Gå til innhold

Vekt og atter vekt... sorry... svar dere som vil da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvilken uke er dere i og hvor mye veier dere og hvor høye er dere??

Jeg bikka nettopp 69 kg i uke34 (173 høy), og har aldri veid så mye før. gått opp ni kg så langt. grur meg litt til jeg kommer til 70 kg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,Er i uke 29. Har gått opp 7 kg circa, 164 og veier nå 62,4. Det høres ikke så mye ut med 69 kg til din høyde og i 34 uke!

Skrevet

Ånei ånei.. stakkars deg... herregud!!

Jeg har bikka 100 kg så slutt å syt...

er det mulig...

Skrevet

er i uke 36 og har gått opp 25 kg. HI du høres ut som en sytete fjortiss

Skrevet

haha t.o.m. 70 kg hadde ikke vært mye på deg som er 173 cm høy... flaks du ikke haR LAGT PÅ DEG 30 kg du...

Skrevet

Vekt er veldig individuelt, men HI jeg tror ikke du har noe å frykte, du ser sikkert utrolig flott ut. 69 kg når man er 173 cm er ikke mye!

Skrevet

ja ja... Synes ikke du skal grue deg så mye :-)

Er i uke 38, 167cm og har gått opp 20 kg. Veier nå 77. Det virker forøvrig som om vekta har stabilisert seg. Har ingen bekymringer angående det å bli kvitt det igjen, føler meg flott, om enn litt oppblåst pga av vann i kroppen :-D

Skrevet

Hei.

Er i uke 35. Veier nå 65 kg og er 162 høy.Har lagt på meg 8 kg.

Skrevet

Tror absolutt at du skal slutte å bekymre deg over vekten. Jeg er 167cm høy og veier nå 73,6 kg. Da har jeg lagt på meg 20kg siden jeg ble gravid. Er 38+2 på vei nå. Vi går nok ned igjen etterpå skal du se :-)!

Skrevet

jeg er 1.60 og har gått opp 20 kilo og er i uke 37.. SÅ ja SLUTT å syt!!!!

Skrevet

hvor gammel er du egentlig HI?

Skrevet

Håper du legger på deg 10-20 kg til...Da kan du syte!

Skrevet

Legge på seg er jo generellt kjipt, men det må man bare regne med når man er gravid..men som noen andre nevnte her så er det å veie 69 ikke mye i det hele tatt til å være 173 høy og i uke 34. Jeg hadde også problemer med vektøkningen men nå prøver jeg å bare kose meg og nyte graviditeten. Vekten kan man jo gjøre noe med etter man har født.Man må være glad for at man ikke har lagt på seg mere. Tror ikke du skal bekymre deg så veldig..du kommer nok ikke til å legge på deg så mye fremover nå vil jeg tro.

Jeg er forøverig snart i uke 28, 175 høy og har gått opp fra 62 til 70 kg.

Prøv å nyt siste del av graviditeten din.Er utrolig slitsomt å konstant tenke kg, du føler deg ikke noe bedre av det.

Skrevet

Helt enig!!! Herregud... du aner ikke hva du snakker om!!!

Kom heller igjen når du har lagt på deg 30kg til..!!

Hater folk som syter så jævlig og så er de så slanke og i tillegg gravid!!!!! Er bare sånn det er.. jeg er over 90 kg og er 159cm høy..

såe.. tror heller JEG har en bedre grunn å syte enn deg!!

Skrevet

31+1, er 172 høy og har gått opp ca 8 kg. La på meg 16 & 14 kg med de to første.

Skrevet

Vil bare si at for den det gjelder kan ni kg være ille å legge på seg under graviditet selv om man i utgangspunktet er tynn. Alle er forskjellige, så ikke klag sånn på HI. For henne kan det oppleves helt forferdelig. Jeg er i uke 39 og har gått opp 10,5kg. Var 82kg fra før og 1,72m høy og selv om jeg er fornøyd med at det ikke er blitt mer, så synes jeg jo det er for mye siden jeg var for stor fra før. Hadde et håp om å holde meg under 10kg opp. Det vil jo alltid være noen som har lagt på seg mer som vil si: ikke klag, jeg har lagt på meg mer, men for den det gjelder er det ikke mye hjelp i sånne innlegg...

Skrevet

er 168 cm, og veier nå 80. Har gått opp 7 kg. Uke 37.

For å si det sånn, så er det å legge på seg ille for de fleste. En graviditet gjør det enklere for de fleste å takle kiloene, det er "lov" å legge på seg. Grunnen til at alle klager på HI er jo at vedkommende burde hatt vekten hun har nå i utgangspunktet med den høyden! Og siden hun er så tynn er det naturlig å legge på seg litt. INgenting å klage over! Heller at det er for få kilo. Helt enig med de over at dette er et sytete fjortis-innlegg, stakar liten.....

Skrevet

Vel, folk bærer jo kg'ene forskjellig da og det er jo ikke akkurat som om HI var undervektig eller sykelig tynn før hun ble gravid selv om det virker som om noen her skal ha det til det. Helt normalvektig i forhold til BMI...

Skrevet

165 høy og har lagt på meg 14kg. Er tre dager over termin.

Skrevet

Tipper de fleste som kaller HI et syter var lubne før de ble gravide, og bruker graviditeten som en god unnskyldning for ytterligere pålegg..

Anbefalt er ofte12-13 kg.

Pluss skylder på graviditeten for at de er lubne mange år etter at de er ferdig med den.

Skrevet

Her var det jo hyggelig stemning...! Not!

Skrevet

uke 36 jeg også , 164 veide 57 kg før og gått opp 27 kg. Mesteparten vann, så syns ikke at det er så mye.

Men allikevel synd:(

så helt enig 9 kg er ikke noe

Skrevet

173 høy... lagt på meg 15 kg. Er nå 81 kg.

Skrevet

Herregud ikke vær så utrolig frekke da. Det er jo et helt legitimt spørsmål. Det er mye en lurer på under en graviditet og jeg syntes det er utrolig at så mange har så liten medfølelse for andres følelser. Hvordan blir dere da som mammaer spør jeg. Man skal liksom være forståelsesfulle og måten mange av dere svarer på syntes jeg er rett og slett forkastelig. Voks opp!!!!

For å svare på spørsmålet fra anonym så er jeg 164 cm høy og veier nå 73 kg. Har gått opp 15 kg da jeg er i uke 36. Med førstemann gikk jeg opp over 30 kg men fikk de av meg i løpet av kort tid. Den første dagen på sykehuset gikk jeg ned 10 kg, Mye vann.....

Kos deg videre i graviditeten og lykke til med det forestående.

Skrevet

Er 38 fullgåtte uker til lørdag og jeg har gått opp 17 kg til nå.

Jeg bryr meg ikke noe om det, for jeg vet at de forsvinner etter fødslen uansett. Jeg elsker å trene og holde meg i form også.

Men vi jenter bryr oss om vekta, sånn er det bare. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...