Gå til innhold

Det er stas å bygge nytt....hmmm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror "moten" med å bo på forblåste knauser vil "gå over", folk lkan gjerne komme med dette at de bygda da i skråninger før også, men da kan vi begynne å se på hvem som bygde der, det var ikke de med mest midler akkurat.

Vi bor lunt til, ingen stor utsikt her, men ikke inneklemt heller, men solrik plass, le for den værste vinden, veldig bra plassert. Stor frodig hage og lengt mellom husene, er kun eldre eiendommer man får det akkurat slik som her. PERFEKT rett og slett, huset er ikke av de søstre og vi må grave og drenere før vi kan innrede kjelleren, men dette blir ingen stor utgift, ca 50-100 000 max...skulle vi had så stor eiendom et annet sted så måtte vi vel betalt minst 1 mill og kjøpt flere tomter..hele sulamitten her kosta under 1 mill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei..fordi man ikke vil pusse opp et gammelt hus fra bunnen av?vet ikke men synes det er fint med sprosser og tregulv (finnes golv som ser ganske ekte ut og?) Hadde ikke kjøpt et gammelt hus sjøl..Ofte er de dårlig isolert,drenering kanskje så som så.., Må ofte skifte det meste som er viktig..Tak, isolasjon,drenering på nytt.. Mange gamle hus er ikke vedlikeholdt. Men noen har sin sjarm..Selv har vi et hus fra 1980-veldig godt isolert, mer enn vanlig visst og solid bygd. Noe her og der som må gjøres men ikke det store.

Skrevet

Har prvød begge deler selv. 100 år gammelt hus nyisolert, resturert på utsiden med ny kledning, og originale vinduer. Nytt kjøkken, og bygd egen fløy slik at det ble to nye bad, ny trapp og resten av rommene med nyslipte gulv, ny tapet, nye vedovner, nytt elekstrisk annlegg og sentralstøvsuger. I tillegg til prisen på huset kostet oppusingen godt over 1 million. Alikevel vil jeg si at det er KALDT og romløsningene er ikke de beste. Nei, takke meg til nytt hus med gode planløsninger, vannbåren varme, mye bedre elekstrisk annlegg. Komforten er en helt annen. Nå er ikke jeg spesielt glad i nybygg med samme stil det ble bygget for 100 år siden, men forstår alikevel at enkelte liker den stilen men alikevel ønsker at alt skal være nytt.

Skrevet

Joda tregulv er fint. Kopier er ikke like fint. Blir som gulldubleringer og juksepels:)

Skrevet

Joda. Har vel blitt litt avsporet denne tråden. Kunne godt bygget nytt selv, jeg, men aldri i noe faka, gammel stil. Det skulle nok blitt hundre prosent tilpasset mine behov. Og veldig moderne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...