Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange bruker dette mye og mener det er greit så lenge barnet ikke blir sår. Faren er i liten grad at barnet kan bli sår, men evt langtidseffekter de kan ha, spesielt de våtserviettene som inneholder parabener. Også andre stoffer i våtserviettene kan gi senskader, både parafin og sitronsyre kan på sikt være allergifremkallende. Jeg skal IKKE fortelle noen hva en bør velge, for det er opp til hver enkelt, men for de som ikke vet så mye om evt skadevirkninger av våtservietter vil jeg i hvertfall opplyse om dette slik at en evt kan tenke igjennom det valget man tar. For de som lurer på hva parabener er og hva disse kan gjøre så legger jeg ved en link:

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2096

Dette gjelder forøverig ikke bare våtservietter, men også andre stelleprodukter til barn og bl.a solkrem som kommer til å bli aktuelt nå snart, mange av disse produktene inneholder ogsåparabener som vi, pr i dag, ikke er sikre på om kan være skadlige eller ikke. At noe selges i butikken er ikke det samme som at det er trygt, husk på at ting som ble solgt til babyer for bare et par år siden er nå trukket fra markede fordi det viste seg å ikke være så trygt som en trodde likevel.

Nå blir jeg vel disset og får hundrevis av sure kommentarer fra folk anonyme som skal kalle med bedrevitende, skriver at jeg tror jeg er perfekt (noe jeg ikke tror) og spør om jeg ikke er lei av dette nå, men det driter jeg i.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

*ler*

Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Hva er vitsen med å bruke disse våtserviettene, når det er like enkelt med gaskluter og vann (det er bare å ta med seg i en pose når man skal ut på tur). Dessuten vet jeg det er mange som bruker våtservietter om natta for å ikke ta med babyen i skarpt lys på badet og vekke den. Nei da er det bedre å tørke av bæsjen i mørket på soverommet hvor man ikke ser skikkelig med våtservietter, kanskje man ikke får vasket bort alt allikevel. Jeg synes mange er så egoistiske og late at det er helt utrolig.

Hvem av alle de som bruker våtservietter på barna sine kunne tenke seg å vaske seg med våtservietter selv hver dag etter å ha vært på do?

Hva med å begynne å tenke på hva som er best for babyen og ikke seg selv?

Skrevet

Helt enig, Alva! Her går det kun i klut og vann, eller mesoft og vann.

Bruker våtservietter på tur i nødsfall, og nå har Neutral kommet på markedet. Disse er svanemerket og inneholder så vidt jeg vet ingen skadelige tilsetninger. Anbefales!

Noen som har tips om hvilken solkrem som er ok?

Skrevet

Uff, nå blir det i hvertfall diskusjon, hehe... Tenkte å prøve å holde dette saklig og ikke-angripende for å bare opplyse de som ikke vet om dette skjønner du :-)

Skrevet

Alle med fysisk filter, men de er et herk å smøre utover da og må søre oftere med dette enn de med kjemisk filter. Ellers er det jo bare til å lese bakpå solkremene. Ikke alle parabener er like skadlige tross alt.

Skrevet

hva bruker dere på dere selv da? av produkter menere jeg?

Skrevet

Hehe... Til meg selv er jeg ikke så nøye, bare til ungene ;-)

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

bruker bare sebamed jeg:-) og babyline. de er visst helt ok :_)

Skrevet

Bruker Babyline, de er greie :-) Du kan lese inne på den siden jeg la link til, der er det flere tester av babyprodukter.

Skrevet

hvorfor opplyser ikke hs eller legen om dette???

Skrevet

Fordi faren for senvirkninger er like stor som at ungen din skal dø av en vaksine.. altså lik null

Skrevet

Til meg selv bruker jeg stort sett neutral sine produkter og dermalogica.

Når jeg vasker meg med mild såpe, skyller jeg jo den av etterpå.

Bruker man våtservietter, skyller man ikke huden etterpå, og det er jo ihvertfall ikke bra.

Skrevet

bruker babyline på barna her. fornøyd med den serien

til meg selv bruker jeg mary kay. inneholder paraben det også men akkurat som dermalogica, decleor, birotherm osv osv. må vel i helsekosten for å finne noe økologisk. men brukt mary kay i mange år og er fornøyd med det.

prøver å få tak i neutral våtservietter, noen som veit hvor de selges?

Skrevet

Fordi man enda vet for lite om det i det hele tatt er skadelig. Og litt bruk av mange produkter som inneholder fr liten mengde til at det skal være skdadelig kan tilsammen bli nok til at det er skadelig... Lege og HS opplyser jo ikke om alt som kan være potensielt skadelig da, de opplyser ikke engang om ting som kan være farlig, som f.eks å gi honning til barn under 1 år, det lærte jeg her inne.

Skrevet

Hvorfor skriver du dette innlegget når du skriver:

"Jeg skal IKKE fortelle noen hva en bør velge, for det er opp til hver enkelt"

Der har vi jo poenget, folk velger hva de vil for sitt barn. Som helsesøster sa til meg på hjemmebesøk: "Vi kan si hvordan dere bør gjøre ditt og datt, men til syvende og sist er det dere som bestemmer og kjenner på dere selv og deres barn hvordan det skal gjøres"

Skrevet

Hun sier jo ikke heller hva andre bør velge, men kommer med nyttig informasjon som er bra å ha når man skal velge selv.

Skrevet

Fordi om jeg ikke hadde skrevet det hadde jeg fått sånn ca 20 innlegg fra sure anonyme som skulle fortelle meg at jeg ikke må fortelle noen hva de skal gjøre og tro jeg vet best og mine valg alltid er det beste ;-) Derfor.

Skrevet

Eg skjønner godt hvorfor Alva skriver dette innlegget og eg synes det er kjempeflott! Som hun selv sier så er det ikke får å si at folk MÅ gjøre sånn og sånn, men det er for å opplyse de som kansje ikke visste om dette. Uten opplysninger kan ikke folk ta egne valg, derfor synes eg det er kjempeflott at folk legger ut slike opplysninger (gjerne med link) her slik at alle kan velge det de synes er best for seg og sin baby:)

Det er vel det denne siden går ut på? Å gi folk gode råd, svar på spørsmål og å opplyse? Synes det er kjempefint at folk skriver sånne innlegg så lenge de ikke rakker ned på/kjefter på de som ikke er enige. Og det gjør da vel ikke Alva?

Skrevet

Bruker våtservietter,men avslutter med og skylle den siste våtservietten med vann.Mange svir,har prøvd selv.Med klut har mange sakt dem har blitt såre,og masse oppvask.Smak og behag ....Bruker dem uten lukt,parafymelukt.

Skrevet

Jeg bruker våtservietter mye, bruker de uten parmye til natusan.. han bæsjer mye og blir lett sår. skulle gjerne gått over til klut og vann,men jeg syns det er litt ekkelt jeg... og få fullt av bæsj på kluten og vannet (kan jo bruke rennende vann,men alikevel), og det skal en vaske med!? Syns det er mere renslig med våtservietter jeg...

Skrevet

Hva med engangsklutene fra libero? De bruker jeg. Bare å ta på vann og vaske ivei. Og så bare kaste de =)

Skrevet

Bruker flere kluter og rennende vann, da er det veldig renslig. Bruker litt olje på kluten også.

Skrevet

Er man en dårlig mor når man bruker våtservietter? Neppe..

Folk får gjøre som de mener er riktig for sitt eget barn uten å bli spylt ned av alskens propaganda her inne! Og fra en kilde som grønn hverdag.. MORN! Hadde det vært opp til grønn hverdag hadde vi spolt tiden tilbake til det "glade" 60-tall. Alle hadde gått med klær laget av hemp,vasket håret med grisetalg,brukt tøybleier og gått med palestinaskjerf. Altså,litt tatt i, men dere skjønner hva jeg mener. Hvorfor ikke ta i bruk de hjelpemidlene vi har da? Grønn hverdag HAR IKKE ALLTID RETT!!! Dette vet jeg da jeg jobber i en bransje som har blitt feilaktig uthengt av denne organisasjonen. La nå folk få gjøre hva de vil,uten å få huden full av kjeft. Hadde det VIRKELIG vært skadelig hadde lege,helsesøster og ikke minst barnepleiere og jordmødre på sykehuset advart deg. Vi snakker om landet Norge. Det kjipeste og strengeste landet i verden. Tror dere virkelig at ting hadde blitt solgt om det var skadelig? Og ikke minst til barn? Det er jo fullstendig ulogisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...