Huldretuss Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 jeg husker da virkelig ikke hva som stod på side 8-9...
Huldretuss Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Åja, ble ikke spesielt overrasket jeg heller.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Nei, klart ikke....men stort sett står det opplyst alt flott å fint om de nye medisinene som kommer på markede så kanskje på tide å tenke på konsekventene rundt dette også. Noe jeg vet mange ignorerer, for klart medisiner er jo på markedet av en grunn og da er de ikke farlige!!? Eller har konsekventer av den grunn, sammens med leger som ofte pøser på. Men igjen, leger er jo guruer som aldri gjør feil så står det ta 5 stk, ja da tar vi 5 stk av den pilla uten å tenke noe videre over dette.
Huldretuss Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Når man vet hvor mye legemiddelindustrien sponser forskning og leger, så bør man være skeptisk
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Helt klart, absolutt. Har selv stått med feil medisin til et av barna jeg, og takk og lov for at jeg aldri dytter i de noe før jeg selv har gått grundig igjennom hva slags medisiner dette er. Kunne fått fatal utfall, men med hode på en plass og fornuften på samme plass så skjedde det ikke. Så hiv o hoi til til de som bruker hode litt selv også oppi denne fabelaktige kjemiske verden vi lever i nå=)
Ikkelektuell Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 På den annen side; hva skal man ellers gjøre når man er syk? Spise blomster?
Huldretuss Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Det er ikke alltid nødvendig å gjøre noe annet enn å vente til det går over
Ikkelektuell Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Vel, jeg tenker jo ikke på forkjølelse og annet rask, jeg tenker på sykdommer som krever medisiner og smertestillende for at man skal kunne ha en tilnærmet normal hverdag eller til og med for at man skal kunne overleve.
Huldretuss Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Når det viser seg at medisiner gir bivirkninger som tidligere død og/eller ekstreme plager, så kan man jo viudere hva som er best, eller verst...
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 Kan jo tilføre at cannabis har blitt lovlis smertelindring da i visse tilfeller, så kanskje noe godt kommer til de syke. Man kan definere syk i mange grader og det er umulig å sitte her å si at enkelte ikke skal ha medisin, men med lege som har vett i hode så er det muligheter. Kreftpasienter f.eks....som ligger for døden....Er morfin eller ketorax det eneste som lindrer og avslapper, Cannabis er en mulighet her også. Men igjen mange sykdommer og en overflod av leger som gjerne glipper resepter ut av hendene sine uten å tenke seg om. Tenker man tilbake så er det garantert mange sykdommer man kunne ha ytet andre alternativer til enn kjemiske stoffer.
Ikkelektuell Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Er det tilfelle for så mange medisiner at det er vits i å ta den diskusjonen, London? Mange medisiner har kjipe bivirkninger, men det er og blir en avveiningssak ifht hva man er villig til å risikere, og det igjen er jo opp til hver enkelt pasient. Det fordrer selvfølgelig at det informeres godt nok om bivirkninger, men jeg er naiv nok til å tro at når det gjelder død, selvmordstanker og andre drastiske effekter, så er legene påpasselige med å opplyse om dem.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 Derfor gis det medisiner til mennesker med angst, selvmordstanker og depressiva......som har bivirkninger som øker akkurat det samme....hmmm...lurer på hvor logikken er! Men igjen, 10 fra nå så kommer de igjen med en beklagelse om at de ikke var helt sikkere på at dette var ille, måtte bare ha de på prøve for å teste de. Ikke alle bivirkninger kommer etter noen dager eller mnd.
Ikkelektuell Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 "Tenker man tilbake så er det garantert mange sykdommer man kunne ha ytet andre alternativer til enn kjemiske stoffer." Det kan vi være enige i, men er cannabis like effektfullt som morfin? Jeg har sett en kreftsyk på dødsleiet, han var fylt til randen av morfin. Han skrek av smerte på tross av en dose som skulle gjort ham nærmest bevisstløs (etter hva jeg fikk fortalt).
Huldretuss Skrevet 26. mars 2008 #18 Skrevet 26. mars 2008 javel, jeg har dessverre en arvelig sykdom som gjør at mange leger mener jeg bør ta lassevis med medisiner for å få et lengre liv. De lover på tro og ære at det ikke gir noen bivirkninger. Men vet du hva, det gjør de, så jeg velger faktisk å risikere et noe kortere liv enn å plage meg selv. Og gjett om legene mine hyler og skriker. En annen bivirkning er hvis man tar antidepresiva. Mange tar selvmord etter at de begynte med medisiner fordi da fikk de det ekstra lille overskuddet til å få det til. Synd for dem.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #19 Skrevet 26. mars 2008 Ja og jeg har også fulgt kreften til døden og kan si at cannabis der var mer effekt for denne pasienten, men igjen, leger har en tendens til å feie alle over en kan, får en pasient 10 ml med morfin så klart nabon skal ha det også.....skjønner du, litt enkeltindivider må man få lov å være, til og med innenfor medisinverden om hva det måtte gjelde.
Ikkelektuell Skrevet 26. mars 2008 #20 Skrevet 26. mars 2008 Det er som sagt ditt valg hva slags medisiner du tar. Veldig synd at medisinene mot din sykdom gir uønskede bivirkninger. Har du prøvd dem, og merket at noe ikke stemte? Medisinering av psykisk syke er egentlig et kapittel for seg selv, men der er det mye grums ute og går, ja.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #21 Skrevet 26. mars 2008 London calling. Det kalles å velge å *leve* sitt eget liv, velge hvordan man ønsker å leve og hvordan! Mange leger forstår ikke dette ønske og det er trist, pasienter mister valget over sitt eget liv fordi de blir fratatt rettighetene sine, fordi mange mener at *vi* vet best hvordan du skal og bør leve og det er i sykesengen koblet til med ledninger......Hmmm...
Huldretuss Skrevet 26. mars 2008 #22 Skrevet 26. mars 2008 Selvfølgelig har jeg prøvd dem, men legene mine har ikke det. Hvorfor er psykisk syke et eget kapittel? Og tror du virkelig det bare er der det er grums?
Ikkelektuell Skrevet 26. mars 2008 #23 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har ikke sagt at man ikke skal få være enkeltindivider, da. Selvfølgelig må alt tilpasses, også medisiner, og også der er jeg naiv nok til å tro at helsepersonell _flest_ er dyktige nok til å forstå det. De ser det tross alt hver dag. Man må ha en liten smule tiltro til folk med mer kunnskap enn det man selv har, selv om man er føre var. Paranoia er lite konstruktivt uansett sammenheng. Hvordan inntas forresten cannabis i medisinsk øyemed?
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #24 Skrevet 26. mars 2008 Tja si det....vannpipe....hehe.. The use of crude marijuana for herbal medicinal applications is now being widely discussed in both the medical and lay literature.Ballot initiatives in California and Arizona have recently made crude marijuana accessible to patients under certain circumstances. As medicinal applications of pure forms of delta-9-tetrahydrocannabinol (THC) and crude marijuana are being considered, the most promising uses of any form of THC are to counteract the nausea associated with cancer chemotherapy and to stimulate appetite. The use of crude marijuana as a medicine would entail smoking the drug or creating herbal preparations of it.
Ikkelektuell Skrevet 26. mars 2008 #25 Skrevet 26. mars 2008 Ja, vel, det var jo bare et spørsmål. Jeg kunne ikke vite om du hadde merka bivirkninger, eller lest/hørt om dem, liksom. "Hvorfor er psykisk syke et eget kapittel?" Fordi medisinering ofte skjer på andre premisser enn når det gjelder sykdom i kroppen. Det medisineres for å bli kvitt symptomer, i stedet for årsaken til symptomene, som ikke alltid er mulig å fjerne vha kjemikalier. Nå snakker jeg om ting som lett til moderat depresjon og angst og denslags, vel å merke. "Og tror du virkelig det bare er der det er grums?" Slapp av litt, da. Jeg har jo ikke sagt det, har jeg vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå