivt. Mange som argumenterer med at de har vokst opp med en alenemor eller en alenefar og har klart seg helt fint, og at det derfor er helt greit å la barnet vokse opp med to mødre eller to fedre, men det er ikke sunt for en unge. Et barn trenger både en mor og en far. Greit stikker den ene av foreldrene av i et heterofilt forhold, er det ikke så mye man får gjort med det,men jeg mener ikke at man bør putte barn inn i den situasjonen bevisst med enten to mødre eller to fedre. Det må jo gi barnet et litt forvrengt syn på verden i tillegg. Føler at det blir unaturlig, det er jo en grunn til at det trengs en mann og en kvinne for å få barn. verken to kvinner eller to menn kan få barn sammen. Vi er skapt slik at det skal en mann og en kvinne til for det, mener det er en mening bak at vi er skapt slik..
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 For å være helt ærlig finnes det tusen større "problem" en et homofilt foreldrepar... Hvorfor nekte folk som så virkelig og så intenst vil ha barn at de betaler dyre dommer for barnet og som oppriktig elsker det? Det er mange folk som aldri burde ha hatt barn,og som burde holdes laaaangt unna barn,men som allikevel sitter der med flere unger... Et elsket barn er viktigere en hvor mange mødre eller fedre barnet har....
Hanne.. Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2008 Der kom det argumentet jeg hadde ventet på. Nettopp det at det er så mange folk som aldri skulle ha fått barn. Men å la homofile adoptere gjør vel ikke at det blir mindre av dem? Har fått inntrykk av at det er lang kø på adopsjon, og strenge regler for å få lov til å adoptere. Det er mange som ønsker å adoptere, og synes det bør spille en stor rolle at barnet får både en mor og en far. Selvfølgelig spiller mange utrolig viktige faktorer inn, familien blir jo vurdert over tid av barnevernet, blir fulgt opp etter at barnet er kommet osv, ettersom jeg har forstått. Men både en mor og en far er så utrolig viktig for barnet å ha. Etter å ha gått barn- og ungdom lærte jeg mye om det, hvis du leser litt barnepsykologi skjønner du hvor viktig dette er! Jeg er absolutt ingen ekspert på noen måte, men lærerne vi hadde synes også at homofile foreldre er en lite ønskelig familiesituasjon å plassere et barn i Forresten, vil ikke gi noen som helst kritikk til de som oppfostrer barn alene. I noen situasjoner kan det være sånn at barnet har det best med bare mor eller bare far av forskjellige grunner.. Jeg vil ikke dømme noen andre, men er bare veldig skeptisk til at homofile skal få adoptere..
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 DETTE er noe jeg selvsagt er for. Nei, jeg er uenig med deg: et barn må ikke vokse opp med en mor og en far for å få et flott fullverdig liv. Dette er jo også noe homofile er veldig oppmerksomme på. Så hvis en alenemor/far eller et homofilt par vil "kjøpe" et barn, vente så lenge på grunn av himla lang behandlingstid og derfor hjelpe et barn som sitter på et barnehjem i forhold som av og til ikke er for mennesker i det heletatt og ta det med hjem til trygge, elskede forhold i feks Norge så forbauser det meg at du, Hanne, kan se noe feil med det, uansett hvor mye (homofob)barnepsykologi du har lest. Barnet får jo ikke noe forvrengt syn på verden, det er det jo mennesker som du som har. Det eneste jeg ser som et potensielt problem er mobbefaktoren. Så mange uvitende foreldre er det ute i Norges land som helt sikkert klarer å fortelle ungene sine om hvilke unaturlige/syndige forhold de barna bor i og at ungene sikkert kommer til å bli homo de også, så de må man passe seg for...
Piken på landet Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Det de homofile først og fremst sloss for, er jo å få adoptere samboeren/partneren sine barn. Ikke for å adoptere barn fra den andre deler av verden. Om det for Norge sin side hadde blitt tillatt for homofile å adoptere fra andre land, hadde det likevel vært et laaaaaangt steg til de landene Norge har adopsjonsavtale med hadde godtatt det. Disse landene kan i verste fall nekte å adoptere til Norge viss det blir tillatt for homofile, og det får ganske alvorlige følger for resten av de hetrofile parene som sliter med å få barn og ønsker å adoptere. Det står allerede 3000 par i kø som ønsker å adoptere, og gjenomsnitts ventetid for å få et barn er faktisk over 3 år! Verden har endret seg. Kina f.eks som Norge de siste årene har adoptert mest fra, har etterhvert fått så god økonomi at de fleste som får mer enn et barn har råd til å beholde barnet selv. Dette gir store utslag i adopsjonskøene. Så lenge situasjonen er slik den er i dag, syns jeg faktisk at hetorofile par skal ha en særstilling her. Jeg har ikke noe i mot at homofile kan få adoptere, og syns godt de kan få adoptere samboers/partners barn, men tror nok det er et steg igjen før de kan få adoptere på linje med hetrofile. Selv om vi i Norge begynner å bli åpne for at de kan adoptere, så er ikke resten av verden det desverre. Er ikke i tvil om at homofile kan være akkurat like gode foreldre som par der begge kjønn er representert, men når der faktisk står 3000 par med mødre OG fedre i kø, mener jeg nok at de skal prioriteres. Og det er faktisk ikke så enkelt for hetrofile å bli godkjent heller. Svigerinnen min har en kronisk tarmsykdom som gjør at hun i perioder har vært en del sykemeldt, og i en periode var 50% uføretrygdet. Det gjør det vanskelig for dem å få adoptere. Vi som kjenner de vet jo at de ville bli verdens beste foreldre, og at denne sykdommen ikke ville spille inn på hvordan hun er som mor. Men samtidig skjønner vi jo at de som er friske blir prioritert så lenge køene er slik de er.
-kate Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Bare et lit spm, som IKKE er vondt ment: Gikk du på privat, kristen skole? Har du dette synspunktet grunnet din religiøse tro? Se, det ble visst to spm... Nestekjærlighet, toleranse og aksept hadde gjort denne verden til et langt bedre sted. For ikke å snakke om voksne med holdninger som gjør det vanskelig å være barn av et homofilt par...det hjelper i alle fall ikke disse barna du snakker om.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 herregud hanne, hvilket århundre lever du i???? det er slike fordommer som gjør at det er krig i verden... hva er det som gjør et homofilt par mindre bra som foreldre enn et heterofilt par? barnet TRENGER en mor og en far? ja så klart det, men hva i de situasjonene hvor mor og far er skilt og barnet ikke ser far mer enn annenhver helg... et homofilt par er veldig klar over hva de vil når de velger å gå gjennom en prosess for å¨få adoptere et barn... mens et heterofilt par kanskje bare ble gravide fordi de "glemte" prevansjon en gang og vips ble gravide. jeg mener et homofilt par har like mye rett til å få gleden ved å få et barn som alle andre... at gud har skapt oss slik??? ja tenk om vi skulle sagt sånn om alt a... nei forander holdningen din hanne, det er på tide...
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Hvis man tenker på hvor mange barn det er som har skilte foreldre i dag hvor foreldrene finner seg nye så vokser jo nesten de aller fleste opp med både to mødre og to fedre i dag Kan ikke si at det er skadelig for noen, bortsett fra der det er konflikter. Homofile og lesbiske er akkurat like gode/dårlige foreldre som oss andre, de er likeverdige mennesker og bør ha de samme rettighetene som alle andre. Det er ingen menneskerett å få barn, men det ER en menneskerett å ikke bli diskriminert!!!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 grunnen til at barn blir mobbet idag er fordi foreldrenes holdninger som smitter over på barna sine igjen.... skammelig at folk kan si sånt idag... skulle tro man levde på 1800 tallet og at homofili var en sykdom...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes bare det er teit å ha denne diskusjonen, det vil alltidd være uenigheter uansett. Jeg gidder ikke å komme med mine meninger om denne saken, det kan uansett umulig komme noe godt av denne tråden, men en ting vil jeg si. Hvorfor sier en her oppe "hvilket århundre lever du i???.... Det er på tide du forandrer dine holdninger". jeg synes faktisk det er litt respektløst å si. Hvorfor skal noen forandre holdninger fordi tiden forandrer seg. man lever ut i fra ett livssyn, og slik er det bare. Vi må godta at vi har forskjellige meninger. Og en annen ting er at selv om hanna ikke helt klarer å "godta" at homofile skal få adoptere, så betyr ikke det at nødvendigvis har noe i mot homofile generellt. det betyr bare det at akkurat på det punktet så klarer hun ikek helt å se det for seg. jeg kan ta ett eksmpel. dersom det plutselig ble snakk om at ett par på nesten 60 ville adoptere barn, og folk begynnte å synes at det var greit, mens andre ikke. Ville man da sakt "hallo, føl med i tiden, tiden forandrer seg??". nei, det er noe som rett og slett ikke alle klarer å se for seg. Jeg kunen feks ikke sett for meg ett så gammelt par få adoptere, men det betyr ikke at jeg har noe i mot dem, eller at jeg ikke vil dem noe godt, elelr at de ikke kunne vert noen fantastiske foreldre osv.....
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Hvor gammel er du?18?19?20?Høres ut som det er rundt der ihvertfall på svaret ditt...Hva er det med elever som har gått barn og ungdom??? Hvorfor er det sånn at etter den linja er alle ekspert på barnepsykologi??? Det at de lærerene der mener at barn må ha en mamma og en pappa og UTRYKKER dette for elever er vel mer bekymringsverdi,det finnes ikke noe bevis for at et barn MÅ ha en mor og en far for å være lykkelig???? Det er to personligheter som har lyst på barn,såpass at de er villige til å være under oppsyn av innstanser nærmest resten av livet for det barnet.. Det er tusner av "uhell" og "uønskede" barn som blir født hvert år,homofile som går hele veien for å få ett barn er gjennomtenkt så godt man kan forbrede seg på barn og barnet er virkelig ønsket...Og jo, om du mener det er SÅÅÅ viktig med mor og far betyr jo at du mener at alene mødre ikke kan få lykkelige barn........ Nei beklager dette skulle for det første vært på krangle og ikke skravle,og for det andre dine argumenter blir litt for konservativt for meg altså....
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 IMange steder i dette kystlandet var det fryktelig mange sjømenn som var "ute" store deler av året. De alller fleste barna deres ble oppdratt av mor og bestemor. Ser ikke på det to av samme kjønn som vil ha et barn skal være noe anderledes i det i praksis. Alle BØR jo ha en mor og en far, men den egentlige menneskeretten bør jo være at alle barn bør ha to foreldre som elsker de over alt på jord! Jeg er også enig i det en over her sier. At debatten egentlig dreier seg mest om at homofile skal ha anledning til å adoptere partnerens barn. Det syntes jeg er rett og rimelig. Tror ingen barn tar skade av å vokse opp med foreldre av samme kjønn -så sant de får en trygg og god oppvekst og at de kan gå ut i verden som trygge og gode folk!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #13 Skrevet 29. mars 2008 et par på 60 er noe heeelt annet enn et homofilt par da.. og syntes du jeg er respektløs som spør hvem århundre hun lever i? tenk på de barna som blir preget av hennes holdninger og som hun formidler videre som kan ødelegge et barn som lever med et homofilt par da??????
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 Tryne osv. Hi -som faktisk startet debatten- klarer sikkert å forsvare seg selv ;-). Dessuten satte hun i gang denne diskusjonen og gjorde nok det for å se forskjellige meninger rundt temaet -ikke bare for å se om alle var unektelig enig med henne selv :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 ja, jeg synes faktisk det er litt respektløst å si noe sånnt. Selv om hun har slike holdninger adopsjon, så betyr det ikke at hun nødvendigvis lærer barna sine å ha dårlige holdninger. Feks, min mor liker ikke slikt, men hun har da aldri rakket ned på slike personer over for oss likevel. det med par på 60 år var å sette det på spiseen, poeget var bare det at det er forskjellige holdninger der og som alle andre plasser. jeg synes berre vi skal respektere at vi er forskjellige, at vi ikke har samme mening om slikt. Ikke begynne slenge ut kommentarer som at feks noe må endre holdningene sine. Og så var det noe (vet ikek om det var dei) som sa at det er ikek rart det er krik i verden. Er uenig her også. selv om man feks ikke liker tanken på at homofile skal adoptere, så trenger ikek nødvendigvis krik å blande seg inn. Det eneste som lager krik er at vi ikke godtar hverandres forskjeller, ikke det at vi forskjellige meninger.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mars 2008 #16 Skrevet 29. mars 2008 jeg mente ikke nødvendigvis å hjelpe HI, men jeg ville berre kommentere at jeg synes dte er respektløst å ikke respektere andres meninger. Å jeg er sikker på at hun ønsker forkskjellige meninger, men da må folk komme med konstruktive tilbake meldinger, ikke slenge ut at hun må forandre seg. det er ingen som må forandre seg. Jeg er sikker på at i denne levetid så vil man aldri få alle til å ha samme mening om ett eslikt tema, og det må vi berre godta
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #17 Skrevet 29. mars 2008 hva i alle dager er KRIK???????????????+ jepp var meg som sa det om krig også... og det er mine meninger som du sier er så viktig at vi må få lov til å ha.... flott for deg at du er uenig og har egne meninger... selv om din mor ikke liker slikt men ikke har videreført dette til deg, hva vet du om Hanne gjør slikt... kanskje hennes mening om dette er såpass sterkt at hun videreformidler sine negative tanker om dette videre til sine barn... kan høres sånn ut iallefall...
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #18 Skrevet 29. mars 2008 tryne: du er respektløs fordi du ikke respekterer mine meninger om dette... fy søren altså....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mars 2008 #19 Skrevet 29. mars 2008 jeg mente ikke dette som i en sur tone altså, ejg ville berre si det, men nå merker jeg at du begynner å bli irritert. Slik var det aldri ment. jeg har ikek sagt at jeg ikke respekterer dine holdninger om homofile overhode, det eneste jeg har sagt er at jeg synes du skal respektere Hanne sine holdninger, for vi ALLE må faktisk respektere at det er forskjeller her. Så jo, jeg respekterer dine holdninger. Og som jeg sa, dette var aldri ment som i en sur tone, det var ment som konstruktiv tilbakemedling. dersom vi ikke klarer å ha en grei tone så ønsker ikek jeg å kommentere mer på dette
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #20 Skrevet 29. mars 2008 hehe nei blir ikke irritert nei... bare ler jeg... godt å diskutere en gang i mellom... og syntes ikke denne debatten har tatt av så mye akkurat... er kommet masse bra konstruktiv tilbakemld her.. bare meg som sa de tre tingene du syntes var så fælt og respektløst.... men har da kommet med mye annet også...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mars 2008 #21 Skrevet 29. mars 2008 Godt at du ikek ble irritert. For å si det sånn. jeg har ingenting i mot dei overhode, jeg ønsket bare å kommentere den settningen fordi jeg synes den ikke var på sin plass. jeg synes heller det hadde passset bedre om alle berre sa generellt hva de mente om saken, uten å henge ut feks hovedinnlegger. Jeg synes det er viktig at vi tar var epå de verdiene som betyr noe for oss, enten det er det ene elelr det andre. Og så må vi berre respektere at vi er forskjellige.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 29. mars 2008 #22 Skrevet 29. mars 2008 så lenge barnet får omsorgsfulle foreldre som tar godt vare på dem og gir dem kjærlighet. er virkelig kjønnet på foreldrene så nøye?
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #23 Skrevet 29. mars 2008 kunne ikke vært mer enig grysom
mine små alver... Skrevet 29. mars 2008 #24 Skrevet 29. mars 2008 Det viktigte er vel at barna vokser opp med personer som elsker det og gir det den omsorgen og kjærligheten det trenger?!! Spiller jo veldig liten rolle da om disse personene består av samme kjønn. Mange a4 par, altså mann og kvinne som er elendige foreldre og aldri burde hatt barn. Så jeg er definitivt for at homofile og lespiske skal få adoptere eller få barn på andre måter. Disse personene må jo virkelig jobbe hardt for å få det til og de vil mest sannsynlig ta seg best av barna også,uavhengig av kjønn. Det er slike fordomsfulle mennsker og barn som dere som gjør dette til et problem. Hadde dette vært tatt opp i skolene på en annen måte enn det gjøres i dag ville ikke disse barna av homofile hatt mobbe problemer i det hele tatt!! Nei,det viktigste er at barna blir tatt godt vare på å elsket , hva foreldrene gjør på soverommet bak lukkede dører er det ingen som har noe med,homofile eller ei!!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 29. mars 2008 #25 Skrevet 29. mars 2008 signerer denne min lille alv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå