Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle bedrifter innen kjøttbransjen vanner ikke ut kjøttdeigen og karbonadedeig. Så det er sagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke, men regelverket er det samme for begge typene. Vil man ungå vann og salt må man lete etter produkter som ikke har det og regne med å betale litt ekstra. Det gjelder for både kjøttdeig og karbonadedeig.

Skrevet

Ja jeg har sett sener og jeg har aldri hørt at det skal være spessielt usundt. Så lenge resultatet da smaker godt ser jeg ikke problemet med å bruke det. Vi spiser mange ting som er ekklere enn sener.

Skrevet

Her jeg jobber selger de kjøttdeig og karbonadedeig uten salt og vann. Kjøper bare karbodeig jeg da.. Eneste som duger av deigene.. Hehe.. Og jeg veit hva den er laget av... :)

Skrevet

Er ikke redd for kjøttdeig, men karbonadedeig er sunnere. Og siden jeg har nok av fett er det greit å velge de produktene som er mest medgjørelig der. Etter jeg gikk over til karbonadedeig synes jeg kjøttdeig er litt ekkelt... Vet ikke hvorfor.

Liker også å kjøpe karbonadedeigen over disk, hater de strimlene.. Ekkelt med ormer i gryta:-p

Skrevet

for å ha sagt det, så er jeg ikke på noen måte redd kjøttdeig. Kjøper det gjerne hos vår lokale slakter, og en kan ikke lage mors kjøttkaker uten. Hos slakteren får en kvernet kjøtt uten salt (gilde har også usaltet) og med lite/uten vann. Kg prisen blir jo noe høyere. Tror mye av grunnen til at flere har gått over til karbonadedeig der den enkelt og med hell kan erstatte kjøttdeig er for å kutte ut andelen animalsk fett fra kostholdet.

Når det kommer til fett, "rart innhold" og salt er jo det flere farseprodukter som en heller burde drive korstog mot. Et viktig poeng har du der.

Skrevet

Ha ha, jeg spiser IKKE ting som er eklere enn det! Mye ekle kjøttprodukter ute og går, usj...

Skrevet

Hehe ja, kjøttdeig er litt eklere...

Er ikke moro å ha ormer i gryta heller.

Jeg kjøper 5 kg`s poser der jeg jobber med vacumert karbodeig jeg, så deler jeg opp i passe posjoner og fryser ned....

Skrevet

Da har du en stund ja. Hadde holdt til minst 15 middager det. Tror ikke jeg skal gå over til så store pakker med det første ;-)

Skrevet

Blir 10 middager her da.. :) hehe... Vi aelger midre pakker pg men ikke mindre enn 2,5 kg.. :)

Skrevet

Fimmer alltid så mye ekkel brusk, eller hva det nå enn er, i kjøttdeig *urk*

Kan strekke med til karbonadedeig pga familien, men ellers unngår jeg både diverse "deiger", farse og pølser.

Skrevet

jeg er ikke "redd" kjøttdeig i hvertfall, men er nøye med å få det gjennom stekt/kokt..

Bruker det ikke daglig, men den er selvskreven i feks taco, spagetti eller hjemlaga pizzaen, spiser så sunt ellers at litt fett og salt får tåles, det er jo godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...