Gjest Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Verdens mest tålige lille diskusjon, hehe... Vi skal som nevnt hente nye bilen vår i morgen og begynt eå snakke om vi ville rekke barnehagen og kom da inn på noe vi ikke er helt enige om. Samtalen forløp omtrent slik: Han: Rekker vi å hente ungene da? Jeg: Klart det, vi trenger jo bare 1 time og 20 min maks så da kan det ta en time lenger enn de sa og likevel har vi god tid. Han: Du glemte å ta med tiden det tar å fylle diesel. Jeg: Fylle diesel? Hvorfor det? Han: Vi kommer jo oss ikke helt hjem til xxx med en liten skvett på tanken vel. Jeg: De lever vel ikke bilen med bare en skvett på tanken?! Den er jo ny. Han: Og...? Jeg: Når man kjøper en helt ny bil så er det vel en selvfølge at bilen leveres med full tank! Det burde det i hvertfall være. Han: tror ikke du skal ha for høye tanker om service innstillingen til bilselgere. Jeg: Jammen seriøst, en helt ny bil? Jeg hadde vært flau om jeg hadde vært bilselger og levert fra meg en ny bil med under trekvarts full tank. Han: Ja, det er vel en grunn til at du aldri hadde blitt en god bilselger *gliser* Den kommer med en liten skvett på tanken, bare vent å se! Så hva mener dere? Hvem har rett? Om dere ikke har peiling, så gjett gjerne, vi får vel vite det i morgen uansett, hehe...
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Nå vet jeg itte merket dere har kjøpt. Men der gubben jobber (vil itte nevne merket her) fyller man nybil for 300kr og bruktbiler for 200kr.
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Hmm..jeg tror han har rett.
Dronningen! Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Mannen din har nok rett! Som regel er det kun noen få liter på tanken...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 vi har fått halv tank de gangene vi har kjøpt bil (bruktbil). Og svogeren min har også stort sett fått halv tank, bortsett fra en gang, da måtte han kjøre på nærmeste bensinstasjon og fylle bensin...
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 vil tro at den er har disel for 200 - 300 kr på tanken.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 Æsj, dårlig gjort jenter, dere skal jo liksom støtte meg dere! *furte* Hehe.. Neida, han har sikkert rett, trodde liksom bare det var endel av pakken jeg. Her kjøper man bil til en halv million og så fyller de ikke opp tanken engang liksom...
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #16 Skrevet 27. mars 2008 Husker alle gangene pappa kjøpte ny bil måtte han stoppe på bensinstasjonen rett utenfor å fylle Tror nok mannen din har rett ja (desverre)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. mars 2008 #17 Skrevet 27. mars 2008 En skvett. Mulig det er smekkfull tank om bilen er nyimport av et merke som koster minimun 500 store, uten ekstrautstyr. Men ikke ellers.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. mars 2008 #19 Skrevet 27. mars 2008 Er redd mannen din har rett her ja.... =)) Men er enig med deg i at det BURDE være en del av pakka å få med full tank... =)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 Se da ja! Men ville ikke stolt blindt på det, legg heller inn tid til fylling, så får dere heller bruke tiden på å spise pølse om tanken allerede er full. ;-)
Mille** Skrevet 27. mars 2008 #21 Skrevet 27. mars 2008 Er det en helt ny bil, altså helt ubrukt, så er det sannsynlig at det er full tank iflg min mann som er medeier i et bilfirma. Var det når vi kjøpte helt ny bil ihvertfall. )
mammamamut Skrevet 27. mars 2008 #22 Skrevet 27. mars 2008 Hver gang min far har kjøpt NY bil har tanken vært full
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #23 Skrevet 27. mars 2008 Hehe... Vi har god nok tid etter min mening uansett, men skal beregne litt ekstra :-)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #24 Skrevet 27. mars 2008 Finnes det nye biler som ikke er ubrukt da? *føle meg litt dum* Men, ja den er helt, helt ny, kom fra Tyskland for et par uker siden og ble sendt over fjellet til Bergen rett før påske.
dansejentes mamma Skrevet 27. mars 2008 #25 Skrevet 27. mars 2008 Denne diskusjonen kan du vinne: Du ringer bilselger i morgen og forteller om diskusjonen, og at du ville så gjerne vise mannen din at du hadde rett, fordi du tror de har kjempegod servise, fordi det har du hørt av andre. Osv osv smisk i vei, bruk knep om at dere har så dårlig tid til barnehagen, hva som helst. Klart du får det som du vil. Det ville iallefall jeg fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå