Gå til innhold

*****Skravletråd IKM uke16*****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett at noen har lagd en tråd for oss, så nå må vi jo lage en!! Er bare noen dager til de første av oss har EL, og det blir en spennende tid framover nå. Og en god tid... masse sex og for noen av oss kanskje også litt tvangssex, men det må jo til skal vi nå målet vårt! Jeg forventer ikke EL før tidligst onsdag, men mest sannsynlig ikke før fredag. Blir spennende å se, må begynne å EL teste i morgen, hehe ;p Utålmodig jeg? Neeeh... Hihi..

Lykke til alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heija. har EL på mandag eller tirsdag. Så nu er det sex hver dag...

Liker det :) For å unngå pliktsex bruker jeg å kryddre det litt til før EL. og etter det er 2 HELE uker før en kan vite om man er gravid eller ikke...

Og statestikken er dårlig. De fleste ukene så blir under halvparten gravid :( Man vil jo gjerne at det er en selv som blir den heldige denne gangen, men man vil jo at andre også som kanskje har prøvd lenger skal kunne få drømmen sin oppfylt

For håpe Alle blir gravid som har ikm i uke 16 da ;)

Skrevet

Vi får tenke positivt denne pp, og håper vi blir gravide alle sammen. Min personlige statistikk er i alle fall ikke noe å skryte av, hehe... Men velger å ikke tenke på det... Tenker positivt, denne gangen skal det skje!!!

Skrevet

ingen som er med på skravletråden?? Må vel være flere som har ikm i uke 16?

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde IKM i uke 16, men på søndag kom TR - sånn ca samtidig som jeg venter EL.

Sluttet på piller i februar, er nok ikke helt stabilt enda...

Skrevet

Hei! Jeg slenger meg på denne tråden. Er ny her og første forsøk denne måneden. Så spennende. Har ikke 100% oversikt over syklus, men tror det er EL denne uken, ca torsdag. Tenkte jeg skulle kjøpe sånne testepinner så jeg kan følge med litt mer. Men det virker som at jeg har veldig kort periode fra EL til mensen, er dette unormalt?

Skrevet

Ingebølla: Ja det er ikke alltid like lett å holde styr på syklusen etter pilleslutt. Da lever den ofte sitt eget liv en stund. Håper du får stabile sykluser snart, og at denne nye pp din blir en normal en ;) Lykke til ;)

Første forsøk: Jeg el tester hver pp. Har ikke el av meg selv, og må derfor ta en blodprøve for å sjekke om jeg har hatt el hver pp. :s Greit å el teste, for da vet man når man evt har el, og slipper pliktsex så innmari lenge... Hvor lang lutealfase (tiden fra el til mens) har du? 14 dager er liksom "normalen", men alt fra 12-16 er også normalt. Men kortere enn 10 bør den vel ikke være, det kan tyde på for lavt nivå av progesteron. Er ikke noen ekspert på akkurat det området, men mener å ha hørt det. Er det lenge siden du sluttet med piller/sprøyta/plaster? Syklusen kan leve sitt eget liv en stund etter man slutter... Ønsker deg lykke til med første pp, den er alltid veldig spennende ;)

Skrevet

Takk for svar! Sist gang var denne lutefasen bare 7-8 dager. Men jeg klarte jo ikke helt å følge med siden jeg ikke tok el-tester og bare så an de tipsene jeg fikk på pernille.info.no. Jeg får vel stikke ut i dag og kjøpe disse testene så jeg finner ut av det.

Hvor tar du den blodprøven du nevnte?

Skrevet

Jeg anbefaler Clear Blue Digital EL tester!! Da slipper man å tolke svake streker... Er veldig greit å slippe å lure. Jeg bestiller de fra www.billigetester.no for der er de litt billigere, også slipper jeg å bli fast kunde på apoteket, hehe.

Blodprøven (progesteron) tar jeg på legekontoret 7-9 dager etter EL. I den perioden når progesteron nivået en topp, og det er denne toppen vi prøver å måle. Nivå over 15 betyr at EL har funnet sted, men nivå på 20-100 viser en god EL...

Jeg bruker å anbefale de som har uregelmessige sykluser å sjekke progesteron nivået i 3 mnd, for da får de i alle fall svar på om de har EL eller ikke. Jeg gikk i over 2 år før jeg dro til legen, og jeg har jo ikke EL av meg selv hver mnd... :S KJEMPELURT!!! Hehe...

Skrevet

Hei hei!

Jeg venter tr i uke 16, men har ikke helt startet prøvingen enda. Regner med å starte prøvingen for fullt etter neste tr.

Ville bare ønske alle lykke til denne måneden. Håper jeg ikke ser dere her når jeg starter prøvingen:)

Skrevet

Hei, hei! :)

Slenger meg på her jeg også.. min syklus var helt på tur i forrige periode, men skal ha ikm ca. den 17.april. :)

Håper det klaffer for oss alle sammen! Åååh, det hadde vært så artig! :D

Skrevet

Ja nå skulle alle ha blitt gravide, og ingen mistet på en stund. Det hadde vi alle fortjent!!! ;)

Skrevet

Og hei igjen Lucy, vi havnet på samme IKM dag denne gangen ser jeg.. :) Når skal du sta å ta blodprøve? Bra at du har troa denne gangen, jeg har også det! :)

Samboeren min dro på sjøen i går, da jeg var på CD 9. Så håper at det lever noen små celler der oppe som ligger klar å venter på egget! :) Hadde EL på CD 11 sist, så håper at det skjer denne gangen også.

Ellers så skal jeg ta progesteronkrem for første gang denne syklusen, så jeg håper at det gjør susen! :) Så har jeg planer om å kutte godt ned på kaffe, så har jeg begynt å ta linfrøolje! :) Så klaffer det ikke nå, så vet ikke jeg! :)

Skrevet

Hei. Jeg har El til helgen. så jeg slenger meg på her. Tenkte å ha sex annehver dag. :-) noen sier det er bedre. Eller hva er deres mening?

klem klem

Skrevet

Jeg el tester enda jeg, og har ikke fått positiv test enda, men forventer det tidligst i morgen. Torsdag-lørdag forventer jeg el. Hatt el på dag 14-16 på tidligere pergokurer. Blir en veldig spennende pp dette... Blir blodprøve 7-9 dager etter el dagen. Håper det blir spire denne gangen.

Håper du får tidlig el denne gangen da, sånn at sjangsene er større for at svømmerne er opplagte når de møter egget ;) Denne gangen må det jammen være vår tur!

Jeg har begynt er sunnere liv!! Hehe. Begynte i forrige uke. Ikke mer sjokolade, potetgull, brus, eller noe som er usunt. Bare vann og frukt og sunn middag!! Hehehe. Så håper det hjelper på da. Skal holde ut til over ikm i alle fall. Kommer tanta sprekker jeg sikkert, men den skal ikke komme denne pp. Det har vi bestemt!!!

Uke 16 må bli uka for gravide slitere, hehe, og alle andre også selvfølgelig! XXXXXX Krysser alt som er for en spire denne pp!!

Skrevet

Hei Lucy T!

Når begynte du å ta blodprøver? Tror nok det er litt tidlig for meg men skal til legen ang annet om noen uker og kunne kanskje vært noe å spørre om hvis ikke TR stabiliserer seg...

Skrevet

Vel, vi var så lure at vi venta til vi hadde prøvd i over 2 år før vi oppsøkte legen. Var han som sa jeg måtte ta de blodprøvene for å se om jeg hadde el (pga veldig uregelmessige sykluser). Uregelmessige sykluser var et tegn på ubalanse i hormonene... Så første blodprøve tok jeg i juni/juli 2007 og tok i 3pp etter det. Så en pp pause, også begynte jeg på pergo og måtte da fortsette med blodprøvene for å se om jeg fikk el på pergo. Ble gravid første pergokur, men mistet, så neste pp tok jeg ingen blodprøve, og har hatt 2 pp etter det igjen hvor jeg har tatt pergo og blodprøve, og tatt pergo denne pp ogskal ta blodprøve denne gangen også.

Hehehe... Kort versjon... Anbefaler deg å få tatt disse blodprøvene selv om du ikke er begynt på utredning, og selv om du ikke har prøvd i 1 år, hvis du har uregelmessige sykluser. Ting tar tid når det skal tas blodprøver i 3 mnd før du får noe svar... Og når du har prøvd i 1 år, så vil man gjerne ikke prøve i 1 år og 3 mnd før man får vite om man har el... Lykke til!

Skrevet

Hei Lucy T.

Jeg prøver også å være litt sunnere! Men jeg er litt redd for å begynne å styre altfor mye nå i begynnelsen, kan jo hende det tar kjempelang tid før det klaffer. Jeg veksler mellom å tenke at jeg selvsagt blir gravid på første forsøk til å tenke at vi aldri kommer til å få barn. Hm, og dette er bare begynnelsen. Blir litt opphengt merker jeg!

Lykke til alle sammen, dette er spennende!

Skrevet

Det skader aldri å være sunn i alle fall, hehe. Det er jo godt for kroppen uansett om man er gravid eller ikke. Det er ikke alltid så lett å ikke bli opphengt i å bli gravid. Jeg er ganske opphengt i det, og kjenner jeg blir sur når folk her inne skriver om at man må slappe av og ikke tenke på det, for da skjer det.... Det fins andre ting som forårsaker infertilitet enn stress liksom...

Hvordan skal man liksom kunne la vær å tenke på det man ønsker seg aller mest her i verden? Det er jo så spennende i begynnelsen. Husker jeg spurte sambo om hvor lang tid han trodde det kom til å gå før vi ble gravide (da vi bestemte oss for å prøve), og han svarte maks 4 måneder.... Heheh... Sånn gikk det ikke for oss i alle fall. Håper du slipper å prøve så lenge før du får drømmen din oppfylt...

Skrevet

Dytter denne opp. Det begynner å fylles opp på IKM uke 16 listen, så kanskje flere vil bli med på denne tråden. Blir noen spennende uker framover nå... Jeg har ikke hatt el enda, men forventer ikke el før fredag eller lørdag...

Skrevet

Jeg slenger meg på her... Tror jeg har el i disse dager og ikm er rundt den 19. Prøver å el-teste, men får aldri ordentlig positiv strek, så blir bare forvirret av det!:) Er heldigvis ganske heldig om blir gravid relativt lett (1.pp 2 ganger 3.pp en gang), så tar ikke de el-testene veldig alvorlig enda. Håper bare at vi klarer å få en spire som sitter denne gangen!:) Vi er hvertfall i gang med "tvangs sexen", men prøver å gjøre den så lite tvangspreget som mulig...;)

Må også legge til at jeg er imponert av dere som har vært prøvere lenge! Vi har prøvd siden august nå (med en sa og en ma siden dengang), og jeg er lei! Vil bare bli ferdig med hele greia...:) Men vi venter jo på noe godt, så det er jo verdt all ventinga da. Selv om det kan bli lange dager innimellom, spesielt mellom el og ikm!:)

Lykke til alle sammen, håper vi er mange som får en nyttårsspire i magen denne pp!!:)

Skrevet

El lar vente på seg denne pp, er på dag 16 i dag (fredag), så hvis el testen blir positiv i dag kommer vel el på lørdag... Ser ut til at el kommer senere og senere for hver pergo kur jeg tar. Men så lenge jeg får el er jeg glad, for uten pergo blir der ingen el...

Det er denne pp som skal gi resultater!!! Krysser fingrene XXXXXXXXXX

Skrevet

Håper det ordner seg for deg denne gangen :)

Skrevet

Tusen takk for gode ord ;) Jeg håper også at det ordner seg denne gangen!!! Jeg fikk ikke positiv el test i dag heller, så satser på den blir positiv i løpet av helga. Den kommer i alle fall senere og senere for hver pergokur... hehe. Men så lenge el kommer og at det blir en god el, så skal jeg ikke klage over når....

Ønsker deg også lykke til ;)

Skrevet

Lucy T *pp nr 3 år.....: Hei! :) Du, jeg leste et sted ovenfor her at du skulle ta blodprøver. Altså, jeg var på GU om torsdag ( for utredning), og fikk beskjed om å komme tilbake fredag 11.april for blodprøve. Hva skal hun sjekke da, på en måte? Har du noen anelse? Jeg var så superstresset der inne at jeg helt glemte å spørre gynokologen min. :)

Er det noen andre som også kanskje vet, så føl dere frie til å svare! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...