Gå til innhold

Skjemmes nesten av å si det men...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huffda... Som flere over her har sagt: dere har to alternativer: høyere inntekter eller lavere utgifter... Har dere smålån dere kan refinansiere? Hva med avdragsfrihet på lånet mens en av dere/begge finner en jobb som innbringer mer inntekter?

Evt finne dere et annet sted å bo som ikke er så dyrt. Men dere må i hvertfall snakke med banken med en gang før problemet vokser og blir større! Dere er nok helt sikkert ikke de første, og heller ikke de siste som kommer til banken med dette problemet. De er jo profesjonelle og vet yvordan man tar hånd om slike problemer. Sett dere ned og tenk igjennom hva dere kan klare dere uten/kutte med på og dermed spare penger. Og viktigst av alt, sett opp et realistisk budsjett som dere holder dere til. Har dere bil? To biler? Tenk igjennom om dere klarer dere med en isåfall. Tenk også igjennom drivstofforbruk og forsikringspremie på bilen i forhold til andre biler.

Og hva med kveøds/helgejobbing innimellom? En av dere har kanskje muligheten til det? Det er ofte bedre betalt om kvelden og i helgene, og all ekstra inntekt er jo positivt.

Det var det jeg kom på i farten... Ville bare si lykke til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at det sannsynligvis er en liten utgift, MEN har dere sjekket om mobilabonnementene dere har lønner seg? Jeg byttet fra telenor til onecall og reduserte regningene i mnd fra 1000kr til 2-300kr... Der får man to timer gratis ringing og 90 gratis sms før man begynner å betale noe (og da koster det 80øre pr minutt å ringe og 42øre pr sms). Ingen månedsavgift heller... Alle monner drar... Eller om hvis dere vil beholde det abonnementet dere har skaffer dere frifamilie så dere ringer og sender gratis til hverandre..

http://www.onecall.no/index.php?content=whatis&product=mobile

Synes det er rart så mange oppfordrer til å flytte.. Det koster jo også masse penger i meglerutfgifter, dokumentavgifter, utgifter til flytting i seg selv ++ og jeg synes ikke dere bor så dyrt i og med at det er trondheim..

Skrevet

Takk for gode råd alle sammen:)

For å være ærlig har vi ikke satt opp noe budsjett!!Har bestandig greid regningene våre hver mnd da..Må nok sette oss ned å skrive et budsjett ja.Kan bare ikke komme på hva vi kan kutte ned på:(

Synes vi trenger nettet nå som poden skal begynne på skolen og bilen er (vi har en en 97 mod) uaktuelt å kvitte seg med nå ihvertfall p.g.a at mannen min er avhengig av den for å komme seg på jobb.Har ringt for å si opp fasttelefon,men det utgjorde bare en ca 80 kr fordi vi har en sånn pakke fra telenor så vi beholdt den da!

Skrevet

Telenor er nok litt dyre ... sjekk om dere ikke kan bytte til bredbaand fra noen andre og komme billigere ut. Et par hundre kroner spart i mnd paa det er et par hundre kroner (og verdt en del timers arbeid).

Skrevet

en ting til.. Om en av dere har snille foreldre med god økonomi, kanskje de er villige til å kausjonere for dere slik at dere får alt innenfor 60%?

Angående spare penger, hva betaler dere i gebyrer til banken? Dere har vel ikke verdens beste mulighet til å refinansiere lånet til annen bank, men dersom dere betaler mye gebyrer på kort- og nettbankbruk går det an å flytte kontoene til en gebyrfri bank.

Og det skader jo ikke heller å prøve å flytte lånet hvis dere synes dere har en høy rente da, koster ingenting å søke :) Har dere kausjonist stiller dere selvsagt sterkere her og.

Skrevet

Takk for tipset:)Vi har telenor og de er kanskje dyrere enn de fleste andre?

Skrevet

Nei ,vi har desverre ingen kausjonister.Foreldrene til mannen min er døde og jeg har bare min mor som er trygdet :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...