Gå til innhold

*****Skravletråd IKM uke16*****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke(n) blodprøve® du skal ta 11. april kommer litt an på hvilken dag i syklusen du er på da. Jeg tar en blodprøve 7-9 dager etter forventet el (rundt dag 21-24 i en normal syklus) for å sjekke nivået av hormonet progesteron. Dette hormonet stiger etter el, og når en topp 7-9 dager etter el, og det er denne toppen man prøver å måle i blodprøven. Nivået av progesteron i dette tidsrommet viser om du har hatt el eller ikke, og om det var en god eller dårlig el.

I tilfelle det er progesteron blodprøve du skal ta, så er nivåene som følger:

Nivå under 15 = ingen el har funnet sted

Nivå 15-20 = el har funnet sted, men ikke den beste el..

Nivå 20-100 = el har funnet sted, og en god el. Høyere nivå = bedre el.

Tidligere i syklusen tar man blodprøver for å sjekke andre hormon nivåer. Du kan ta en titt på http://www.pernille.info/hormonkurve.htm

Der er det en oversikt over hvordan de ulike hormonene varierer i løpet av syklusen ;)

Ønsker deg lykke til med blodprøven ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det en sånn blodprøve jeg skal ta. Skal i tillegg komme tilbake like etter første menstrasjonsdag for å ta en annen blodprøve, men da vet jeg i allefall hvorfor jeg skal ta de. :)

Takk! :)

Bare et spørsmål til, kan man finne ut om jeg er gravid på den blodprøven som skal taes til fredag? Da er det i tilfelle seks dager fra IKM. :)

Skrevet

Nei progesteron blodprøven sier ingenting om graviditet, kun om du har hatt el, og om det var en god eller dårlig el... Man kan jo ha en veldig god el, men hvis du ikke har sex, så blir du jo ikke gravid, så den blodprøven viser jo ikke annet enn el status.

Det er vel kun hcg blodprøven som viser om du er gravid eller ikke. I uke 3 i et svangerskap skal hcg ligge på 10-40 tror jeg...

Skrevet

Hehe, jeg som startet denne tråden, er nå ute av ikm uke 16 gjengen... Ingen positiv el test i dag heller, så blir ikm uke 17 på meg.... Men jeg skal bli igjen her litt, for det er visst ikke kommet noen ikm uke 17 tråd enda...

Ønsker alle lykke til med jakten på de to blå i uke 16...

Skrevet

Hei:) slenger meg på her:) har IKM 15 april:)

Så håper veldig at det klaffer, men blir ikke skuffet visst ikke.

Er vår 1 pp dette, så er nett begynnt. blir spennende å se i uke 16

på hvem som blir gravid:D:D

Skrevet

Jeg har også ikm 15.april. Jeg er så utrolig spent!!! Jeg hater å vente! Dagene fra eggløsning til ikm er tortur! Jeg prøver å tenke på andre ting og ikke bli for opphengt i symptomer og sånn..men der mislykkes jeg totalt..hehe:)

Skrevet

Hei:) ja det er ikke lett å ikke oppdage symtomer;) jeg har heldigvis klart å la være, men klarer jo ikke å holde meg vekk i bra blir gravid forumet;) de dagene er virkeli tortur ja, må nesten bare prøve å tenke på noe annet.. for tenker at visst en stresser så kan jo mensen bli utsatt og sant... og da blir det ihvertfall ett lure håp om at en er gravid:S

Uf, men det er enklere sagt enn gjort... men vi får følge med hverandre og se hvordan det går:) oppmuntre hverandre til å ikke teste før tiden, eller å kjøpe inn tester;) samboeren min går hele tiden og "erte" spør om jeg er gravid, fordi jeg sa at jeg var litt kvalm... uf når han går sånn så blir jeg bare minnet på det hele tiden:S men men...

Tar du noen tabeletter eller vitaminer som skal hjelpe på å bli gravid?

jeg har i tillegg uregelmessige sykluser:S er opp i 40 dager nå... noe drit! så jeg tar pyridoksin for å prøve å stabilisere syklusen.. i tillegg tar jeg tabeletter som heter GRAVID, som skal hjelpe for vi som prøve å bli gravid, og for dem som er gravid..

Skrevet

Det som er så irriterende med meg er at jeg får ømme pupper bare noen få dager etter eggløsning når jeg er gravid. Forrige prøveperiode så hadde jeg superømme pupper fra to dager etter eggløsning til ikm. Fikk en positiv test da, men begynte å blø dagen etter. Mange som har blitt befrukta merker det jo ikke en gang fordi de ikke hiver seg over testen den dagen de skal ha mensen (eller dagene før). Jeg vet det jo om jeg er gravid så fort eggløsninga er overstått. Blødningen lot det heller ikke være noe tvil om at det hadde vært noe på gang. Det positive er at jeg blir lett befrukta: men kan ikke det dusteegget bli der inne da?!? Nå sitter jeg her da, med ikm 15.april og har kjent på litt småømme pupper de siste dagene, så vi får se om det øker på som det bruker. Da er bare spørsmålet om spiren klarer å klamre seg fast.. Jeg har nemlig aldri ømme pupper ellers..de gangene jeg har vært gravid så har det begynt med småømme pupper som har blitt mer og mer ømme for hver dag. Dette skal skje nå og!!! Jeg krysser fingrene for oss alle!!!!!:) Dette er måneden vi skal flytte oss over på 1.trimester i stooor flokk!!!!:)

Skrevet

Ja, det er sant det med at det ikke er mange som merker det før mensen ikke kommer. Håper du får ømme pupper i dagene frem over da;) hehe. Masse lykke til! ja håper så inderlig på å komme over i 1.trimester:) Håper spirene klamrer seg kjempe kjempe godt fast hos oss alle;)

Skrevet

Takk takk:) Masse lykke til, håper det lykkes for deg denne prøveperioden! Så kan vi heller fortsette å skravle på 1.trimester:)

Skrevet

Rart så irrasjonell man kan bli.. på morgenkvisten i dag kunne jeg ikke dy meg, og svidde av den siste testen jeg hadde hjemme... selvfølgelig var den negativ, da IKM ikke er før om 9 dager enda... :/ MEN likevel presterer jeg å bli skuffa??!!

Jeg VET jo, om jeg så har blitt gravid, så er det klin umulig å få utslag på testen sååå tidlig.. Nei, nå skal det ikke tester i hus før IKM-dato..

Flere som har falt for fristelsen? Eller er det bare jeg som er spik spenna gæren??

Æff, lykke til alle sammen..!

Skrevet

Tihi, du er ikke så gæren! Eller, vel, du er nok det.. men du er ikke alene! :D Jeg vet så innmari godt hva du snakker om, men denne måneden skal jeg ikke teste i det hele tatt. Har ikm den 17.april ca, men skal ikke teste før i mai.. Uansett!!! :D

Lykke til!

Skrevet

Jepp, falt for fristelsen jeg også! Tror IKM rundt18.april uten at jeg er 100% sikker på syklusen min, så måtte jo bare sjekke.. :P Negativ, såklart.

Skal prøve å spare den 2. testen enda ei uke..

Gleder meg :) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg slenger meg på her jeg også ;)

fikk utslag på el testen søndag 6/04, det vil si at jeg hadde el enten igår eller på mandag..

tror IKM rundt 20 apr. ønsker dere lykke til, og håper at vi alle melder oss gravide på neste tråd ;)

Skrevet

Keg fikk utslag på min test torsdag 3. så jeg hører vel med i denne grupperingen jeg også.

Sliter siiiinsykt med å vente. Men jeg vet jo at det ikke nytter å teste før mot slutten av neste uke.

Gjør meg utrolig rastløs og "grinete".

Håper vi alle er gravide når uke 17 starter!

Skrevet

Nysgjerrig... Noen symptomer ute og går? Noen som har testet?

Selv har jeg mange symptomer... veldig trøtt og sliten, vonde pupper, murringer i mage og rygg og det føles rart i tennene...

Håper, håper...

Noen andre?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei jenter!

Ser på resultatlista vår at flere av dere er gravide. Gratulerer så mye! Noen som testet negativt dagen dere hadde IKM, og positivt senere? Hvor mange pp?

Hos meg skjer det ingenting. Jeg er over IKM, men får bare negative tester og ingen tr..

Skrevet

Testet positivt på tirsdagen, har ikm i dag! Tok ut hormonspiralen i slutten av februar, fikk mensen i påska, og nå er jeg gravid :-) Det er nesten sånn at jeg ikke tror det !! Ser at flere på disse sidene først har testet positivt flere dager etter IKM. Det er vel bare å krysse fingrene å håpe....

Skrevet

Oj, gratulerer! Du har vært skikkelig heldig! Lykke til fremover :)

Skrevet

Klar for nummer tre... :-): Gratulerer så mye!! :o) Jeg tok også ut spiralen i slutten av februar, håper jeg også er gravid nå.

Jeg har ikm på søndag, men tester forløpig negativt.. Ikke har jeg noe symptomer lenger heller, så tror det neppe en noe håp denne pp...:o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...